The Dude Skrivet 14 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2009 Dricker idag en mycket god öl som min syster köpt, Valeir Extra. Smak: "Nyanserad, humlearomatisk smak med inslag av halm, aprikos, honung, ljus sirap, citrusskal och surdegsbröd. Jästfällning." Jag håller verkligen med om att den är nyanserad, vädligt rena fina smaker och inget som tar över allt för mycket. 27:- för 33cl, 6,5% alkohol. Land: Belgien. Jag kunde inte låta bli att köpa en Valeir idag igen, den är lite för dyr för att dricka för ofta men daamn så god! Det blev även en Thelonious Monk; , Oppigårds Golden Ale och så några ljus lager och snaps till morgondagens kräftskiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2009 (redigerad) Jag kunde inte låta bli att köpa en Valeir idag igen, den är lite för dyr för att dricka för ofta men daamn så god! Det blev även en Thelonious Monk; , Oppigårds Golden Ale och så några ljus lager och snaps till morgondagens kräftskiva. Brother Thelonius Ale var det första jag någonsin inhandlade på Systemet. Det var också den enda gången - alldeles för bitter för min smak! Redigerad 14 augusti, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 14 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2009 (redigerad) Ser inte mig själv som någon ölkännare direkt; men jag har fastnat lite för Hobgoblin! Har en ganska intressant och god smak tycker jag, någon annan som delar min åsikt? Redigerad 14 augusti, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2009 Brother Thelonius Ale var det första jag någonsin inhandlade på Systemet. Det var också den enda gången - alldeles för bitter för min smak! Nej det är ju ingenting för mjukisar Eudoros: jag tycker också den är god och även de andra ölerna bryggeriet gör i samma halloween-tema, fast det känns ju lite plojigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 19 augusti, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2009 Ser inte mig själv som någon ölkännare direkt; men jag har fastnat lite för Hobgoblin! Har en ganska intressant och god smak tycker jag, någon annan som delar min åsikt? Hobgoblin gillar jag väldigt mycket. Iallafall som jag minns. Det var ganska längesen jag drack den. *Skriver upp på inköpslistan* Intressanta öl du skriver om The Dude.. som vanligt finns de inte hemma hos något av mina lokala systembolag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Har druckit den här ett par gånger nu (senast igår) och den är verkligen underbar. Jävlar vad god den är! Hipster-varning som fan verkar det som (alla tuffa människor verkar dricka sådan när det inte är Red Stripe) men jag gillar den verkligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Drack Eriksberg när jag va ute å käka sist, riktigt gott! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Drack Eriksberg när jag va ute å käka sist, riktigt gott! Kan bara hålla med! Blev mycket sådant när grillen var framme i somras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Ska besöka Systemet för första gången imorrn, och öl står på listan. Några tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 (redigerad) Ska besöka Systemet för första gången imorrn, och öl står på listan. Några tips? Om den bara fanns här i stan hade jag inte tvekat på att skaffa hallonölet som Dude tipsade om för ett tag sedan. Tycker den verkar intressant! Mest som en kul grej... Redigerad 19 november, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2009 För er som inte är vana eller inte riktigt känner er bekväm med ölsmak så kan jag tipsa om Uppsala Lager som är otroligt lättdrucken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 För er som inte är vana eller inte riktigt känner er bekväm med ölsmak så kan jag tipsa om Uppsala Lager som är otroligt lättdrucken. Jag skulle inte börjat med ett svenskt öl om jag inte gillar öl, Sverige är inget vidare öl-land i min mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2009 (redigerad) Jag skulle inte börjat med ett svenskt öl om jag inte gillar öl, Sverige är inget vidare öl-land i min mening. Alla Oppigårds är riktigt goda imo, passar alla som gillar öl. Är man lite mer avancerad öldrickare så uppskattar man även de flesta Nils Oscars tror jag. edit: man ju hoppas på att personen gillar öl lite iaf, annars tycker jag man kan avstå! Redigerad 21 november, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karl-Gunnar Skrivet 22 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2009 Jag skulle inte börjat med ett svenskt öl om jag inte gillar öl, Sverige är inget vidare öl-land i min mening. Jodå. Sverige är ett mycket bra ölland t.o.m! Men jag gissar att du syftar på Falcon, spendrups och dom där.. Det är skitöl. Men som Dude säger så är Oppigårds och Nils-oscar fantastiskt bra. För att inte nämna Jämtlands bryggeri! Drack en Jämtlands Pilgrim i helgen. Mycket annorlunda Ale, på ett väldigt bra sätt. Wisby Weiss är en god svensk veteöl. Så i Sverige finns riktigt bra öl, men den kan vara svår att hitta. Men generellt är svensk öl riktigt dålig. (Pripps blå, etc etc...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Burköl är inte gott.. Fy fan :/ Det känns oerhört alkis också. Det ska vara Staropramen på flaska! Yummie. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Burköl är inte gott.. Fy fan :/ Det känns oerhört alkis också. Det ska vara Staropramen på flaska! Yummie. Håller med, flaska is the way to go. Lite dyrare dock, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Håller med, flaska is the way to go. Lite dyrare dock, tror jag. Jo, vad jag vet så är det helt klart dyrare. Men ska det smaka så kostar det kanske en-två kronor mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Smakade myllers öl för ett tag sen, fyfan den smakar himmelskt!! Praktiskt med skruvkork också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Wunderbar polsk öl som jag inte druckit sedan urminnes tider... Jag får se till att mitt blod får bekanta sig med denna inom en snar framtid. Kort beskrivning: Färg Mörkbrun färg.Doft Stor, rostad doft med inslag av kaffe, choklad och mörk sirap.Smak Smakrikt öl med medelstor beska, rostad ton och tydlig sötma, inslag av kaffe, choklad och torkade frukter. Verkar tyvärr vara RIPped på Systembolaget Fanns även i 7.2% om jag inte missminner mig. Bör gå att få tag med import. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kletis Skrivet 22 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2009 Sofiero, är ingen ölkännare precis. Dricker hellre kalla starka groggar. Favoriten är 50/50 bacardi limon och cola, och en citronskiva på det. Eller bacardi limon och massa isbitar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts