Copstar Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 (redigerad) Nu när jag och "mitt" band har spelat in några av våra låtar så vill vi gärna ha lite konstruktiv kritik. http://www.myspace.com/dryskiesofmagic Vi är en trio Jag - Lead & rythm guitar, Bass (byter mellan olika låtar.. jag gör det live oxo ) Ludde - Lead & backing vocals, Lead & rythm guitar, Bass Axel - Drums & percussion, Keyboards, backing vocals Redigerad 22 juli, 2007 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Nu när jag och "mitt" band har spelat in några av våra låtar så vill vi gärna ha lite konstruktiv kritik. http://www.myspace.com/dryskiesofmagic Vi är en trio Jag - Lead & rythm guitar, Bass (byter mellan olika låtar.. jag gör det live oxo ) Ludde - Lead & backing vocals, Lead & rythm guitar, Bass Axel - Drums & percussion, Keyboards, backing vocals Jag känner igen namnet. Nämnt det tidigare här på forumet? Ställt upp i några musiktävlingar i Göteborg? Musiken är bra, lyssnade inte på texten så mycket dock... det är tyvärr en sak som jag sällan gör, om jag inte redan innan vet att texten är bra och att banden skriver bra och roliga texter. Gör det kanske lite senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 22 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Jag känner igen namnet. Nämnt det tidigare här på forumet? Ställt upp i några musiktävlingar i Göteborg? Musiken är bra, lyssnade inte på texten så mycket dock... det är tyvärr en sak som jag sällan gör, om jag inte redan innan vet att texten är bra och att banden skriver bra och roliga texter. Gör det kanske lite senare. Jag tror att jag har nämt det en gång... Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Vad ska man säga? Allt låter typ likadant. Faktiskt. Sen är låtarna ganska kasst mastrade som får kvalitén på musiken att sjunka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 22 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Vad ska man säga? Allt låter typ likadant. Faktiskt. Sen är låtarna ganska kasst mastrade som får kvalitén på musiken att sjunka. jo jag vet att dom e dåligt mastrade Vi har bara slarv mixat dom. Vi ska åka till en studio i slutet av sommaren och spelan/mixa på riktigt. Att dom låter likadant e nog bara en hörsel sak, man lyssnar efter olika saker... och många band har många låtar som låter likadant ex. Kiss, November, Ac/dc, Deep Purple, Van Halen, Stevie Ray Vaughan, Steppenwolf. Men alla dom banden/artisterna har så många låtar så det märks inte så tydligt. Gör man för varierande låtar så tror jag att det e svårt att fånga fans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 GWB svängde. Kallbrand Flower var okej, catchig refräng. Det brinner var motbjudande. Burk med lock var skum. Som jag säger om det mesta; bättre än Shout Out Louds. Fortsätt kämpa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts