Jump to content

Värdetransportsrån i Hallunda

samuelszon
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja vadådå? Jag skrev att du påminde om min kompis, med dina fördomar om bögar. Läs om, läs rätt right back at'cha, like whatevva!

Du har uppenbarligen inte läst rätt nu heller.

Jag skrev "finkläder är bögigt. I alla fall om du är polis; poliserna skall ha tuffa kläder, och inte "finkläder"."

Underförstått när poliserna är i tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev "finkläder är bögigt. I alla fall om du är polis; poliserna skall ha tuffa kläder, och inte "finkläder"."

Men du kan ju helt klart uttrycka det på ett annat sätt: Finkläder ser mesigt ut på poliser. Eftersom de ska försöka se mer farliga ut.

När du skriver sådär så får man lätt för sig att du menar att finkläder är bögigt i övrigt också. Vilket du förmodligen inte tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är du som inte läser rätt, jag har aldrig pratat om poliser. Jag säger bara att du påminner om min kompis med dina fördomar och generaliseringar. Att endast poliser i finkläder är bögiga gjorde det hela roligare :unsure:

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du kan ju helt klart uttrycka det på ett annat sätt: Finkläder ser mesigt ut på poliser. Eftersom de ska försöka se mer farliga ut.

När du skriver sådär så får man lätt för sig att du menar att finkläder är bögigt i övrigt också. Vilket du förmodligen inte tycker.

Ja, tack.

Det är du som inte läser rätt, jag har aldrig pratat om poliser. Jag säger bara att du påminner om min kompis med dina fördomar och generaliseringar.

Varför frågade du då mig att finkläder = bögiga? Då läste du antagligen inte rätt.

Och dessutom ger det inte mig ett skit att jag påminner om en kompis.

Haha finkläder = bögiga?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, tack.

Varför frågade du då mig att finkläder = bögiga? Då läste du antagligen inte rätt.

Och dessutom ger det inte mig ett skit att jag påminner om en kompis.

Mäh, du missade min edit. Ja jag frågade och när du svarade hajade jag.

Ledsen att det inte ger dig ett skit, ska verkligen tänka på att samuelszon-ifiera mina inlägg i framtiden :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu läst igenom hela tråden på fem sidor.

Det enda jag kan säga är att jag gillar SlewME:s förslag och att det var en trevlig lästund. lol.

Polisuniformerna ska inte bytas imo. Helt fel. Fungerar bra som det är nu och trots att det antagligen skulle fungera lika bra med dom "nya" uniformerna så är ö.h.t tanken helt fel. Poliser behöver inte se färgglada och snälla ut men det är inte det det handlar om. Det handlar mer om hur uniformen passar i nuläget och om den är bra att springa/hoppa/falla i.

Om dom nya uniformerna skulle passa bättre skulle man inte tveka att byta, t.o.m om dom ser ut som dom ser ut..

Ingen har klagat över nuvarande och jag ser i detta läge ingen anledning varför man ska byta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Så var det dags igen. Ytterliggare ett värdetransportrån, nu på Hågelbyleden i Södra Botkyrka, nu mycket allvarligare.

Bilen sprängd, okänt antal (mer än två i alla fall) gärningsmän med automatvapen med bilar som flyktväg. De har också eldat bilar för att förhindra polisens spaningsarbete. Hågelby ligger ungefär 7 km därifrån jag bor vilket alltså innebär två allvarliga rån inom samma område, inom loppet av bara någon vecka.

Det är vad jag vet hittilis, återkommer med eventuella uppdateringar.

EDIT: Aftonbladet verkar ha intressant info.

EDIT2: Hör nu också helikoptrar ovanför min bostad.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg det på aftonbelde alldeles nyss, tror att rånen bara kommer att fortsätta i alla fall minst ett år till innan det kommer att hända något, det tar aldrig slut!

Är det många som får upp värde väskorna utan att färgen exploderar eller?

tja,om dom får upp säkerhetsboxarna utan att förstöra pengarna så behöver dom inte göra så många mer rån..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att vi ska ge bort pengar till rånarna så slutar du råna oss? vilken smart idé!!

Nej, jag tror han menade att ifall de hade klarat av att få upp boxarna hade de väl slutat råna = svar på din fråga - nej de får inte upp boxarna. Kanske inte så smart det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag tror han menade att ifall de hade klarat av att få upp boxarna hade de väl slutat råna = svar på din fråga - nej de får inte upp boxarna. Kanske inte så smart det heller.

Tvärtom, om de just kan få upp de rånar de, om de inte kunde så skulle de inte göra det.

Du gör väl inte nått om det inte funkar, du gör det om det funkar.

Sedan att bara prova sig fram att få upp de är dumt, de som rånar värdetransporterna är inte vanliga rånare, de vet vad de gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvärtom, om de just kan få upp de rånar de, om de inte kunde så skulle de inte göra det.

Du gör väl inte nått om det inte funkar, du gör det om det funkar.

Sedan att bara prova sig fram att få upp de är dumt, de som rånar värdetransporterna är inte vanliga rånare, de vet vad de gör.

Läs igen. Jag höll inte med, jag förklarade bara vad han menade. Avslutade till och med med "Kanske inte så smart det heller".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror ni medlemmar av GTAsajten att en debatt leder någon vart om ni är tysta och inte skriver? Jävla tråkmånsar, och jag är ärlig när jag säger det. Ni sitter och laddar upp bilder på tjejer, laddar upp bilder på er själva och tuggar tuggummi. Begåvades inte ni med skrivegenskaper under er skolgång? Vad gillar ni liksom? Ni sitter och läser "humortråden" hela sommarlovet. Lär inte bli någon direktör-post för er. ICA nästa!

Patrask.

Med tanke på hur många värdetransporter som kör runt om i Sverige så blir det stora resurser. Sedan så kan polisen inget göra om det kommer två beväpnade grabbar med automatvapen. Tror knappast att man sätter piketen i värdetransporter om så skulle varit fallet. Lämna din idé bakom dig och låt dem med kunskap inom ämnet tala.

Ehm?

Eftersom inte alla tänker bli polis när de blir äldre, och inte har jobbat som väktare, i ett forum som medelåldern är 15-16 år på så tror jag inte det finns så många som har kunskap inom ämnet, och att bara dom få som har kunskap inom det får tala är ju patetiskt. Man måste ju börja nånstans.

---

Eftersom jag inte är bäst inom detta ämne så vet jag inte om det redan är så men, jag tycker dom borde göra så ENDAST bankerna kan öppna "bagageutrymet" som pengarna ligger i och så dom som kör transportfordonet inte kan det, så det spelar ingen roll hur mycket rånarna hotar dom för dom KAN INTE öppna det. Och detta "bagageutryme" skall vara gjot av pansar, som då tål mindre explotioner.(till vis del)

Vilket innebär att ingen kan komma åt pengarna förutom bankerna.

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

---

Eftersom jag inte är bäst inom detta ämne så vet jag inte om det redan är så men, jag tycker dom borde göra så ENDAST bankerna kan öppna "bagageutrymet" som pengarna ligger i och så dom som kör transportfordonet inte kan det, så det spelar ingen roll hur mycket rånarna hotar dom för dom KAN INTE öppna det. Och detta "bagageutryme" skall vara gjot av pansar, som då tål mindre explotioner.(till vis del)

Vilket innebär att ingen kan komma åt pengarna förutom bankerna.

they testar större sprängämnen och skjuter dom som kör för att visa att men inte ska göra så

Länk till kommentar
Dela på andra sidor