_ThuuG Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Ska du ha Vista är RAM minnet värt att tänka på. Jag har 2 Gig RAM och AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ vilket räcker gott och väl. Redigerad 24 juli, 2007 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Ska du ha Vista är RAM minnet värt att tänka på. Jag har 2 Gig RAM och AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ vilket räcker gott och väl. AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2,2MB, BOXED m/fläkt - den processorn funkar då eller? Om du kan nånting om grafikkort kan du gärna kolla på det också, ifall det håller några år. Redigerad 24 juli, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Den processorn räcker gott och väl. Och vad det gäller grafikkort så ska jag inte låtsas att jag kan speciellt mycket, men det kortet du nämnde i förstaposten ska vara bra har jag hört. Vill du ha ett snabbt kort ska du välja 8800GTS och vill du ha ett "kraftfullt" kort ska du välja 8800GTX enligt PC-Gamer. Exakt vad dom menar med kraftfullt vet jag dock inte. Kan tyvärr inte hjälpa till mer än så utan att börja prata i nattmössan. Har läst att många rekomenderar Intel processor istället, vet inte vilken skillnad det är. Men den processorn du har är bättre än min antar jag, och jag upplever att min är riktigt bra. Redigerad 24 juli, 2007 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Den processorn räcker gott och väl. Och vad det gäller grafikkort så ska jag inte låtsas att jag kan speciellt mycket, men det kortet du nämnde i förstaposten ska vara bra har jag hört. Vill du ha ett snabbt kort ska du välja 8800GTS och vill du ha ett "kraftfullt" kort ska du välja 8800GTX enligt PC-Gamer. Exakt vad dom menar med kraftfullt vet jag dock inte. Kan tyvärr inte hjälpa till mer än så utan att börja prata i nattmössan. Har läst att många rekomenderar Intel processor istället, vet inte vilken skillnad det är. Men den processorn du har är bättre än min antar jag, och jag upplever att min är riktigt bra. Tack så jättemycket, skitschysst! Ärrtvå, Pain_To_The_Max var är ni? Måste beställa snart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Inga problem, hjälper gärna till så mycket jag kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Förlåt att jag lånar tråden igen Tweak! Jag har själv också funderat på en ny dator. Så jag plocka ihop dom här delarna till ett rätt så bra pris. Kommer det att flyta på bra och hålla sig i framtiden? Aspire X-Cruiser Miditower Black ATX without PSU/utan nätagg. 795:- Point of View GeForce 8800GTS 640MB DDR3 TV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express 3 449:- Corsair HX Series Modular Power Supply 520W 949:- Uppgraderingspaket Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz, Asus P5B iP965, 2048MB DDR2 RAM 4 136:- Totalpris 9 329:- Ser det bra ut?! Redigerad 24 juli, 2007 av den0m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 (redigerad) Det ser bra ut. Iallafall det jag vet NÅGOT om, det vill säga grafikkort, processor och RAM minnet. Redigerad 24 juli, 2007 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 den0m: Ser bra ut, även fast nätagget verkar vara i dyraset laget. Här har ni en liten graf för grafikkorten: http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/charts/charts46a6b6729ec52.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Funderar också på en ny dator. Är denna okej? Komplett Gamer i05 9238.42 kr Artikelnr: 334490 Strömkabel PC m/jord 2m Nero 7 OEM 1i Mjukvara OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD, Norman IC, 1 year license Virus Control, Musmatta blå 4/6mm Stötsäker kartong SoftThinks Installations och recovery In-Win J607 Midi Tower Svart, Aluminium Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, Intel Core 2 Duo E4400 2.0GHz Socket LG DVD-brännare GSA-H54N IDE svart OEM USB2 multikortläsare 3.5" svart, Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart, Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, Creative SB Audigy SE PC Utan OS, White Box PC Garanti 3 år - Skicka in Support 3 år Komplett.se, Lagerstatus: 1 st. på lager Räcker nätaggregatet för grafikkortet? Har en oanvänd XP-licens hemma, så kan strunta i att köpa OS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Tweak: Grafikkortet är kanonbra och kommer hålla åtminstånde några år om du inte ska köra i för hög upplösning. Grafikkortet har nämligen lite minne i jämförelse med dess "storebröder" 8800GTS 640MB och 8800GTX. Men kör du inte med högre upplösning än 1280x1024 (möjligtvis 1600x1200) så är det lugnt. Faktumet är att det är det mest prisvärda grafikkortet som finns på marknaden just nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 25 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 (redigerad) Tweak: Grafikkortet är kanonbra och kommer hålla åtminstånde några år om du inte ska köra i för hög upplösning. Grafikkortet har nämligen lite minne i jämförelse med dess "storebröder" 8800GTS 640MB och 8800GTX. Men kör du inte med högre upplösning än 1280x1024 (möjligtvis 1600x1200) så är det lugnt. Faktumet är att det är det mest prisvärda grafikkortet som finns på marknaden just nu Yay, tack jag älskar dig Någon som har Vista, är det svårt att ladda ner grejer med det? Redigerad 25 juli, 2007 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Tänkte också slå till med en dator nu till vinter.. Och då jag inte själv har för bra stenkoll på datorer bad jag en polar sätta ihop denna, har frågat runt en del och den verkar bra men tänkte höra vad ni tyckte också. http://www.fuskbugg.se/pub/misc/ferkurz(2).JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Ser bra ut, men du har snålat lite med processorfläkten. Bra kylning är väldigt viktigt, och har du en C2D kanske du vill klocka lite vilket kräver bättre kylning än vad den fläkten kommer kunna prestera (såvida du inte nöjer dig med FSBn och inte ökar spänningen något, men det vore skam med den processorn). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Hm, okej hoppas nån skulle komma med nån ändring, nån speciell du kan tänka dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 25 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2007 Jag personligen skulle byta ut Moderkortet till ett Gigabyte DS4, och processorfläkten till en Noctua NH-U9/NH-U12F. Skulle också köpt en 500gig hårddisk istället då det ger mer gigabyte för pengarna. Nätagget är jag osäker på. Beror på hur mycket pengar du vill lägga ut extra. Om du vill klocka så kan du lika gärna köpa en Core 2 Duo E6320 så har du känat igen pengarna du la på dyrare saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 26 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2007 Här är nog datorn jag ska köpa, har kollat runt lite och processornfläkten va tydlige _skitbra_ för sitt pris... Ändrade processor dock ;> http://www.fuskbugg.se/pub/misc/_Datorklar.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2007 Noes. Köp inte en Quad. Köp en E6600 och lägg resterande pengar på ett 8800GTX. Det höjer datorns prestanda mycket mer, Quad ska visst inte alls vara så bra som man tror. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Ärrtvå, Pain_To_The_Max var är ni? Måste beställa snart! Jag är tillbaka nu. Har du några frågor kvar?Jag personligen skulle byta ut Moderkortet till ett Gigabyte DS4, och processorfläkten till en Noctua NH-U9/NH-U12F.Är du säker på att den kylaren funkar på det moderkortet? Det har en ganska fet heatpipe runt processorn, blir rätt trångt med många processorkylare.Noes. Köp inte en Quad. Köp en E6600 och lägg resterande pengar på ett 8800GTX. Det höjer datorns prestanda mycket mer, Quad ska visst inte alls vara så bra som man tror.Numera finns det E6X50 som ger mer prestanda för pengarna.Här är nog datorn jag ska köpa, har kollat runt lite och processornfläkten va tydlige _skitbra_ för sitt pris...Lägger du 300 extra får du mycket bättre processorfläkt.Du kan spara lite pengar på minnena. Skillnaden i prestanda mellan PC8500 (1066mhz) och PC-6400 (800mhz) är inte särskilt stor.Quad kanske inte är värt det. Eftersom dom som finns nu inte är riktiga quad-core utan två stycken dual-core ihopsatta så blir dom varmare och kräver då bättre kylning. Om du ska spela så kan du lika väl skaffa E6750 eller E6850 som är billigare men samtidigt har högre klockfrekvens (och klockar otroligt bra med bra kylning). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Jag är tillbaka nu. Har du några frågor kvar? Jag tog ett annat nätagg än det där, men alla där var ju dåliga sade du, får hoppas på det bästa. Har beställt nu i alla fall, tack för hjälpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 30 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2007 Jag tog ett annat nätagg än det där, men alla där var ju dåliga sade du, får hoppas på det bästa. Har beställt nu i alla fall, tack för hjälpen Vilket tog du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts