Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Dricker idag en mycket god öl som min syster köpt, Valeir Extra. Smak: "Nyanserad, humlearomatisk smak med inslag av halm, aprikos, honung, ljus sirap, citrusskal och surdegsbröd. Jästfällning."

Jag håller verkligen med om att den är nyanserad, vädligt rena fina smaker och inget som tar över allt för mycket. 27:- för 33cl, 6,5% alkohol. Land: Belgien.

Jag kunde inte låta bli att köpa en Valeir idag igen, den är lite för dyr för att dricka för ofta men daamn så god!

Det blev även en Thelonious Monk;

brothelonious_1124147_0.jpg

, Oppigårds Golden Ale och så några ljus lager och snaps till morgondagens kräftskiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kunde inte låta bli att köpa en Valeir idag igen, den är lite för dyr för att dricka för ofta men daamn så god!

Det blev även en Thelonious Monk;

, Oppigårds Golden Ale och så några ljus lager och snaps till morgondagens kräftskiva.

Brother Thelonius Ale var det första jag någonsin inhandlade på Systemet. Det var också den enda gången - alldeles för bitter för min smak!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brother Thelonius Ale var det första jag någonsin inhandlade på Systemet. Det var också den enda gången - alldeles för bitter för min smak!

Nej det är ju ingenting för mjukisar :naughty:

Eudoros: jag tycker också den är god och även de andra ölerna bryggeriet gör i samma halloween-tema, fast det känns ju lite plojigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inte mig själv som någon ölkännare direkt; men jag har fastnat lite för Hobgoblin! Har en ganska intressant och god smak tycker jag, någon annan som delar min åsikt?

Hobgoblin gillar jag väldigt mycket. Iallafall som jag minns. Det var ganska längesen jag drack den. *Skriver upp på inköpslistan*

Intressanta öl du skriver om The Dude.. som vanligt finns de inte hemma hos något av mina lokala systembolag (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
Jag skulle inte börjat med ett svenskt öl om jag inte gillar öl, Sverige är inget vidare öl-land i min mening.

Alla Oppigårds är riktigt goda imo, passar alla som gillar öl. Är man lite mer avancerad öldrickare så uppskattar man även de flesta Nils Oscars tror jag.

edit: man ju hoppas på att personen gillar öl lite iaf, annars tycker jag man kan avstå!

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle inte börjat med ett svenskt öl om jag inte gillar öl, Sverige är inget vidare öl-land i min mening.

Jodå. Sverige är ett mycket bra ölland t.o.m! Men jag gissar att du syftar på Falcon, spendrups och dom där.. Det är skitöl. Men som Dude säger så är Oppigårds och Nils-oscar fantastiskt bra. För att inte nämna Jämtlands bryggeri! Drack en Jämtlands Pilgrim i helgen. Mycket annorlunda Ale, på ett väldigt bra sätt. Wisby Weiss är en god svensk veteöl. Så i Sverige finns riktigt bra öl, men den kan vara svår att hitta. Men generellt är svensk öl riktigt dålig. (Pripps blå, etc etc...)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Black_Boss_Porter_1145098_0.jpg

Wunderbar polsk öl som jag inte druckit sedan urminnes tider... Jag får se till att mitt blod får bekanta sig med denna inom en snar framtid.

Kort beskrivning: Färg Mörkbrun färg.Doft Stor, rostad doft med inslag av kaffe, choklad och mörk sirap.Smak Smakrikt öl med medelstor beska, rostad ton och tydlig sötma, inslag av kaffe, choklad och torkade frukter.

Verkar tyvärr vara RIPped på Systembolaget :unsure: Fanns även i 7.2% om jag inte missminner mig. Bör gå att få tag med import.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...