Mathias Skrivet 28 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2011 Ska vi snacka billigt mängdblask så är Spendrups Bright det självklara valet enligt mig. Som vilken svensk lager som helst fast utan den distinkta fissmaken. http://www.ratebeer.com/beerimages/71646.jpg *** Till handbollen ikväll blir det nog ett par Warsteiner, funkar kanon som sällskapsöl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2011 Till handbollen ikväll blir det nog ett par Warsteiner, funkar kanon som sällskapsöl. En riktigt bra standardlager! Synd att den inte finns på systemet (?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2011 En riktigt bra standardlager! Synd att den inte finns på systemet (?). Instämmer verkligen! Den finns i sortimentet och jag har sett den på systemet någon gång, men den finns inte här vad jag har sett (Växjö), så den tillhör ju inte något grundutbud direkt. Beställde två flak av pappa senast han var i Tyskland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 29 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2011 Man ska aldrig köpa tysk eller tjeckisk öl från export. Tummas alltid på råvarorna och blir inte i närheten av the real deal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2011 Måste säga att Belhaven Wee Heavy är en mycket god ale Någon som har tips på liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2011 Oppigårds Spring Ale, mmmmm! Smakar lite åt IPA-hållet med sina grapefrukt-toner Kanon så här som förkröksöl innan man börjar tolerera krogens äckel-lager. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2011 En mycket trevlig IPA. Tydlig smak av aprikos blandas med en rejäl efterbeska, vilket skapar härlig kontrast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 9 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2011 http://2.bp.blogspot.com/-0ON34OeiDtI/TVmThY1wqJI/AAAAAAAAAWg/05p38Hh-cEY/s1600/modushoperandi.jpg En mycket trevlig IPA. Tydlig smak av aprikos blandas med en rejäl efterbeska, vilket skapar härlig kontrast. Prövade den när vi härom helgen hade lite grillfest, riktigt god! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2011 Hur är Nils Oscars kalaspåsköl, är den mumma? Blev sugen när jag i Foto På Barry White-tråden såg att Kebab hade köpt ett parti. Är ganska mångsidig i mitt öldrickande men några jag har en crush på just nu är Newcastle och Samuel Adams, passar Nils Oscar en bra då? Har inte smakat något från Nils Oscar tidigare även om det känns som en öl jag skulle gilla. Tänker oavsett slänga i en eller två imorgon när det handlas men det vore ju roligt att få veta vad ni andra tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2011 Hur är Nils Oscars kalaspåsköl, är den mumma? Blev sugen när jag i Foto På Barry White-tråden såg att Kebab hade köpt ett parti. Är ganska mångsidig i mitt öldrickande men några jag har en crush på just nu är Newcastle och Samuel Adams, passar Nils Oscar en bra då? Har inte smakat något från Nils Oscar tidigare även om det känns som en öl jag skulle gilla. Tänker oavsett slänga i en eller två imorgon när det handlas men det vore ju roligt att få veta vad ni andra tycker. Har inte smakat kalaspåskölen än, men den lär smaka ganska likt kalasjulölen som jag drack i julas. Smakar mörkt öl och vörtbröd typ, och personligen tycker jag att det är najs! Tycker du ska testa Nils Oscar God Lager också, tror det är svårt att ogilla den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Kalaspåskölen var helt OK vid helt fel temperatur så den är nog alldeles utmärkt när den är lite bättre kyld Deras nya IPA, Hop Yard, var kanonbra den med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Budvar är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2011 Budvar är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2011 Lade precis en beställning på Nils Oscar - God lager då Kebab tjatat gott om honom i den här tråden. Så ikväll får vi se om jag är villig att håll med. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2011 Inte öl, men alkohol netherless: http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_10627/cf_399/15771.jpg Ska köpa mig en flaska idag. Så gooooooooooottt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2011 Inte öl, men alkohol netherless:http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_10627/cf_399/15771.jpg Ska köpa mig en flaska idag. Så gooooooooooottt!! Ja, gott. Men drickbart-tråden vore en bättre plats för ditt inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2011 Måste säga att Belhaven Wee Heavy är en mycket god ale Någon som har tips på liknande? Gick in i tråden för att visa mina senaste inköp, och så snubblade jag på det här inlägget! Har inte sett den här i Linköping nyss, men om man ska tro beskrivningen så faller den mig nog i smaken! "Maltig, balanserad öl med viss sötma, inslag av torkad frukt, mörkt bröd, sirap och pomerans." Här är andra "nya" öl som jag köpte idag. Norrlands Guld Ljus: Gillar vanligtvis inte Norrlands, men ibland smakar det bra med en ljus öl så jag tänkte att jag skulle testa denna. Gotlands bryggeri, Bocken i paradiset: "Balanserad, maltig smak med inslag av bröd, apelsinskal, knäck, aprikos och humle." Är vanligtvis inte jätteförtjust varken i öl från Gotlands Bryggeri eller öl som som smakar friskt och citrus, men jag tänkte ge den här en chans! Såg förresten nu i efterhand att den ligger på 7,4%, vilket i mitt tycke är lite mycket för en lager... Belheaven Wee Heavy: se ovan. Black Isle Yellow Hammer Summer Ale: "Nyanserad, fruktig, aningen bränd smak med inslag av torkad frukt, mörkt knäckebröd, apelsin, peppar, humle och mynta." Den här verkar mest intressant! Har aldrig hört talas om det Black Isle förr. Jag är vanligtvis ganska noga med mina utgifter, men öl blir det ganska mycket impulsköp av. Var idag och köpte bira för 200 spänn trots att jag redan hade tillräckligt mycket hemma. :hm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2011 Elk Brew är helt ok, för att ha så bra APK De senaste månaderna har det varit mitt levebröd... Eller..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 28 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2011 Elk är nog den vidrigaste ölen jag vet om. Majoriteten av folket jag känner dricker den just pga APK. Den är okej om man dricker den kall i glas, annars dricker jag hellre mitt eget piss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 28 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2011 Elk är nog den vidrigaste ölen jag vet om. Majoriteten av folket jag känner dricker den just pga APK. Den är okej om man dricker den kall i glas, annars dricker jag hellre mitt eget piss. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts