kicken Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Ni kan bl.a läsa artiklar från aftonbladet här (Stoppa kyrkans monopol) och här (Av jord är du kommen..) och få lite insyn. Kan även lägga till en artikel från SvD. Klick. Ni kan även läsa om hur saker går till på denna sida. Själv vill jag bli jordbegraven. Föredrar absolut jordbegravning före kremering och andra sätt. Vill inte att jag ska bli aska, ser hellre att jag ruttnar och det blir kvar ben. Har aldrig gillat kremering särskilt mycket heller. Känns så simpelt om man frågar mig. Så, hur vill ni bli begravda eller vilken typ av begravning föredrar ni? Lägg gärna till en förklaring varför ni röstade som ni gjorde... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Om det skulle vara aktuellt i dagsläget skulle jag välja kremering. Men skulle även vilja donera mina organ, är väl inga problem att bli begravd på det sätt man vill efter att ens organ har blivit donerade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Man kan väl donera och bli begraven? Jag vet inte/har inte bestämt mig. Är 15, vill inte tänka på döden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 (redigerad) Om det skulle vara aktuellt i dagsläget skulle jag välja kremering. Men skulle även vilja donera mina organ, är väl inga problem att bli begravd på det sätt man vill efter att ens organ har blivit donerade? Man kan väl donera och bli begraven? Jag vet inte/har inte bestämt mig. Är 15, vill inte tänka på döden Nej, det tror jag inte, men ville ha det som ett alternativ utöver de vanliga. Bara för att få se hur många som vill donera. Ni kan vota något annat, men isåfall lägga in i eran kommentar att ni inte har något emot att donera era organ Redigerad 22 juli, 2007 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Nej, det tror jag inte, men ville ha det som ett alternativ utöver de vanliga. Bara för att få se hur många som vill donera. Ni kan vota något annat, men isåfall lägga in i eran kommentar att ni inte har något emot att donera era organ Okej Jag vill donera mina organ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Jag vet inte/har inte bestämt mig. Är 15, vill inte tänka på döden Håller med till 100%!. Känns väl lite för tidigt och tänka på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Vote: Jordbegraven Jag skulle vilja bli begraven på en gravplats, en simspel gravplats bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Vill inte bli begraven. Helst skulle jag att de slängde kroppen i medelhavet! Men det får man antagligen inte göra. Allternativ nummer 2 är att bli nertryckt i en pappkartong och nergrävd på nån åker. Pappkartong vet jag att man kan få bli begravd i. men hur det är att bli begravd på annan mark än kyrkans vet jag inte. Tråkigt med vanliga begravnings cermenier. Om det mot all förmodan blir en jordbegravning på kyrkans mark så får inga psalmer sjungas. Det skall vara låtar av Electrick banana band! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Donera organ? Javisst, varför inte? Hjälper bara andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Donera organ vill jag såklart, men hur jag vill bli begraven vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Varför inte donera sina organ om man inte behöver dom? Vet inte riktigt hur jag vill bli begraven, har inte tänkt på det ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 (redigerad) Jag vill donera mina organ, vet dock inte hur jag vill be begravd. Edit : Vote : Jordbegravning Redigerad 22 juli, 2007 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Älskar sådana här omröstningar Vad har donera organ med hur vi vill bli begravda att göra? Varför finns det alternativet med? Minneslund för min del iallafall. BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 22 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Älskar sådana här omröstningar Vad har donera organ med hur vi vill bli begravda att göra? Varför finns det alternativet med? Minneslund för min del iallafall. BOT Heh, ja. Nu tog du mig allt. Jag vet faktiskt inte varför jag la till det. Antagligen för att det är relaterat till begravning, då man kan donera sina organ före man begravs och dessutom vill jag inte starta en enskild omröstning om man skulle vilja donera sina organ eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Jag tänkte på just det här ganska mycket för inte alls så länge sedan. Efter att ha läst någon artikel om att man skulle kunna begravas ekologiskt. Kom fram till att jag inte behövde tänka på detta just nu. Jag har säkert många år kvar att tänka ut något bra sätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Självklart ska organen skänkas bort, tycker det är idioti att inte göra det. (Ja, så länge man har friska organ förstås) Annars antar jag att jag vill bli kremerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Vote: Jag vet inte/Har inte bestämt mig än. Jag har helt enkelt inte ens funderat över det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Frystorkad & pulveriserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Jag vill inte att någon random ska få mina underbara organ. De är för gulliga för det. Jag vill bli begravd i en pizza kartong. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Vikingsbegravning! Min kropp ska läggas på en flotte för att sen tändas eld på ute på havet. Det låter ballt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts