Jump to content

Hur kommer ni vilja bli begravda?

kicken
 Share

Hur vill ni bli begravda?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Förresten, skulle man kunna få veta varför vissa inte vill donera sina organ? Sjukhusrädsla?

För mig personligen, vilket jag redan skrev, handlar det i första hand, vilket jag inte skäms för att säga, om gammal hederlig egoism och själviskhet samt en djupt rotad individualism - "mitt är mitt" (även om jag är död) och mina organ är en del av mig. Vidare, i andra hand, är jag inte helt bekväm med tanken på att man går och öppnar döda kroppar - jag kan inte sätta tummen på varför jag tycker så men så är det.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag dör skall ej läkarna få undersöka min kropp och skära upp mig, jag vill bli kremerad i samma skick som jag dog. Inte en kroppsdel donerad till någon eller nåt. Och jag vill att mina askor skall rinna genom bäcken här i byn. :ermm:

Varför jag inte vill bli begraven hel, är för att då äter maskarna upp mig istället ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag dör skall ej läkarna få undersöka min kropp och skära upp mig, jag vill bli kremerad i samma skick som jag dog. Inte en kroppsdel donerad till någon eller nåt. Och jag vill att mina askor skall rinna genom bäcken här i byn. :ermm:

Varför vill du inte rädda andras liv, när du ändå är död?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:ermm:

Alltså.. hur resonerar du när du inte vill donera dina organ - varför vill du inte rädda andras liv?

Kanske av samma orsak som Umberto skrev?

För mig personligen, vilket jag redan skrev, handlar det i första hand, vilket jag inte skäms för att säga, om gammal hederlig egoism och själviskhet samt en djupt rotad individualism - "mitt är mitt" (även om jag är död) och mina organ är en del av mig. Vidare, i andra hand, är jag inte helt bekväm med tanken på att man går och öppnar döda kroppar - jag kan inte sätta tummen på varför jag tycker så men så är det.

Där måste i alla fall jag hålla med honom helt och hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lovar dig - Detta är hämnden för att dom fick stryk i OS-finalen i hockey... :rolleyes:

Ja för fan, vi fick stryk i en ishockeymatch. Så vi vägrar donera våra organ när vi dör, för någon svenne till hockeyspelare kanske får mitt organ och slår oss i nästa final.

Du kom på oss. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor