Jump to content

Hur kommer ni vilja bli begravda?

kicken
 Share

Hur vill ni bli begravda?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vikingsbegravning! Min kropp ska läggas på en flotte för att sen tändas eld på ute på havet. Det låter ballt.

Ja, det hade varit riktigt ballt att få en sådan begravning! Men jag tror det är rätt jävla omöjligt.

Själv vill jag bli kremerad och gärna utspridd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har faktiskt inte funderat så mycket på det, men jag vet i alla fall att jag inte ska begravas på något traditionellt sätt, och absolut inte på en kyrkogård. Allt ska doneras som kan doneras, resten får gärna gå i arv till någon ättling till mig som har samma syn på livet som jag, och kanske bär omkring på ett lillfingerben av mig, eller kanske trycker ner mina återstoder i en glasburk ovanför sängen. Sumthn' like that.

EDIT: Glömde - mina kvarlevor/organ får ENDAST användas av naturalister. Detta ska noga understrykas i mitt testamente.

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt inte funderat så mycket på det, men jag vet i alla fall att jag inte ska begravas på något traditionellt sätt, och absolut inte på en kyrkogård. Allt ska doneras som kan doneras, resten får gärna gå i arv till någon ättling till mig som har samma syn på livet som jag, och kanske bär omkring på ett lillfingerben av mig, eller kanske trycker ner mina återstoder i en glasburk ovanför sängen. Sumthn' like that.

EDIT: Glömde - mina kvarlevor/organ får ENDAST användas av naturalister. Detta ska noga understrykas i mitt testamente.

Naturalister? vad är det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara att ta ett spadtag! Six feet under ska jag och gärna med organen i behåll, fast de knycker väl dem ändå. Om det gör någon glad så.

Å andra sidan låter kremering lockande, men med tanke på att det finns folk till allt skulle det väl spillas dyrbar Picoaska till höger och vänster. Kan man inte få sig själv uppstoppad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor