spajdermän Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Jag gillar Stella Artois, trots det dåliga ryktet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Sofiero, är ingen ölkännare precis. Dricker hellre kalla starka groggar. Favoriten är 50/50 bacardi limon och cola, och en citronskiva på det. Eller bacardi limon och massa isbitar. Slutade läsa efter jag såg det. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kletis Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Slutade läsa efter jag såg det. Hade du offrat 4 sekunder till hade du kanske förstått varför.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Hade du offrat 4 sekunder till hade du kanske förstått varför.. Still. Jag skulle själv sätta mig i whiskeyfacket, men inte fan dricker jag Sofiero om jag ska dricka öl. Sofiero är ju rävgift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kletis Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Still. Jag skulle själv sätta mig i whiskeyfacket, men inte fan dricker jag Sofiero om jag ska dricka öl. Sofiero är ju rävgift. Dricker sofiero eftersom jag blivit van med det eftersom morsan för det mesta hade det hemma. Sen när man blev äldre har Sofiero och mariestad suttit med en hela tiden. Har aldrig gillat öl. en öl per vecka funkar för mig ungefär. Är mer in på sprit och rom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Burköl är inte gott.. Fy fan :/ Det känns oerhört alkis också. Det ska vara Staropramen på flaska! Yummie. Tycker det är ganska alkis att släpa hem en systempåse med skramlande flaskor. Dessutom tunga, jobbiga att återvinna, tål inte att tappas i backen, kräver öppnare, listan kan göras lång. Enda fördelen med glasflaskor är att de är mer estetiskt tilltalande. Nån som har tips på god mörk öl som liknar Guinness i smaken men är billigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 (redigerad) Nykomling bland favoriterna är Hobgoblin. Väldigt positivt överraskad då jag inte varit något större fan av mörkare ölsorter tidigare. Redigerad 2 januari, 2010 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Usch och fy vilken pina det var att dricka Kung på nyår! Alltså visst, jag har egentligen ingenting emot smaken, men den är blaskig och har en väldigt tunn smak. Allt annat jag ville ha var slut på systemet. Tycker det var väldigt synd att det var slut på Mariestads då det är en öl som verkligen har fallit mig i smaken. Egentligen ser jag det som en sommaröl men jag dricker ändå hellre det än Kung. Kan någon tipsa om en god öl tills nästa tillställning? Gärna någon öl med en bred och fyllig smak. Är inte direkt någon ölkännare, så därför tar jag gärna hjälp av er. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Usch och fy vilken pina det var att dricka Kung på nyår! Alltså visst, jag har egentligen ingenting emot smaken, men den är blaskig och har en väldigt tunn smak. Allt annat jag ville ha var slut på systemet. Tycker det var väldigt synd att det var slut på Mariestads då det är en öl som verkligen har fallit mig i smaken. Egentligen ser jag det som en sommaröl men jag dricker ändå hellre det än Kung. Kan någon tipsa om en god öl tills nästa tillställning? Gärna någon öl med en bred och fyllig smak. Är inte direkt någon ölkännare, så därför tar jag gärna hjälp av er. Pilsner Urquell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2010 Usch och fy vilken pina det var att dricka Kung på nyår! Alltså visst, jag har egentligen ingenting emot smaken, men den är blaskig och har en väldigt tunn smak. Allt annat jag ville ha var slut på systemet. Tycker det var väldigt synd att det var slut på Mariestads då det är en öl som verkligen har fallit mig i smaken. Egentligen ser jag det som en sommaröl men jag dricker ändå hellre det än Kung. Kan någon tipsa om en god öl tills nästa tillställning? Gärna någon öl med en bred och fyllig smak. Är inte direkt någon ölkännare, så därför tar jag gärna hjälp av er. eriksberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knurra Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Carlsberg, helt klart! Drack nio sådana på krogen inatt, riktig törstsläckare må jag säga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 (redigerad) Carlsberg, helt klart! Drack nio sådana på krogen inatt, riktig törstsläckare må jag säga Vilken var godast? Första eller sista? --- Nu tar jag en Mariestads och sätter mig i bastun ett tag! Redigerad 10 januari, 2010 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knurra Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Vilken var godast? Första eller sista? --- Nu tar jag en Mariestads och sätter mig i bastun ett tag! Första, blev tvungen att hetsdricka den sista Det är rätta takter! Jag kommer förbi och joinar snart, känner att man behöver en återställare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Testat två nya sorter idag, König Pilsener som var lite roligt att pröva då det var en sort som farsan ofta köpte hem förr i tiden då han jobbade mycket i Tyskland. Bara positiv till den, även om den inte var något spektakulärt direkt. Prövade dessutom en variant på en gammal favorit, Mariestads Old Ox, minst lika god som Export och fungerade riktigt bra som "sällskapsöl", dvs. utan att käka något samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Hur kunde jag ha missat Newcastle! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 Drack Staropramen i veckan, första gången jag drack lite mörkare öl faktiskt. Det var mycket gott! Vad heter ölet som finns i åttakantig(?) glasflaska? Såg lite orange ut... (Jag var rätt full så jag minns inte så väl). Det var gott också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 (redigerad) Drack Staropramen i veckan, första gången jag drack lite mörkare öl faktiskt. Det var mycket gott! Vad heter ölet som finns i åttakantig(?) glasflaska? Såg lite orange ut... (Jag var rätt full så jag minns inte så väl). Det var gott också. Vilken Staropramen drack du? Granat? Estrella är förresten jummy jummy! Redigerad 30 januari, 2010 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 Drack Staropramen i veckan, första gången jag drack lite mörkare öl faktiskt. Det var mycket gott! Ah, bra där. Staropramen är gött. Jag har dragit några Staropramen Dark under bortamtachen mot Skellefteå, kom precis hem. Tyvärr med förlust i bagaget, men ölen smakade gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Vilken Staropramen drack du? Granat? Estrella är förresten jummy jummy! Nej, Dark tror jag. Nu dricker jag Zlatopramen Half n'Half. Också gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2010 Nej, Dark tror jag. Nu dricker jag Zlatopramen Half n'Half. Också gott! Half 'n half tycker jag är alldeles för söt, den ljusa Zlatopramen däremot är schyst! En riktigt bra vårnyhet på systemet är veteölen "312". Prova! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts