P-C Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Bonga öl? En ölbong består av en tratt och en slang som när du häller i ölen låter luft strömma igenom så att du inte behöver ta klunkar. Det bildar även ett slags undertryck om du håller den högt upp som på bilden vilket gör så att det bara forsar ner i strupen på dig. Rekommenderas inte med vodka, heh. Sista (och enda) gången jag gjorde det hällde någon lustigkurre hela flaskan upp och ner så att jag fick i mig 40cl vodka på 4 sekunder. Inte lyckat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 2 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2008 Alltså, bong over all, är väl när man dricker utan "luftmotstånd" finns ju endel knep å bonga på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 5 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Kan nån snäll admin ändra om trådtiteln till "Alkoholtråden" eller något liknande? Så kan man diskutera om allt inom alkoholvärlden tex sprit, öl, cider mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Kan nån snäll admin ändra om trådtiteln till "Alkoholtråden" eller något liknande? Så kan man diskutera om allt inom alkoholvärlden tex sprit, öl, cider mm. "Festtråden! - Diskutera fester och allt dess tillbehör." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 5 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 "Festtråden! - Diskutera fester och allt dess tillbehör." jaaa, men här var de tänkt från början att de skulle diskuteras endast öl, men i efterhand har jag kommit i unifunn med att man lika gärna kan ha en tråd om bara alkohol i en enda stor omelätt. I festtråden är de ju tänkt att man ska diskutera om hur olika fester är/har varit/kommer att bli mm. Här är det tänkt att man ska diskuter om olika ölar. Men om man sen kanske får tanken och vill diskutera andra sorters alkoholdrycker så är det lite onödigt o starta en ny topic, tex "cidertråden, sprittråden" mfl. När man kan koka ihop allt i en enda stor gryta, och ge den ättiketten "alkoholtråden". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 (redigerad) Märker att jag själv inte klarlagt mina favoriter. Dags att göra det kanske. Öl Mariestad Heineken Staropramen (Flaska) Corona Vodka Absolut Pears Absolut Ruby Read Heavy Water (Dock endast druckit en gång, men god var den) Konjak Hennessy (Osäker om man ska sätta den under konjak eller vodka och trots att den är oerhört dyr så lever den upp till sitt rykte) Gin Så många goda sorter, så jag avstår från att skriva någon speciell här. Vin Kommer inte ihåg namnet som började med något i stil med Chill Out om jag minns rätt. Den är en av få viner jag smakat och den var riktigt god enligt mig. Redigerad 5 juni, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2008 Urval ur favvoölerna: Rochefort 8 & 10 Samuel Adams Boston Ale Brooklyn East Inda Pale Ale Nils Oscar-ölerna (de flesta) Jämtland Postiljon Duvel Hoegaarden Erdinger Weissbier Leffe Chimay Trappist den gula flaskan till "vardagsbruk" funkar Sort Guld men bästa ölupplevelserna får man av systers pojväns hembrygdda, han är riktigt 1337. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 6 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Urval ur favvoölerna: Rochefort 8 & 10 Samuel Adams Boston Ale Brooklyn East Inda Pale Ale Nils Oscar-ölerna (de flesta) Jämtland Postiljon Duvel Hoegaarden Erdinger Weissbier Leffe Chimay Trappist den gula flaskan till "vardagsbruk" funkar Sort Guld men bästa ölupplevelserna får man av systers pojväns hembrygdda, han är riktigt 1337. Det svider i plånboken när jag ser den där listan Har ju inte den stadigaste ekonomin just nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Det svider i plånboken när jag ser den där listan Har ju inte den stadigaste ekonomin just nu... Drick du ditt smuggel, du lär bli full ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 6 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Drick du ditt smuggel, du lär bli full ändå. Duger ju, men klart e ju godare med de lite dyrare, men inget jag går efter. Sen är det sällan jag köper smuggel i huve taget. Mest är de billigare varianter från systembolaget som tex: sofiero, fagerhults, crocodile, kung, lapin kulta mfl. Men är ju inge skilnad på tex smuggel lapin kulta(33cl burkar) lr bolagets 50cl burkar. Ölet är ju desamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Duger ju, men klart e ju godare med de lite dyrare, men inget jag går efter. Sen är det sällan jag köper smuggel i huve taget. Mest är de billigare varianter från systembolaget som tex: sofiero, fagerhults, crocodile, kung, lapin kulta mfl. Men är ju inge skilnad på tex smuggel lapin kulta(33cl burkar) lr bolagets 50cl burkar. Ölet är ju desamma. Dvs "DRICK SOM FAN OCH BLI FULL" OT: Favoritölen hittils är Arboga , Åbro duger fint också, Carlsberg är mumma det med! När det gäller mer findricka så dricker jag nog Guinness eller Kilkenny! Öler som jag har tröttnat förbannat mycket på är Sofiero, Kung, Lapin Kulta, Pripps Blå, Norrlands Guld och Anderssons Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Sitter just nu och dricker Staropramen Dark. Hade egentligen förväntat mig den vanliga Staro men upptäckte att fel öl hade köpts in. Den är lite annorlunda, smakar brännt kaffe/choklad och kola. Helt okej öl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Märker att jag själv inte klarlagt mina favoriter. Dags att göra det kanske. Öl Mariestad Heineken Staropramen (Flaska) Corona Vodka Absolut Pears Absolut Ruby Read Heavy Water (Dock endast druckit en gång, men god var den) Konjak Hennessy (Osäker om man ska sätta den under konjak eller vodka och trots att den är oerhört dyr så lever den upp till sitt rykte) Gin Så många goda sorter, så jag avstår från att skriva någon speciell här. Vin Kommer inte ihåg namnet som började med något i stil med Chill Out om jag minns rätt. Den är en av få viner jag smakat och den var riktigt god enligt mig. Chill Out är ett äckligt jävla bag'n'box. Öl "Finöl": Miller Budweiser Leffe Staropramen Estrella Brahma Gösser "Regulars": Heineken Lapin Kulta Koff Neptun Bellmans Whiskey Grants J&B Jim Beam Jack Daniels Famous +Massa sorter som inte finns på systemet. Min svåger har en salig samling med underbar whiskey. Spritdrycker Vodka (Dom flesta sorterna går bra. Håller mig gärna ifrån Explorer och Jeltsin. Gillar inte denna fulvodka) Sambuca Doleys Bailys Jägermeister Vin Dricker inte vin, men om jag måste blir det ett sött muskotvin, La Salle är favoriten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Dvs "DRICK SOM FAN OCH BLI FULL" OT: Favoritölen hittils är Arboga , Åbro duger fint också, Carlsberg är mumma det med! När det gäller mer findricka så dricker jag nog Guinness eller Kilkenny! Öler som jag har tröttnat förbannat mycket på är Sofiero, Kung, Lapin Kulta, Pripps Blå, Norrlands Guld och Anderssons Köpte den till en kompis som älskar south park. Han uppskattade dock inte skämtet lika mycket som jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2008 Köpte den till en kompis som älskar south park. Han uppskattade dock inte skämtet lika mycket som jag Haha ^^ Jag blev lite "WTF?" Första gången jag fick en sån öl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Complex Skrivet 7 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Drack en vodka igår, var bara en 70 is. Sen drack jag nåra årbo, den är ju helt okey, men absolut ingen finöl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Drack en vodka igår, var bara en 70 is. Sen drack jag nåra årbo, den är ju helt okey, men absolut ingen finöl. Jag antar att det inte är vatten ni tappar ur era kranar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Märker att jag själv inte klarlagt mina favoriter. Dags att göra det kanske. Öl Mariestad Tycker den på flaska är väldigt bra att dricka till mat (3,5'or i så fall), särskilt grillat. Någon som kan tipsa om någon god "matöl"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 Tycker den på flaska är väldigt bra att dricka till mat (3,5'or i så fall), särskilt grillat. Någon som kan tipsa om någon god "matöl"? Guinness. Beroende på vad du äter för mat och om du gillar mörk öl förstås. Väldigt god arom och väldigt krämig. Något som passar till en lättare måltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2008 (redigerad) Guinness. Beroende på vad du äter för mat och om du gillar mörk öl förstås. Väldigt god arom och väldigt krämig. Något som passar till en lättare måltid. Öö, nej? Guinness passar inte till mat, det är typ den öl som passar minst till mat av all öl som finns då den är som en egen maträtt i sig (lite). Redigerad 7 juni, 2008 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts