Reve Skrivet 20 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Goddagens, ja har precis fått min nya mobil av märket Sony Ericsson w610i. Jag stoppade i mitt gamla SIM-kort från min gamla z600. När ja startar den nya mobilen så slår jag in PIN-koden och då står det "Sätt i rätt SIM-kort". Vad fan menar den med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Operatörslås? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 20 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 (redigerad) Operatörslås? Jo det var det visst...FITTA också. Den är operatörslåst till Telia i 12 månader sen kan man låsa upp den för 300 kr. Edit: Kan man gå runt operatörlåsen på nått sätt? Redigerad 20 juli, 2007 av Reve Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 20 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Jo det var det visst...FITTA också. Den är operatörslåst till Telia i 12 månader sen kan man låsa upp den för 300 kr. Om du skickar in den till någon sida så kan de låsa upp den för typ samma summa (eller lite dyrare, är inte säker) utan att du behöver vänta 12 månader. Här är en sådan sida. http://www.formedlingshuset.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 20 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Om du skickar in den till någon sida så kan de låsa upp den för typ samma summa (eller lite dyrare, är inte säker) utan att du behöver vänta 12 månader. Här är en sådan sida. http://www.formedlingshuset.com/ Hmm okej...men det är nog mer bud på att försöka returnera mobilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Även om det är operatörslås så kan den ha bindningstid och då måste du ju betala dubbla avgifter i ett år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 20 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Även om det är operatörslås så kan den ha bindningstid och då måste du ju betala dubbla avgifter i ett år. Det är inget abonnemang till den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 21 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2007 Om jag minns rätt så hadde min papa nåt program så man kunnde låsa upp en mobil telefon asså pin kåden med nåt program. För min pappa gjorde det på min brors mobil och det funkade har jag för mig, Dock så kommer jag ej ihåg vad det programet hete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts