Jump to content

Hur kommer ni vilja bli begravda?

kicken
 Share

Hur vill ni bli begravda?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ni kan bl.a läsa artiklar från aftonbladet här (Stoppa kyrkans monopol) och här (Av jord är du kommen..) och få lite insyn. Kan även lägga till en artikel från SvD. Klick.

Ni kan även läsa om hur saker går till på denna sida.

Själv vill jag bli jordbegraven. Föredrar absolut jordbegravning före kremering och andra sätt.

Vill inte att jag ska bli aska, ser hellre att jag ruttnar och det blir kvar ben. Har aldrig gillat kremering särskilt mycket heller.

Känns så simpelt om man frågar mig.

Så, hur vill ni bli begravda eller vilken typ av begravning föredrar ni?

Lägg gärna till en förklaring varför ni röstade som ni gjorde...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 85
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Om det skulle vara aktuellt i dagsläget skulle jag välja kremering. Men skulle även vilja donera mina organ, är väl inga problem att bli begravd på det sätt man vill efter att ens organ har blivit donerade?

Man kan väl donera och bli begraven?

Jag vet inte/har inte bestämt mig. Är 15, vill inte tänka på döden (w00t)

Nej, det tror jag inte, men ville ha det som ett alternativ utöver de vanliga. Bara för att få se hur många som vill donera.

Ni kan vota något annat, men isåfall lägga in i eran kommentar att ni inte har något emot att donera era organ :)

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det tror jag inte, men ville ha det som ett alternativ utöver de vanliga. Bara för att få se hur många som vill donera.

Ni kan vota något annat, men isåfall lägga in i eran kommentar att ni inte har något emot att donera era organ (w00t)

Okej :) Jag vill donera mina organ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte bli begraven. Helst skulle jag att de slängde kroppen i medelhavet!

Men det får man antagligen inte göra.

Allternativ nummer 2 är att bli nertryckt i en pappkartong och nergrävd på nån åker. Pappkartong vet jag att man kan få bli begravd i. men hur det är att bli begravd på annan mark än kyrkans vet jag inte.

Tråkigt med vanliga begravnings cermenier.

Om det mot all förmodan blir en jordbegravning på kyrkans mark så får inga psalmer sjungas.

Det skall vara låtar av Electrick banana band!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar sådana här omröstningar (w00t)

Vad har donera organ med hur vi vill bli begravda att göra? Varför finns det alternativet med?

Minneslund för min del iallafall.

BOT

Heh, ja. Nu tog du mig allt. Jag vet faktiskt inte varför jag la till det.

Antagligen för att det är relaterat till begravning, då man kan donera sina organ före man begravs och dessutom vill jag inte starta en enskild omröstning om man skulle vilja donera sina organ eller ej. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor