The Dude Skrivet 30 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2010 Jag tänkte rangordna all öl i ordinarie sortiment som jag har druckit, skala 1-5 fast utöver det utan inbördes ordning. Har helt enkelt ordnat efter det jag helst köper, alltså varken efter enbart smak eller prisvärdhet utan en blandning. Sen finns det ju massivs med mer god öl jag druckit ur tillfälliga sortiment men tar inte upp dessa. 5 Brakspear Oxford Gold Brooklyn Black Chocolate Stout Brooklyn Lager Chimay vit Hell Jämtlands Pilgrim Liberty Ale Oppigårds Single Hop Ale Postiljon Rochefort 10 Rochefort 8 Samuel Adams Honey Porter Samuel Adams Boston Ale Sierra Nevada Pale Ale Sierra Nevada Torpedo Extra IPA St Peter's Cream Stout Westmalle Tripel 4 Baron Trenck Brewdog Punk IPA Brooklyn Brown Ale Brother Thelonious Bryggmästarens Carlsberg Sort Guld Chimay blå Erdinger (samtliga deras veteöl) Falcon Ekologisk Special Brew Hoegaarden Witbier Jämtlands Bärnsten Kwak La Goudale La Trappe Witte Trappist Leffe Blonde Maredsous 8 Maredsous 6 Mariestads Export Monkey Wrench Newcastle Brown Ale Nils Oscar God Lager Nils Oscar India Ale Nils Oscar Rökporter Oppigårds Starkporter Oppigårds Golden Ale Orval Pilsner Urquell Red Seal Ale Samuel Adams Boston Lager Slottskällans Slottslager St Feuillien Staropramen Twisted Thistle IPA Westmalle Dubbel Young's Double Chocolate Stout Zeitgeist 3 Anchor Steam Beer Bishops Finger Carlsberg Export Corona Extra Duvel Falcon Bayerskt Fallen Angel Fuller's Golden Pride Grolsch Premium Lager Guinness Hobgoblin Kilkenny Krusovice Leffe Brune Oud Beersel Oude Geuze Vieille Primátor Red Stripe Zlatopramen Extra Premium 2 Beck's Heineken Innis & Gunn Oak Aged Beer Pripps Blå Singha Sofiero Sol Zlatopramen Half n' Half Åbro Sigill 1 Bjørnebryg Crocodile Lager Harboe Guldøl 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2010 Bra grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 4 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2010 Jag provade Brooklyn pale ale. Inte så god som jag trodde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 Sitter och dricker en Crocodile 5.2 för tillfället. Faktiskt riktigt god för att vara en lågprisöl! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 1 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2010 (redigerad) Drack mina första öl igår. Hade inte förväntat mig att tycka om det, men det var inte lika äckligt som jag trodde att det skulle vara. Drack en Mariestad 5,3%. Inte speciellt gott. Då var Gösser 3,5% godare. Har två Budweiser och Heinken kvar. Lär väl smaka dom någon gång också. Redigerad 1 maj, 2010 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2010 Bleh. Gösser är faktiskt inte alls speciellt god. Blev rätt besviken sedan kompisar hade placerat skiten på en pedistal. Crocodile var en positiv överraskning däremot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2010 Jag tycker Gösser är najs, men det är kanske skruvkapsylen som lurar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Baron Trenck är verkligen en öl jag kan rekommendera, har börjat köpa den som standardöl rätt ofta. Doft: Fruktig, brödig, något bränd doft med inslag av smörkola. Smak: Medelstor beska. Smakrikt öl med något bränd ton och inslag av bröd och citrus. Ligger på 6% och kostar 18:90! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 25 maj, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2010 Upptäckte för något halvår sen Kilkenny, en utsökt draught-öl från samma bryggeri som tillverkar Guinness. Perfekt om man är ute efter det gräddiga Guinness-skummet men känner för en ljus öl. Jag varvar numera denna med den mörka Guinness. Surt dock att båda sorterna är dyra (20 kr/burk på bolaget) och bara innehåller 44 cl per burk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2010 Red Stripe! :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2010 Tjoho! Finns det någon som har tips på öl som är lik Karhu? Björnen finns ju inte att köpa på de svenska systembolagen. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 11 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2010 Drack en tjeckisk öl igår, hette något i stil med 'Brezniak'. Sjukt god, Tjecken är ett imponerande ölland! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2010 Red Stripe! :yes: Håller med till 100%!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Håller med till 100%!! Ja, lite Jamaicanska wibes sitter ju aldrig fel. Däremot så har jag tröttnat en aning på den, vilket i och för sig kan bero på att jag druckit den rätt mycket på senare tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2010 Fast jag insåg igår att den inte var så god när den var sådär extremt kylskåpskall. (Fick lite gummislangsvarning á la Corona) Förra gången jag drack den hade den stått i ett skafferi, det var kanongott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 Jag är extremt dåligt bevandrad på öl, fastän jag börjar gilla "det mesta". Om jag gillar Newcastle, vad ska jag kika vidare på då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 24 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2010 Upptäckte för något halvår sen Kilkenny, en utsökt draught-öl från samma bryggeri som tillverkar Guinness. Perfekt om man är ute efter det gräddiga Guinness-skummet men känner för en ljus öl. Jag varvar numera denna med den mörka Guinness. Surt dock att båda sorterna är dyra (20 kr/burk på bolaget) och bara innehåller 44 cl per burk. Kilkenny kan man gärna avnjuta i ro, men tyvärr är det många krögare som häller upp dem helt fel och förstör den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2010 Kilkenny kan man gärna avnjuta i ro, men tyvärr är det många krögare som häller upp dem helt fel och förstör den Kilkenny och Spitfire köper jag alltid när jag krogar, brukar dock be om en ny om dom häller upp den fel. Jag vill ha tjockt skum just för det ska vara det. Annars hade jag beställt något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2010 Föll för flaskan och drack en Brew Dog Punk IPA för några dagar sedan - väldigt smakfull och god! I överlag är jag väldigt förtjust i India Pale Ale. Jag kan ioförsig inte göra mig till minnes att jag druckit några fler än de från Brew Dog och Oppigård, men ändå. Och nu kanske jag är ute på djupt vatten, men jag har en vag antydan till en känsla om att IPA kommer bli den nya Staropramen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Gösser Dark Beer tyckte jag var fan så trevlig! Framför allt när man jämför med priset! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts