Eudoros Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Jag vill bli jordbegraven. Vet inte riktigt varför, det känns naturligare bara. Och visst skulle jag kunna donera mina organ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Överlämnar beslutet till mina anhöriga. Är det så smart då? Tycker det verkar bättre att bestämma det själv så inte dem blir oense om hur det ska bli sedan. Det är ju inte direkt något man kommer märka av, men tycker man ska lämna så lite så möjligt åt eftervärlden att styra upp. Nåja, döden är väl inget man behöver tänka på i den här åldern egentligen. ---- Själv vet jag inte, helst på något ekologiskt sett, kremering är inte så miljövänligt. Samtidigt lockar inte förruttnelse heller så värst. Organdonation är dock helt okej, en liten del av en som får leva ett tag till, om mina organ är något att ha då man en dag lämnar Tellus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Man kan väl donera och bli begraven? Jag vet inte/har inte bestämt mig. Är 15, vill inte tänka på döden Håller med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Är det så smart då? Tycker det verkar bättre att bestämma det själv så inte dem blir oense om hur det ska bli sedan. Det är ju inte direkt något man kommer märka av, men tycker man ska lämna så lite så möjligt åt eftervärlden att styra upp. Nåja, döden är väl inget man behöver tänka på i den här åldern egentligen. ---- Själv vet jag inte, helst på något ekologiskt sett, kremering är inte så miljövänligt. Samtidigt lockar inte förruttnelse heller så värst. Organdonation är dock helt okej, en liten del av en som får leva ett tag till, om mina organ är något att ha då man en dag lämnar Tellus. Frystorkas, pulveriseras, läggas i en, kista gjord av något sorts majsgrejs. Ruttnar bort ganska fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Frystorkas, pulveriseras, läggas i en, kista gjord av något sorts majsgrejs. Ruttnar bort ganska fort. Jo, det är väl trevligt och miljövänligt. Sedan vet man ju inte men när nu dagen är kommen kanske någon har kommit på någon ny genial lösning på detta som är jättebra! Råkar man inte ut för en bilolycka eller så så lär man ju leva rätt länge till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 (redigerad) Kremerad, sedan utskjuten i rymden FTW! Ja till donation! Redigerad 23 juli, 2007 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Frystorkas, pulveriseras, läggas i en, kista gjord av något sorts majsgrejs. Ruttnar bort ganska fort. När du säger "majsgrejs", så såg jag framför mig en gul kista som, när den bärs fram till altaret, botten går ur på. Men det finns alltså en sådan lösning, eller hittade du bara på? Förresten, skulle man kunna få veta varför vissa inte vill donera sina organ? Sjukhusrädsla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 (redigerad) Jordbegraven. Vill inte bli något jävla pulver mina barnbarnbarn råkar ha ner i golvet. EDIT: Vill INTE! Redigerad 23 juli, 2007 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Jag vill bli begraven. Och donera mina organ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Jo, det är väl trevligt och miljövänligt. Sedan vet man ju inte men när nu dagen är kommen kanske någon har kommit på någon ny genial lösning på detta som är jättebra! Råkar man inte ut för en bilolycka eller så så lär man ju leva rätt länge till. Frystorkning är redan påkommen, nackdelen är väl att det tar mycket energi men fördelen är att alla kroppens gifter och tungmetaller som man samlar på sig under livet samlas i askan istället för att försvinna iväg i röken alternativ gå ner i jorden (det sämsta). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Förresten, skulle man kunna få veta varför vissa inte vill donera sina organ? Sjukhusrädsla? Ingen aning, men en sak är säker, vill man inte donera organ så tycker jag inte man ska räkna med att få några heller om man skulle råka ut för en olycka. Det handlar om att ge och ta, inte bara ta. Men de som inte vill donera organ kanske tycker det är fusk att leva vidare med andras kroppsdelar? Frystorkning är redan påkommen, nackdelen är väl att det tar mycket energi men fördelen är att alla kroppens gifter och tungmetaller som man samlar på sig under livet samlas i askan istället för att försvinna iväg i röken alternativ gå ner i jorden (det sämsta). Hmm, men jag antar att det inte går åt mer energi än det ger för miljön? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Ingen aning, men en sak är säker, vill man inte donera organ så tycker jag inte man ska räkna med att få några heller om man skulle råka ut för en olycka. Det handlar om att ge och ta, inte bara ta. Men de som inte vill donera organ kanske tycker det är fusk att leva vidare med andras kroppsdelar? Hmm, men jag antar att det inte går åt mer energi än det ger för miljön? Vet faktiskt inte, men metoden är nog inte särskillt utvecklad än ändå. Läs mer: http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1371550 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 (redigerad) Förresten, skulle man kunna få veta varför vissa inte vill donera sina organ? Sjukhusrädsla? Undrar detsamma... liksom, vad ska man ha dem till? Det kan väl vara en fin sista gärning att rädda någon annans liv? Redigerad 23 juli, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Ser att typ hälften har röstat nej, har någon skrivit att de har gjort det? Vore kul att se hur någon som tycker så resonerar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Förresten, skulle man kunna få veta varför vissa inte vill donera sina organ? Sjukhusrädsla? Dom kanske inte vill leva the after-life utan en lever, njurar och kanske ett hjärta. Så resonerade egyptierna, alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 När du säger "majsgrejs", så såg jag framför mig en gul kista som, när den bärs fram till altaret, botten går ur på. Men det finns alltså en sådan lösning, eller hittade du bara på? Ja, det finns. Eller det är iaf påkommet. Jag läste om det i Arbetarbladet. Kroppen sänks ner i flytande kväve, tror jag det var. Man får då bort alla tungmetaller och sånt i kroppen. Majsgrejset kommer jag inte ihåg vad det var faktiskt. Men majs var det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Jordfäst. sen vill jagi nte donera mina organ. de är mina, de har vuxit i mig, de sitter i mig, de tillhör mig. veti nte exakt varför, men vill inte att nån ska skära upp mig och slita ur mina kroppsdelar. inte ens när jag är död. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Jordfäst. sen vill jagi nte donera mina organ. de är mina, de har vuxit i mig, de sitter i mig, de tillhör mig. veti nte exakt varför, men vill inte att nån ska skära upp mig och slita ur mina kroppsdelar. inte ens när jag är död. Det är just det att griftefrid är så jävla överskattat. När du är död, "är" du inte död. Du är inte levande. Du är inte. Du har bara slutat leva. Du som organism upphör att existera. Du behöver inte dina organ när du är död, och det är inte dina organ, eftersom "du" inte finns. Svårt att förklara, kan knappt klargöra det för mig själv, men så är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ash-ketchum Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Jordfäst. sen vill jagi nte donera mina organ. de är mina, de har vuxit i mig, de sitter i mig, de tillhör mig. veti nte exakt varför, men vill inte att nån ska skära upp mig och slita ur mina kroppsdelar. inte ens när jag är död. Det är just det att griftefrid är så jävla överskattat. När du är död, "är" du inte död. Du är inte levande. Du är inte. Du har bara slutat leva. Du som organism upphör att existera. Du behöver inte dina organ när du är död, och det är inte dina organ, eftersom "du" inte finns. Svårt att förklara, kan knappt klargöra det för mig själv, men så är det. http://www.youtube.com/watch?v=X37m2AyuoKs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 http://www.youtube.com/watch?v=X37m2AyuoKs Fyndigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts