Jump to content

Ny speldator

Tweak
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hiper Type-R 580W Svart, Dual Fan, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

Vad är det värsta som kan hända? Att det exploderar?

Det var nog bästa valet. Eftersom det har mer kräm än vad du behöver så kommer det aldrig att jobba för fullt.

Om du kör jordat uttag och har jordfelsbrytare så ska det inte hända så mycket mer än att nätagget dör och måste bytas ut. Om du har ojordat så kan datorn bli strömförande och annat läskigt, kanske till och med brinna upp, men jag tror att hela saken med Hiper är överdriven. Många som inte har problem skriver ju inte och då tror man att var tredje agg kommer smälla när det i verkligheten inte är så många.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Det var nog bästa valet. Eftersom det har mer kräm än vad du behöver så kommer det aldrig att jobba för fullt.

Om du kör jordat uttag och har jordfelsbrytare så ska det inte hända så mycket mer än att nätagget dör och måste bytas ut. Om du har ojordat så kan datorn bli strömförande och annat läskigt, kanske till och med brinna upp, men jag tror att hela saken med Hiper är överdriven. Många som inte har problem skriver ju inte och då tror man att var tredje agg kommer smälla när det i verkligheten inte är så många.

Tur att jag råkade välja bästa när jag bara tog ett annat för att det andra var tillfälligt slut :huh:

Vet inte om det är jordat uttag och det, ska höra med mina föräldrar.

Iofs, jordat uttag är väl med stålgrejerna på sidan, om jag minns någonting från tekniken? :huh:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tur att jag råkade välja bästa när jag bara tog ett annat för att det andra var tillfälligt slut :rolleyes:

Vet inte om det är jordat uttag och det, ska höra med mina föräldrar.

Iofs, jordat uttag är väl med stålgrejerna på sidan, om jag minns någonting från tekniken? :D

Ja det är det. :D

Och jordfelsbrytare har ni säkert också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är det. :o

Och jordfelsbrytare har ni säkert också.

Tack :)

Ärrtvå: Själva vägguttaget är inte jordat men en såndär förlängningsgrej med fyra uttag är kopplad till vägguttaget, och som fyra uttagen är jordade. Gills det som jordat ifall jag använder mig av dem då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack :)

Ärrtvå: Själva vägguttaget är inte jordat men en såndär förlängningsgrej med fyra uttag är kopplad till vägguttaget, och som fyra uttagen är jordade. Gills det som jordat ifall jag använder mig av dem då?

Om jag får svara här ( :o ) så måste jag säga att.. Det gör det nog inte. Är i alla fall 90% säker på att det inte är jordat då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du säker på att den kylaren funkar på det moderkortet? Det har en ganska fet heatpipe runt processorn, blir rätt trångt med många processorkylare.

Ah. Glömde helt bort det. Ja, jag är säkert på att det går, med några få millimeter till godo. Blir nog lite jobbigt pill dock så det kanske inte är att rekomendera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gills inte då. För både din och datorns skull vill du köra heljordat till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gills inte då. För både din och datorns skull vill du köra heljordat till datorn.

Okej. Hur stor chans är det att det händer, och kan det gå på garantin då?

Tänkte nämligen, pappa ska snacka med hyresvärden ifall vi kan få det jordat, kan jag köra ojordat sålänge då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. Hur stor chans är det att det händer, och kan det gå på garantin då?

Tänkte nämligen, pappa ska snacka med hyresvärden ifall vi kan få det jordat, kan jag köra ojordat sålänge då?

Om det händer inom garantitiden så får du ett nytt. Jag vet inte riktigt hur stor risken är men den är vad jag tror ganska överdriven. Det händer dock oftare än på kvalitetsagg.

Självklart kan du köra jordat så länge men det blir läskigt om agget går sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor