Jump to content

Far cry... 2!

Colan K
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 95
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

• 8 months later...
Nu dammar jag av tråden här...

Nu är det så att jag har kommit 54% av spelet och är inne i Act 2... Jag har slut på malaria piller och måste införskaffa mer men jag hittar inte vart... :)

Så vart hittar jag malaria pillren?

Åk till Pala sen går du till kyrkan och pratar med prästen så ger han dig ett uppdrag och efter det så får du piller för malaria

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag skall skaffa FC2 till PS3 eller dator. Vilka är för och nackdelar?

- Hur mycket sämre är grafiken på PS3 gämfört med PC?

- Behöver man en mycket kraftig dator för det?

- Är det några andra skillnader mellan FC2 på PC och konsoll?

Bara grafiken.

Grafiken är sämre på PS3 än på PC och man behöver en ganska kraftfull dator för att få Far Cry 2 att se snyggare ut på PC än PS3. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara grafiken.

Grafiken är sämre på PS3 än på PC och man behöver en ganska kraftfull dator för att få Far Cry 2 att se snyggare ut på PC än PS3. :)

Med andra ord kanske det är mer värt att köpa det till konsoll eftersom jag även får skarpare bild med tanke på min fina TV.

Blir det skotthål då man skjuter ned någon? lHur ligger spelet till då det gäller splatter/blod-effekter? Spawnas lik fort? Spawnas bilar som har sprängts fort?

Tell me.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med andra ord kanske det är mer värt att köpa det till konsoll eftersom jag även får skarpare bild med tanke på min fina TV.

Blir det skotthål då man skjuter ned någon? lHur ligger spelet till då det gäller splatter/blod-effekter? Spawnas lik fort? Spawnas bilar som har sprängts fort?

Tell me.

Inga skotthål i människor vad jag vet.

Bilar och människor spawnar inte fort heller vad jag vet, iaf inte bilar.

Splatter/blod finns det inte så mycket av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inga skotthål i människor vad jag vet.

Bilar och människor spawnar inte fort heller vad jag vet, iaf inte bilar.

Splatter/blod finns det inte så mycket av.

Jag tycker det flyger blod rätt vilt när man drar av ett skott i huvudet på någon, samt animationerna när man drar ur kulor och dylikt ur diverse kroppsdelar.

Människor vid guardposts spawnas rätt snabbt imo, några minuter kanske, men tror inte de spawnas så länge du är på platsen, utan när du åker därifrån och sedan kommer tillbaka efter en stund.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som jag tycker är lite "små" läskigt med detta spel är kopplingsslirarna... Man åker lugnt på en väg och stannar för att hämta en diamant t.ex. eller nått annat och vänder sig om och då är det 2 NPC's där och varvar motorn för fullt... Blir lite rädd då det händer ^_^

Haha håller med. Skulle ut och spränga en bil så går ja lungt så hör jag hur de varvar motorn tänker eh vad fan det är bara gå på. Sen helt plötsligt så faller gubben XD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett problem.

Har köpt spelet (ja, köpt det, for real) och installerat det och allt sånt.

När jag startar det så står det typ" dina grafikkortsdrivrutiner är för gamla, uppdatera dem".

Jag har senaste uppdateringen (7.15.11.147), och när jag trycker på OK så startar spelet och jag kommer in i det..

Men när jag trycker på New game, väljer gubbe och startar spelet så laddar det i ca 15 sek, sen slutar det ladda och jag får "Svarar inte"

Jag har ett GeForce 8400M GS, och jag lirar på en laptop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det flyger blod rätt vilt när man drar av ett skott i huvudet på någon, samt animationerna när man drar ur kulor och dylikt ur diverse kroppsdelar.

Människor vid guardposts spawnas rätt snabbt imo, några minuter kanske, men tror inte de spawnas så länge du är på platsen, utan när du åker därifrån och sedan kommer tillbaka efter en stund.

Jo, det tar faktiskt lika lång tid för dom att respawnas om du är kvar på platsen som om du skulle åka iväg. Jag röjde ner ett läger och väntade på en "convoy" som jag skulle röja undan och strax innan lastbilen hade tagit hela sin tur runt kartan så hade dom spawnas runt om mig och jag fick skjuta ner dom igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor