KalleR Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Hmm.. "Ett öl" "jättegott öl"... Det heter "ett öl". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Hmm.. "Ett öl" "jättegott öl"... Du är ju dum, han säger ju rätt. Det heter "ett öl", men t.ex. en "ölflaska". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Birra Moretti la Rossa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Du är ju dum, han säger ju rätt. Det heter "ett öl", men t.ex. en "ölflaska". Hehe, öldebatt på ingående Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Amerikanskt: Miller Budweiser Belgiskt: Stella Artois Leffe Finländskt: Lapin Kulta Koff IVB Mexikanskt: Sol Corona Jamaikanskt: Red Stripe Australienskt: Foster's Engelsk: Newcastle's Brown Ale (Enda mörka ölet jag dricker) (som ni ser kan sverige inte göra öl) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Tyskt: Koff Koff är finskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Koff är finskt. Ma'bad. Supit sönder skallen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (som ni ser kan sverige inte göra öl) Jämtlands (tex. Hell & Postiljon), Nils Oscar, Zeunerts, Mariestad, Slottkällan; Sverige gör massvis med god öl! Förutom de nämnda bryggerierna är jag svag för överjäst öl och trappistöl (Rochefort, Westmalle, Chimay)... eller, det finns massor av ölsorter jag gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Ni som gillar Budweiser, kan ni förklara varför? Tycker den smakar alldeles för lite och inte som öl "ska smaka". Den är väl inte äcklig, men ingen höjdare direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Ni som gillar Budweiser, kan ni förklara varför? Tycker den smakar alldeles för lite och inte som öl "ska smaka". Den är väl inte äcklig, men ingen höjdare direkt. Den är god på stranden en varm sommardag. Eller om man ska dricka många, då den rinner ner som vatten. Miller är dock att föredra framför bud. "American beer is like making love in a canoe. It's fucking close to water" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Den är god på stranden en varm sommardag. Eller om man ska dricka många, då den rinner ner som vatten. Miller är dock att föredra framför bud. "American beer is like making love in a canoe. It's fucking close to water" Monthy Pyton Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 En varm sommardag på stranden, alternativ bryggan vid en sjö, så tycker jag Hoegaarden vinner. Ett veteöl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 1 augusti, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Det heter "ett öl". Du skämmtar? Inte fan säger man väll : tex, "ett öl tack!" Utan: "En öl tack!" Erkänner, hade kassa bettyg när jag gick ut 9:an, men vad jag förstår så ska de vara "en" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Du skämmtar? Inte fan säger man väll : tex, "ett öl tack!" Utan: "En öl tack!" Erkänner, hade kassa bettyg när jag gick ut 9:an, men vad jag förstår så ska de vara "en" Ett öl säger man till själva ölet. En öl heter det om man syftat på ölet i flaska, dvs. "en öl tack" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stian Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Folk som har med Budweiser (amerikanska, den checkiska är ok), Corona och Slots guld får nog ta och tänka om.. Blond Lager, danskt tror jag, riktigt gott. Synd att man inte kan få tag i det här. Efes är också ett helt ok öl. Synd att man inte kan få tag i det här. Heineken går alltid ned. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Sofiero och Norrlandsguld Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Måste fråga. Är åbro 5,2 gott? Hade tänkt köpa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Måste fråga. Är åbro 5,2 gott? Hade tänkt köpa det.Åbro och Kung är exakt samma öl. Gillar du Kung gillar du Åbro. Och köp isf Kung, det är billigare.Sofiero och NorrlandsguldDu har för lite erfarenhet för att uttala dig.Folk som har med Budweiser (amerikanska, den checkiska är ok)Varför? Vid rätt tillfälle är amerikansk vattnig öl perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 1 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2007 Kan inte bara gå in på systemet o köpa. Men får en karta (33cl) för 180kr. Annars kan jag köpa pripps för 200 eller danish gold för 220.. så det är billigaste jag kan få tag i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 2 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2007 Kan inte bara gå in på systemet o köpa. Varför inte? Danish Gold e förbannat god förövrigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts