Topp3 Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=X37m2AyuoKs Men för i helvete teoman, hur orkar du? T: Ingen koll alls på hur jag ska bli begraven, men mina organ ska doneras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Med arslet uppåt så man kan använda det som ett cykelställ! Nej men seriöst; Jag vet inte/har inte bestämt mig än och jag vill nog donera mina organ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 HST blev ju utskjuten ur den här prylen: Oh, då har jag läst fel nånstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 (redigerad) Förresten, skulle man kunna få veta varför vissa inte vill donera sina organ? Sjukhusrädsla? För mig personligen, vilket jag redan skrev, handlar det i första hand, vilket jag inte skäms för att säga, om gammal hederlig egoism och själviskhet samt en djupt rotad individualism - "mitt är mitt" (även om jag är död) och mina organ är en del av mig. Vidare, i andra hand, är jag inte helt bekväm med tanken på att man går och öppnar döda kroppar - jag kan inte sätta tummen på varför jag tycker så men så är det. Redigerad 25 juli, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Vill bli kremerad och donera mina organ. Fast helst av allt vill jag inte dö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Vote: Jag vill bli jordbegraven. Svar på fråga: Nej, jag vill inte donera mina organ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 När jag dör skall ej läkarna få undersöka min kropp och skära upp mig, jag vill bli kremerad i samma skick som jag dog. Inte en kroppsdel donerad till någon eller nåt. Och jag vill att mina askor skall rinna genom bäcken här i byn. Varför jag inte vill bli begraven hel, är för att då äter maskarna upp mig istället ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 När jag dör skall ej läkarna få undersöka min kropp och skära upp mig, jag vill bli kremerad i samma skick som jag dog. Inte en kroppsdel donerad till någon eller nåt. Och jag vill att mina askor skall rinna genom bäcken här i byn. Varför vill du inte rädda andras liv, när du ändå är död? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Varför vill du inte rädda andras liv, när du ändå är död? Därför att ingen kan tvinga mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Därför att ingen kan tvinga mig? Det handlar ju inte om att bli tvingad till det. Donerar man sina organ gör man en god gärning, har du tur så kan just dina rädda någons liv. Man gör människor glada, svårare är det ju inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Därför att ingen kan tvinga mig? Alltså.. hur resonerar du när du inte vill donera dina organ - varför vill du inte rädda andras liv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Alltså.. hur resonerar du när du inte vill donera dina organ - varför vill du inte rädda andras liv? Kanske av samma orsak som Umberto skrev? För mig personligen, vilket jag redan skrev, handlar det i första hand, vilket jag inte skäms för att säga, om gammal hederlig egoism och själviskhet samt en djupt rotad individualism - "mitt är mitt" (även om jag är död) och mina organ är en del av mig. Vidare, i andra hand, är jag inte helt bekväm med tanken på att man går och öppnar döda kroppar - jag kan inte sätta tummen på varför jag tycker så men så är det. Där måste i alla fall jag hålla med honom helt och hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 (redigerad) Då ska ni ju komma ihåg det Misterwhoopee var inne på: Vill man inte donera organ så ska man inte räkna med att få några heller om man skulle råka ut för en olycka. Redigerad 28 juli, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 28 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2007 Jag vill bli begravd i en ekkista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohanK Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Vad jag tänker nu är: Jag vill bli begraven [Känns naturligt] Jag vill inte donnera organ [Jag vill begravas "hel". vet inte varför ] Peace JohanK Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Kanske av samma orsak som Umberto skrev? Där måste i alla fall jag hålla med honom helt och hållet. Ja men kanske inte så därför borde måste jag få fråga? Du är också finsk va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2007 Ja men kanske inte så därför borde måste jag få fråga? Du är också finsk va? Jag lovar dig - Detta är hämnden för att dom fick stryk i OS-finalen i hockey... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pillipossa Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Det jag vill (just nu) när jag dör, vilket jag gör om många år (är bara 15) är att bli jordbegraven, men dock inte donera mina organ. Dock vill ja inte heller tänka på döden... Har ju hela livet framför mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 Jag lovar dig - Detta är hämnden för att dom fick stryk i OS-finalen i hockey... Ja för fan, vi fick stryk i en ishockeymatch. Så vi vägrar donera våra organ när vi dör, för någon svenne till hockeyspelare kanske får mitt organ och slår oss i nästa final. Du kom på oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2007 (redigerad) Ja för fan, vi fick stryk i en ishockeymatch. Så vi vägrar donera våra organ när vi dör, för någon svenne till hockeyspelare kanske får mitt organ och slår oss i nästa final. Du kom på oss. Sen när blev du finne? Redigerad 31 juli, 2007 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts