Kebab Skrivet 2 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2014 Någon som brukar glida på barer som serverar finare öl? Var en sväng på Mikkeller Bar i Köpenhamn i Onsdags och det var mycket trevligt. Kommer garanterat bli mer besök där i framtiden. Någon som provat deras bar i Stockholm? Jodå, men det är svårt för någon i min ekonomiska situation (helt vanlig student med extrajobb) att pröjsa för så schysst bärs på krogen med tanke på att prispåslaget i procentenheter är detsamma oavsett vilken bärs det handlar om. Har pröjsat 120 spänn för Mikkeller som kostat 40 på systemet och så vidare. Men det går inte att sticka under stol med att finpubar ofta kan erbjuda öl som man aldrig hade hittat/valt i hyllan på systemet och därför är det ju ett supernajs sätt att vidga sina vyer lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 3 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2014 Jodå, men det är svårt för någon i min ekonomiska situation (helt vanlig student med extrajobb) att pröjsa för så schysst bärs på krogen med tanke på att prispåslaget i procentenheter är detsamma oavsett vilken bärs det handlar om. Har pröjsat 120 spänn för Mikkeller som kostat 40 på systemet och så vidare. Men det går inte att sticka under stol med att finpubar ofta kan erbjuda öl som man aldrig hade hittat/valt i hyllan på systemet och därför är det ju ett supernajs sätt att vidga sina vyer lite. Jo, det är väldigt sant. Man får väl tacka gudarna för att man har så nära till Köpenhamn, 35 danska för en Mikkeller är inte helt fel. Var förövrigt på en relativt ny pub i Lund igår som inriktar sig på sitt ölsortiment, där fanns en hel del intressant men kostade också därefter. Billigaste ölen var 59, dyraste 779 om jag minns rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2014 Ända sedan Zach Braff gjorde sin senaste AMA på reddit (runt två veckor sedan) och fick frågan om vad han helst dricker för alkohol (spoiler: Han hatar appletinis ! ), och svarade Sierra Nevada Pale Ale så har jag varit sugen på att testa. Sagt och gjort, nu inför Storsjöyran så köpte jag hem några flaskor. Riktigt god var den! Inte alls söt, rätt fruktig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 8 augusti, 2014 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2014 Dricks för tillfället, inte den bästa IPA:n men absolut inget att klaga på. Skönt med lite högre alkoholhalter ibland (9.2%). Någon som använder appen Untappd? Trevlig app där man betyger sätter ölen man dricker osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 22 september, 2014 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2014 Mumma-licious DIPA på stadiga 8.5% i det övre prissegmentet. Som Bengt Frithiofsson skulle säga: "Här är det muskler, det är bara att köpa". 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jo77 Skrivet 31 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2015 Vad för bärs dricker ni i påsk? Nu har jag testat Morbergs Lager, tycker den var helt okej ändå. Men det är ju bara en vanlig lager så den är rätt lik andra. Men med snygg etikett! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts