Jump to content

Call of Juarez VS Gun

Cyper
 Share

Call of Juarez VS Gun  

14 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, efter Call of Juarez-tråden blev jag både kissnödig, trött och sugen på att leva min in I rollen som en cowboy. Frågan är vilket spel jag skall välja. Jag har spelat Call of Juarez demo och skjutandet var mycket bra. Både lagom blodigt samt ragdollfysik. Tyvärr har spelet lite för mycket moral.

Gun, är huvudpersonen en bror till Nick Kang? Kommer han med tuffa (töntiga) kommentarer, är han ful, samt att han flyger och flänger. Hur set skjutandet ut I Gun? Blir det ens skotthål? Spawnas lik efter 10 sekunder? Tell me. Det Call of Juarez inte verkade ha er denna frihetskänsla som Gun tycks ha. Tyvärr har jag låga förväntningar på Gun eftersom Activision gör spelen nästan lika barnanpassade som EA:s spel. :D

Lite av detta vill jag ha:

- Frihet över spelvärlden

- Välgjorda eldstrider

- Blod!! ^_^

- Dålig moral

- Verkliga karaktärer och fysik på dem

- Stor vapen arsenal

- Bra grafik

- Olika väder och tider

- Raggdolfysik

Edit: Tror stavning grammatiken sket sig. Night night.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gun är rått och härligt. Och jag har för mig att om man skjuter fienderna med pilbåge så stakas pilarna så att man ser dom efteråt. Det är coolt.

Skotthål kommer jag inte ihåg, men i helhet så gillade jag faktiskt spelet väldigt bra...

Ganska kort story, tho. Men lätt värt att testa i min mening.

Edit: Men vad i helvete, råkade nulla. ^_^

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gun är rått och härligt. Och jag har för mig att om man skjuter fienderna med pilbåge så stakas pilarna så att man ser dom efteråt. Det är coolt.

Skotthål kommer jag inte ihåg, men i helhet så gillade jag faktiskt spelet väldigt bra...

Ganska kort story, tho. Men lätt värt att testa i min mening.

Edit: Men vad i helvete, råkade nulla. ^_^

Så var det också I Call of Juarez -demot. Dock så värkar det inte finnas någon frihet. Såg att man kunde strosa runt fritt I Gun. Såg också att Gun fick lite mer poäng än COF på ign.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så var det också I Call of Juarez -demot. Dock så värkar det inte finnas någon frihet. Såg att man kunde strosa runt fritt I Gun. Såg också att Gun fick lite mer poäng än COF på ign.

Jo, man kan strosa runt helt fritt i Gun. Dock så är "världen" inte så overkill stor...

Finns bara två städer att vara i, sen en del vildmark runt om då. Jämfört med t.e.x GTA så är det ingenting, men visst duger det. Alltid roligt att jaga indianer ute i vildmarken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Call Of Juarez är iaf ett av de bättre cowboy spelen, spännande story, fin grafik och bra fysik.

Men Gun var inte så illa heller men tog ganska fort för mig att tröttna på det.

Call of juarez har allt du vill ha förutom friheten och Gun har friheten, men olika väder vet jag inte heller.

Finns också dueller i CoJ att man möter en man mot man och skall dra pistolen först.

Och du har fel om moralen i CoJ.

Man spelar som Billy och en präst som blir tokig.

Prästen tror sig att billy har mördat en kille, så prästen tar fram sina vapen och börjar raida

och letar efter billy.

Prästen påminner om dig Cyprez ^_^ bara lite för religiös.

I början när man är prästen ska man raida en hel stad, skjuta ihjäl precis varenda en av de beväpnade männen.

Men jag minns ej vad man gjorde när man var billy i början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Frihet över spelvärlden

Jepp. Du kan rätt mycket rida omkring vart du vill nästan från början. Städerna är små men hela spelområdet är väl stort som GTAIII skulle jag tro.

- Välgjorda eldstrider

Jepp. Riktigt bra eldstrider. Speciellt om du gillar bullettime.

- Blod!! ohmy.gif

Jepp. Med köttslamsor.

- Dålig moral

Hmm, det beror på. I vissa delar av spelet och det beror lite på hur man spelar. I slutändan så är killen man spelar en good guy men man kan leva rövare om man vill.

- Verkliga karaktärer och fysik på dem

Fysiken är riktigt bra på karaktärerna och de flesta karaktärerna känns verkliga om än kanske lite överdrivna ibland.

- Stor vapen arsenal

Inte precis. Man har de vapen man behöver och i slutet får man några riktigt coola. Men i största delen så har man runt 6 huvudvapen som man hittar starkare versioner av under spelets gång.

- Bra grafik

Nix. XBox grafik som är en aning uppgraderad. Inte helt ful men inte snygg heller. Men den funkar.

- Olika väder och tider

Olika tider har spelet men väder kommer jag inte ihåg. Jag tror att vädret ändras lite ibland men inget märkbart.

- Raggdolfysik

Beror lite på hur extremt du menar men till en viss del iallafall har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp. Du kan rätt mycket rida omkring vart du vill nästan från början. Städerna är små men hela spelområdet är väl stort som GTAIII skulle jag tro.

Jepp. Med köttslamsor.

Hmm, det beror på. I vissa delar av spelet och det beror lite på hur man spelar. I slutändan så är killen man spelar en good guy men man kan leva rövare om man vill.

Fysiken är riktigt bra på karaktärerna och de flesta karaktärerna känns verkliga om än kanske lite överdrivna ibland.

Inte precis. Man har de vapen man behöver och i slutet får man några riktigt coola. Men i största delen så har man runt 6 huvudvapen som man hittar starkare versioner av under spelets gång.

Nix. XBox grafik som är en aning uppgraderad. Inte helt ful men inte snygg heller. Men den funkar.

Olika tider har spelet men väder kommer jag inte ihåg. Jag tror att vädret ändras lite ibland men inget märkbart.

Beror lite på hur extremt du menar men till en viss del iallafall har jag för mig.

Kanske ska säga vilket spel du menar...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp. Med köttslamsor.

Det låter mycket bra men oroar mig om det är dålig grafik.. Det är såklart PC versionen vi pratar om. Hur funkar det, spawnas lik på tre röda? Ploppar saker bort/fram? Har för mig att vädret kunde ändras I Coj

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter mycket bra men oroar mig om det är dålig grafik.. Det är såklart PC versionen vi pratar om. Hur funkar det, spawnas lik på tre röda? Ploppar saker bort/fram? Har för mig att vädret kunde ändras I Coj

Dålig är den inte, men visst, den är inte superb heller... Men kolla HÄR så kanske du kan få en egen uppfattning.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Dålig är den inte, men visst, den är inte superb heller... Men kolla HÄR så kanske du kan få en egen uppfattning.

Såg rätt så O.K. ut. Verkar dock lite överdrivet och inte allt för seriöst. Såg lite töntigt ut då han kastade sig från kularna vid sidan av en bardisk, eller då man mejar ner och dödar tre beväpnade indiander med en häst. Är väldigtosäker på om jag skall köpa Gun eller COJ. Förresten, är det ragdollfysik eller inte?

EDIT: Finns det något Gun DEMO?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor