The Dude Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Al Gore tar i alla fall upp det i An Inconvenient Truth, att om isarna smälter så stör det ut golfströmmen och där med får vi kallare klimat. Nu om jag inte minns helt åt tokstyr förståss. Han é jete duktig på att göra Powerpointpresentationer!1 ... men snackar förjävla mycket bull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Kommer världen att gå under? Ja, minns inte om hur länge, men om ett jävla antal år kommer solen att förvandlas till en röd jätte (eller något liknande), och då dör allt liv på vår planet. Så skit i det. Över till klimatfrågan... Det finns ett antal sidor av klimatmyntet. En sida är att de flesta inte pallar bry sig om klimatet, alternativt vägrar ge upp sin livsstil för att förbättra miljön. Ett annat hörn på samma sida av myntet säger också att många inte "har råd" att förbättra miljön (exempel: lågenergilampor är dyrare än vanliga glödlampor). För den lilla privatmänniskan är ekonomi ganska viktig i många fall, och det försvårar klimatengagemanget ganska rejält för de flesta. En annan sida är att USA vägrar skriva på Kyotoprotokollet. Samtidigt håller Kina på att utvecklas som land, där fler och fler invånare får bilar. Appropå bilar så läste jag nyligen att vätedrivna bilar inte är miljövänliga, så på den punkten är vi också körda. När jag funderar på hur världen skulle se ut då den globala uppvärmningen verkligen tar fart, så får jag bara fram bilder av häftiga post-apokalyptiska miljöer. Visst, människor kämpar för sina liv eftersom alla naturresurser håller på att ta slut, och sjukdomar löper amok hos människosläktet - men det är något spännande med Waterworld och Fallout. Det kanske inte blir så oumbärligt ändå? Man får ju anpassa sig till situationen liksom. De flesta afrikaner har levt på "minimilön" (läs ingenting) i flera generationer och man kan inte direkt säga att deras invånarantal kommer sjunka inom en särskilt snar framtid. Har vi tillräckligt stor skicklighet lyckas vi hålla ut tills planetarisk emigration blir möjlig och vi kan kolonisera Mars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Kommer världen att gå under? Ja, minns inte om hur länge, men om ett jävla antal år kommer solen att förvandlas till en röd jätte (eller något liknande), och då dör allt liv på vår planet. Så skit i det. Över till klimatfrågan... Glöm inte den där kometen som skulle förstöra jorden enligt vad det underbara aftonbladet skrev för några år sedan... Jag är väldigt ironisk, jo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 När jag funderar på hur världen skulle se ut då den globala uppvärmningen verkligen tar fart, så får jag bara fram bilder av häftiga post-apokalyptiska miljöer. Visst, människor kämpar för sina liv eftersom alla naturresurser håller på att ta slut, och sjukdomar löper amok hos människosläktet - men det är något spännande med Waterworld och Fallout. Haha, ärligt talat så har jag också fantiserat i de banorna. Pax för att vara slavhandlarmutant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohanK Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Vad jag menar är att det blir mindre och mindre sol. På vintrarna blir det istället mindre och mindre snö. Jag har badat hur många gånger som hellst i år och vattnet är inte kallt. När det snöar blir det lagom mycket snö. Jag har inte märkt av några förändringar så mycket. Men jag håller med om att vi får göra så gott vi kan till nästa generation inte bara låta dom städa upp efter våran fest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Det händer ovanligar och ovanligare saker i sverige och jag själv tror att det är växthusefekten som påverkar vårat klimat, men det har gått lite för långt eller vad tycker ni? Nu har det kommigt snö i södra norrland! och du vet källan, aftonbladet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Här omkring är det iaf svinkallt fortfarande. Sist det var riktigt varmt och soligt här var innan skolavslutningen - Då det var otroligt varmt ett par veckor istället... Har badat 2 gånger på hela sommarlovet tror jag. Vanligtvis så skulle det ha varit minst 20, 30 gånger vid den här tiden. Är helt enkelt schvainkallt i vattnet fortfarande. Och vad allt detta beror på vågar jag inte spekulera i... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Finns inte mycket att göra, även om vi minskar våra koldioxidutsläpp drastiskt kommer det fortfarande ta några årtionden innan uppvärmingen stannar av. http://www.SMHI.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Variationerna i vädret har inget med den globala uppvärmningen att göra. Iaf inte än så länge... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 (redigerad) Finns inte mycket att göra, även om vi minskar våra koldioxidutsläpp drastiskt kommer det fortfarande ta några årtionden innan uppvärmingen stannar av.http://www.SMHI.se Idioti!Om man anser att det inte finns myket att göra så betyder det att det finns EXTRA mycket att göra! Variationerna i vädret har inget med den globala uppvärmningen att göra. Iaf inte än så länge... Boom! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=673584 Redigerad 29 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Rent ut sagt, jag skiter helt fullkomligt i det här och jag tror inte på mycket av det. Jag tänker väl som många andra, jag är en person och jag kan inte göra något åt detta så jag skiter i det. Och jag kommer att vara död och begraven innan detta påverkar mig. Jag är bara för trött på sånt här skit nu. Var det inte snack om det här i början av nittiotalet också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Boom! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=673584 Om jag bara hade varit lite tidigare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Idioti!Om man anser att det inte finns myket att göra så betyder det att det finns EXTRA mycket att göra! Boom! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=673584 Bara för att det är "ett hopplöst fall" så betyder det inte att jag på något sätt köper vanliga glödlampor, kör extra mycket med bilen, låter datorn stå på 24 timmar/dygn eller köper importerat kött. Självklart försöker jag tänka på hur jag påverkar miljön på bästa vis men även om vi minskar våra koldioxidutsläpp drastiskt kommer det fortfarande ta några årtionden innan uppvärmingen stannar av, vilket betyder att vi, hur vi än gör, tvingas leva med extremare väder, översvämningar och torka, formulerade mig lite knasigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts