Mathias Skrivet 26 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2010 Kan tipsa er om en Pale Ale vid namn Jämsä. Riktigt fin smak som är god till sidan av mycket. Man får ju inte hitta på egna sorter... (Läs: jag hittar ingenting om "Jämsä" någonstans, hur får man tag på't? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2010 Egentligen ingen överdrivet häftig öl, men sitter man på ett grekiskt ställe med en Ouzo och bra sällskap är Mythos riktigt trevlig! Mythos är god! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 16 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2011 Kan rekommendera Spaten. Mycket bra tyskt öl! http://www.braattveta.nu/wp-content/uploads/2009/08/spaten.jpg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 16 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2011 Körde mig dyngrak på något estländskt som hette Elwe igår. Riktigt god! Citrus-aktig smak... tror jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2011 Har blivit sugen på Edelweiss och Urquell på senaste. Den ena väcker minnen från Österrike och den andra från Italien. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 Karlovačko är ett riktigt gott kroatiskt öl. Väldigt törstsläckande och lättdrucken. Finns på systembolaget i 0,5L flaskor men kostar där 17kr. Smakade det första gången när morsan varit i Tyskland och shoppat, och där går en hel låda med 20 flaskor på ca 55 svenska kronor Annars är Stella Artois en stark favorit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 Innis & Gunn Rum Cask är min nya favorit. Den vanliga Innis & Gunn är visserligen ganska god den med men ända sedan polaren sa att den smakade matolja har jag inte kunnat få bort det ur tankarna. http://img200.imageshack.us/img200/6352/innisgunn300.jpg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 Smakade en för mig ny öl förra helgen, nämligen Sailor Beer. Råkade slänga ett getöga på den tidigare och köpte den mest för att flaskan var cool ( ) och den var faktiskt helt okej för att vara budgetöl (12-13 kr). Smakade nästan lite... vanilj eller något. Lite tråkigt att det var PET-flaska bara, trodde inte det var det när jag såg den på håll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 Innis & Gunn Rum Cask är min nya favorit. Den vanliga Innis & Gunn är visserligen ganska god den med men ända sedan polaren sa att den smakade matolja har jag inte kunnat få bort det ur tankarna. http://img200.imageshack.us/img200/6352/innisgunn300.jpg Ja, den är svingod! Men svår att få tag på i Linköping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 Smakade en för mig ny öl förra helgen, nämligen Sailor Beer. Råkade slänga ett getöga på den tidigare och köpte den mest för att flaskan var cool ( ) och den var faktiskt helt okej för att vara budgetöl (12-13 kr). Smakade nästan lite... vanilj eller något. Lite tråkigt att det var PET-flaska bara, trodde inte det var det när jag såg den på håll. Den drack jag i somras, vill minnas att jag verkligen hatade den. Drack två-tre klunkar och gav sen bort den, och han ajg gav den till ville inte ha den heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 (redigerad) Smakade en för mig ny öl förra helgen, nämligen Sailor Beer. Råkade slänga ett getöga på den tidigare och köpte den mest för att flaskan var cool ( ) och den var faktiskt helt okej för att vara budgetöl (12-13 kr). Smakade nästan lite... vanilj eller något. Lite tråkigt att det var PET-flaska bara, trodde inte det var det när jag såg den på håll. http://lovelypackage.com/wp-content/uploads/2010/06/sailor2.jpg Dels är det tråkigt med en PET-flaska och dels är ölen tråkig, jag köpte även jag ett par Sailor i somras för syns skull, det var ingen hit, direkt. Två halvnya favoriter är förövrigt "Old Speckled Hen" och S:t Eriks IPA. Redigerad 25 januari, 2011 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 Ja, den är svingod! Men svår att få tag på i Linköping. Den finns i Norrköping om du någon gång vill ha den och inte hittar den i Linköping. På Drottninggatan verkar det bara vara ett litet lager med den ölen, men ute i Ingelsta finns det såklart ganska många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 (redigerad) Smakade en för mig ny öl förra helgen, nämligen Sailor Beer. Råkade slänga ett getöga på den tidigare och köpte den mest för att flaskan var cool ( ) och den var faktiskt helt okej för att vara budgetöl (12-13 kr). Smakade nästan lite... vanilj eller något. Lite tråkigt att det var PET-flaska bara, trodde inte det var det när jag såg den på håll. Själv avskydde jag den från första klunken (även PET-flaskan var en stor turnoff). -------- Edit: Jag efterlyser en kortfattad ölsortskola. Dvs någon mening om alla (kanske inte ALLA) slags öl som finns (lager, ale, stout, porter, weissbier osv osv). Redigerad 25 januari, 2011 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2011 (redigerad) Haters be hatin'. Visst, det var långt ifrån den godaste öl jag smakat och det är inget jag kommer köpa i större kvantitet i framtiden, men jag tar helt klart hellre en flaska Sailor än en burk Kung för 11 kr. Redigerad 25 januari, 2011 av Eudoros 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 27 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2011 Haters be hatin'. Visst, det var långt ifrån den godaste öl jag smakat och det är inget jag kommer köpa i större kvantitet i framtiden, men jag tar helt klart hellre en flaska Sailor än en burk Kung för 11 kr. Där säger jag faktiskt emot. Just Kung tycker jag är en underskattad öl och som man får till ett jäkligt bra pris. Ett liter-pris på 21,90 är inte lätt att slå, så Kung är nästan alltid den öl jag kör på när det vankas fest. Fast först köper man givetvis ett par riktigt goda öl, t.ex. Budweiser, Staropramen eller Stella Artois. Men sen när smaken börjar försvinna efter 3-4st så är det lika bra att köra på billig lättdrucken öl resten förfesten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2011 (redigerad) Har testat Stella ett par gånger efter att ha sett er skriva om det här och det måste ju vara det absolut ljusaste och mest lättdruckna ölet i världen, på gott och ont då givetvis... Och tack The Dude för tipset om Hell, ett mycket trevligt öl! Hade aldrig någonsin köpt det om jag inte hade fått tips om det, för förpackningen måste vara en av de fulaste i ölhistorian. Hade aldrig trott att ett så fint öl kunde ha så ful utsida. Edit: Simpa, är du säker på att det är Rum Casken som finns där, eller har du kanske sett den vanliga sortens Innis & Gunn? Redigerad 27 januari, 2011 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 27 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2011 Och tack The Dude för tipset om Hell, ett mycket trevligt öl! Hade aldrig någonsin köpt det om jag inte hade fått tips om det, för förpackningen måste vara en av de fulaste i ölhistorian. Hade aldrig trott att ett så fint öl kunde ha så ful utsida. Verkligen, flaskan ser ut som något dom enbart skulle kränga på någon raggar-träff i Målilla eller något i den stilen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2011 Har testat Stella ett par gånger efter att ha sett er skriva om det här och det måste ju vara det absolut ljusaste och mest lättdruckna ölet i världen, på gott och ont då givetvis... Och tack The Dude för tipset om Hell, ett mycket trevligt öl! Hade aldrig någonsin köpt det om jag inte hade fått tips om det, för förpackningen måste vara en av de fulaste i ölhistorian. Hade aldrig trott att ett så fint öl kunde ha så ful utsida. Edit: Simpa, är du säker på att det är Rum Casken som finns där, eller har du kanske sett den vanliga sortens Innis & Gunn? Ganska säker, slog upp det på systemets hemsida och då fanns det över 100 stycken ute i Ingelsta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2011 Där säger jag faktiskt emot. Just Kung tycker jag är en underskattad öl och som man får till ett jäkligt bra pris. Ett liter-pris på 21,90 är inte lätt att slå, så Kung är nästan alltid den öl jag kör på när det vankas fest. Fast först köper man givetvis ett par riktigt goda öl, t.ex. Budweiser, Staropramen eller Stella Artois. Men sen när smaken börjar försvinna efter 3-4st så är det lika bra att köra på billig lättdrucken öl resten förfesten. Hehe, själv avskyr jag Kung, känns lite att den smakar som den kostar, om man säger så... Men smaken är givetvis som baken och har själv flera vänner som gillar Kung. Ska man ned runt 10/11-kronor (för en 500ml) dricker jag själv hellre en Crocodile än Kung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2011 Ska vi snacka billigt mängdblask så är Spendrups Bright det självklara valet enligt mig. Som vilken svensk lager som helst fast utan den distinkta fissmaken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts