Jump to content

Ny speldator

Tweak
 Share

Recommended Posts

Tjena killar!

Nu är det såhär, att jag ska skaffa mig en ny dator. Jag har ett krav, att den ska klara alla spel som kommer ut idag. Jag tänkte köpa från www.komplett.se men har verkligen ingen koll själv på datorer och liknande, så ifall någon har någonting att rekommendera eller vill hjälpa till genom att hitta något bra vore det jättesnällt :)

Det behöver verkligen inte vara Windows Vista och jag behöver även tangentbord och skärm, men inte mus.

Vi kan väl säga så bra dator som möjligt för 10 000 kr.

Tack på förhand, om det är nånting jag har glömt nämna så säg bara till!

AMD® Athlon™ 64 X2 6000+. Mycket kraftfull speldator med AMDs dubbelkärniga X2-processor. Om du vill spela spel på extrema inställningar utan att bli ruinerad, är Gamer a20 ett mycket bra val.

GeForce 8800GTS 320MB - för DirectX10 och otrolig spelprestanda!

Sommarerbjudande! Levereras med AMD® Athlon™ 64 X2 6000+ (3GHz)under en begränsad period!

Cooler Master Mystique 631, Svart

MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2,

LG DVD-brännare GSA-H54N IDE svart OEM

USB2 multikortläsare 3.5" svart,

Hiper Nätaggregat ATX 530W Svart,

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

EVGA GeForce 8800GTS 320MB GDDR3, HDCP,

Microsoft Windows Vista Home Premium

Garanti 3 år - Skicka in

Support 3 år Komplett.se,

Om man skulle utgå ifrån den till exempel, vad är bra och vad är dåligt? Kan nånting läggas till eller bytas ut?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ska du ha med operativsystem?

Ska du ha med skärm?

Ska du ha med tangentbord och mus?

Ska du ha med högtalare?

Kan du tänka dig att köpa från Datorbutiken om du sparar några hundringar?

Kan du montera ihop själv?

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska du ha med operativsystem?

Ska du ha med skärm?

Ska du ha med tangentbord och mus?

Ska du ha med högtalare?

Kan du tänka dig att köpa från Datorbutiken om du sparar några hundringar?

Kan du montera ihop själv?

Jag antar att jag inte har något operativsystem här hemma, man kan bara använda en sån skiva en gång va? Isåfall, ja det ska jag. Ja högtalare också. Ja jag kan tänka mig att köpa därifrån, men helst komplett. Jag kan inte montera själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag köper en ny speldator skulle jag köpa Vista tror jag. Tydligen så ska Alan Wake bara fungera på Vista, samma sak med Halo 2. :)

Okej då men det verkar ju som att Vista bara drar en massa onödig kraft från datorn, utifrån vad jag har hört. Men jag kan ingenting, och ingen verkar sugen på att hjälpa mig =/

DATORKUNNIGA EFTERLYSES TILL HJÄLP! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10180

Där är en länk till den jag har tänkt på. Hur står sig den, är den bra? Ska jag ta ett annat grafikkort eller duger det som jag är standard? Ska jag köra på Windows Vista, är det bättre eller?

Är det svårare att ladda hem saker med Windows Vista?

Kolla igenom grejerna som är valbara, och se om jag kan ta något annat. Snälla :)

Just nu kostar den 11 000, fick veta att min pappa betalar 10 000 och jag kan lägga några tusen själv, så är det något som är dåligt så säg till.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10180

Där är en länk till den jag har tänkt på. Hur står sig den, är den bra? Ska jag ta ett annat grafikkort eller duger det som jag är standard? Ska jag köra på Windows Vista, är det bättre eller?

Är det svårare att ladda hem saker med Windows Vista?

Kolla igenom grejerna som är valbara, och se om jag kan ta något annat. Snälla (w00t)

Just nu kostar den 11 000, fick veta att min pappa betalar 10 000 och jag kan lägga några tusen själv, så är det något som är dåligt så säg till.

Tack på förhand!

Det är nog egentligen bättre att köra på Intel. Då kan du uppgradera processorn mer i framtiden. Om du inte vill uppgradera så är det dock inget fel på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste bara låna tråden lite. Det känns onödigt att skapa en ny när jag har en likadan fråga.

En kompis undra om dom här delarna ser bra ut och kommer flyta på bra i framtiden.

Aspire AS-X-Pleasure Miditower Silver Aluminium w. Window without PSU/utan nätagg. 1 095:-

Cooler Master Real Power 550W PSU ATX 2.0 1 149:-

Abit Fatal1ty AN9 32X nForce 590 SLI MCP 4DDR2-DIMM 1PCI 4PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket AM2 1 695:-

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz 2x1MB Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2 1 510:-

Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-8500 1066MHz EPP 1 620:-

Corsair Dominator Airflow Fan 239:-

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Retail 649:-

Aerocool Streamliner Blue LED / Black 140mm with 120mm-adapter 169:-

Western Digital Caviar WD2000JB 200Gb 7200rpm Special Edition 8Mb UDMA100 IDE 506:-

Totalpris: 8801:-

Ser det bra ut? Är det ett bra pris?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste bara låna tråden lite. Det känns onödigt att skapa en ny när jag har en likadan fråga.

En kompis undra om dom här delarna ser bra ut och kommer flyta på bra i framtiden.

Aspire AS-X-Pleasure Miditower Silver Aluminium w. Window without PSU/utan nätagg. 1 095:-

Abit Fatal1ty AN9 32X nForce 590 SLI MCP 4DDR2-DIMM 1PCI 4PCIe SATA Raid Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket AM2 1 695:-

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz 2x1MB Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2 1 510:-

Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-8500 1066MHz EPP 1 620:-

Corsair Dominator Airflow Fan 239:-

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Retail 649:-

Western Digital Caviar WD2000JB 200Gb 7200rpm Special Edition 8Mb UDMA100 IDE 506:-

Totalpris: 8801:-

Ser det bra ut? Är det ett bra pris?

Inget grafikkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp ett Corsair-agg istället. Både 520W och 620W-varianten har mer kraft än det där för i princip samma pris. Stirra dig inte blind på wattantalet. Kräm på +12-linorna är viktigare och det sköter Corsair-aggen på ett bättre sätt. Byggda av Seasonic också (=kvalitet).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glömde nämna något om nätagget ja. Alla dom i listan där är lågprisagg med kända kvalitetsproblem. Om det går så vore det bättre att ta separat, vet dock inte hur det funkar på komplett.

Är alla dåliga? Vilket är minst dåligt då? Det finns ingen Intel-processor att välja till?

Hur bra står sig grafikkortet?

Tack så jättemycket för svaren, uppskattas verkligen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp ett Corsair-agg istället. Både 520W och 620W-varianten har mer kraft än det där för i princip samma pris. Stirra dig inte blind på wattantalet. Kräm på +12-linorna är viktigare och det sköter Corsair-aggen på ett bättre sätt. Byggda av Seasonic också (=kvalitet).

Cooler Master är i för sig ett bra märke också.

Skulle råda er alla till att handla på Datorbutiken.com istället eftersom de har minst lika bra service men är billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför socket AM2? köp en C2D och klocka skiten ur den! En x2 6000+ klockar bara några hunda mhz medans en C2D på 1.8Ghz klockar till 3.6GHz, alla c2d klockar oftast över 1000mhz. 8800gts serien tycker jag är mest prisvärd just nu (pris/prestanda) och ska fungera utmärkt till alla nya spel som kommer..

Redigerad av Joki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför socket AM2? köp en C2D och klocka skiten ur den! En x2 6000+ klockar bara några hunda mhz medans en C2D på 1.8Ghz klockar till 3.6GHz, alla c2d klockar oftast över 1000mhz. 8800gts serien tycker jag är mest prisvärd just nu (pris/prestanda) och ska fungera utmärkt till alla nya spel som kommer..

Det kräver dock en bra processorkylare för 500kr extra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kräver dock en bra processorkylare för 500kr extra.

Är alla dåliga? Vilket är minst dåligt då? Det finns ingen Intel-processor att välja till?

Hur bra står sig grafikkortet?

Tack så jättemycket för svaren, uppskattas verkligen!

Särskilt hur grafikkortet står sig - håller det några år?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor