AngryAxel Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 (redigerad) I'm a Corona man myself. Dock kan jag inte påstå att jag är särskilt bevandrad i ölvärlden. edit: lade till ett 'i' Redigerad 7 juni, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 7 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Jag antar att det inte är vatten ni tappar ur era kranar. Näe, fan va du verkar avundskjuk på mitt liv då XD Öö, nej? Guinness passar inte till mat, det är typ den öl som passar minst till mat av all öl som finns då den är som en egen maträtt i sig (lite). Får väll hålla med dig, för mörk öl tycker inte jag passar nå bra till mat, men ljus öl är något enastående Sitter här o dagdrömmer om en platta pilsner nu, så får väll åka iväg o köpa en, då man ända ska iväg sen så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 (redigerad) Öö, nej? Guinness passar inte till mat, det är typ den öl som passar minst till mat av all öl som finns då den är som en egen maträtt i sig (lite). Jadu, smaken är som baken. Jag själv föredrar Guinness till lättare måltider. Perfek. Passar mycket bra till grovt bröd. Vill man göra det lilla extra passar det utmärkt till att steka biffen med lite Guinness (Real Irish, for sure. .) Det är en annan femma, men ett gott råd. Guinness är enligt mig rätt så ''mättande'' därför passar den bättre till lättare måltider. Redigerad 7 juni, 2008 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 7 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Jadu, smaken är som baken. Jag själv föredrar Guinness till lättare måltider. Perfek. Passar mycket bra till grovt bröd. Vill man göra det lilla extra passar det utmärkt till att steka biffen med lite Guinness (Real Irish, for sure. .) Det är en annan femma, men ett gott råd. Guinness är enligt mig rätt så ''mättande'' därför passar den bättre till lättare måltider. Jag brukar då inte steka nå biffar med öl, jag kör med flytande margarin på flaska, slöseri o steka med öl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Errol, vad brukar du använda för groggvirke? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 (redigerad) Jag brukar då inte steka nå biffar med öl, jag kör med flytande margarin på flaska, slöseri o steka med öl. Klart som fan att man inte bara steker med bara öl. Margarin/smör är ju en självklarhet. Ölen används för smakens skull, inget annat. Förstår att en tattare inte vill slösa bort livets heliga - alkohol. Grejen är att man inte slösar bort det om man vet vad man gör. Redigerad 7 juni, 2008 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Tycker den på flaska är väldigt bra att dricka till mat (3,5'or i så fall), särskilt grillat. Någon som kan tipsa om någon god "matöl"? Pilsner Urquell är perfa till mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 (redigerad) Klart som fan att man inte bara steker med bara öl. Margarin/smör är ju en självklarhet. Ölen används för smakens skull, inget annat. Förstår att en tattare inte vill slösa bort livets heliga - alkohol. Grejen är att man inte slösar bort det om man vet vad man gör. Han använder varken öl eller vet vad han gör..så Jag behöver tips på lite finöl i flaska... Och orkar inte riktigt kolla igenom hela tråden, så ni som har en del i skallen får gärna dela med er. Redigerad 8 juni, 2008 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Corona med lime på sommaren är underbart. Annars är en iskall Miller fantastiskt året runt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 Corona med lime på sommaren är underbart. Annars är en iskall Miller fantastiskt året runt. Corona är helt okej, fast Miller tycker jag inte alls om. Smakar, likt Carlsbergs 3,5or, svamp. I alla fall eftersmaken. FerkurZ: Carnegie Porter är en mörk öl som är riktigt nice, kostar dock ganska mycket. Sen är väl Staropramen och Mariestad lite finare öl som också är goda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2008 FerkurZ: Carnegie Porter är en mörk öl som är riktigt nice, kostar dock ganska mycket. Sen är väl Staropramen och Mariestad lite finare öl som också är goda. ?^^ ett par sånna då, å några sexpack corona blir det nog Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 9 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2008 Errol, vad brukar du använda för groggvirke? Beror helt på vad jag ska grogga ut. Om du syftar på tex vodka, så är det väll nån shots, turkisk peppar tex gin brukar jag kunna grogga med tex cola och lime. Klart som fan att man inte bara steker med bara öl. Margarin/smör är ju en självklarhet. Ölen används för smakens skull, inget annat. Förstår att en tattare inte vill slösa bort livets heliga - alkohol. Grejen är att man inte slösar bort det om man vet vad man gör. Och jag är tamefan inte en tattare, bara för att du är de behöver du inte lägga din skit i min postlåda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2008 Norrlands Guld!. Har nog inte smakat bättre öl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Norrlands Guld!. Har nog inte smakat bättre öl. Du har mycket kvar att lära. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Efter en klassresa till Kroatien så har man fått upp ögen för lite kroatisk öl såsom: Karlovačko, Ožujsko och Tomislav Ožujsko är den betydligt godare av de tre http://img408.imageshack.us/img408/5342/croatianbeerhc0.jpg På resan smakade vi även på lite annat gott bland annat klassikern Stella Artois, Kaltenberg och Lâsko pivo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Du har mycket kvar att lära. Haha kanske de , har än så länge bara druckit Slots, Royal, Carlsberg och Harboe ... och bäst var Norrlands Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 16 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2008 Haha kanske de , har än så länge bara druckit Slots, Royal, Carlsberg och Harboe ... och bäst var Norrlands höhö då fattar ja varför du tkr norrlands var den bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Efter en klassresa till Kroatien så har man fått upp ögen för lite kroatisk öl såsom: Karlovačko, Ožujsko och Tomislav Ožujsko är den betydligt godare av de tre http://img408.imageshack.us/img408/5342/croatianbeerhc0.jpg På resan smakade vi även på lite annat gott bland annat klassikern Stella Artois, Kaltenberg och Lâsko pivo. Zlatorog ska även vara en väldigt god öl Dock slovensk, men den förekommer väldigt ofta i Kroatien Synd bara att jag knappt tål öl numera. Vet inte varför, mår bara dåligt utav det. Vin för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2008 Norrlands Guld!. Har nog inte smakat bättre öl. Kan dock hålla med om att Norrland är en av dom bästa "fulölen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 18 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2008 Lapin Kulta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts