Jump to content

Värdetransportsrån i Hallunda

samuelszon
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tror ni medlemmar av GTAsajten att en debatt någon vart om ni är tysta och inte skriver? Jävla tråkmånsar, och jag är ärlig när jag säger det. Ni sitter och laddar upp bilder på tjejer, laddar upp bilder på er själva och tuggar tuggummi. Begåvades inte ni med skrivegenskaper under er skolgång? Vad gillar ni liksom? Ni sitter och läser "humortråden" hela sommarlovet. Lär inte bli någon direktör-post för er. ICA nästa!

Patrask.

Ehm, nu kanske jag missuppfattar.

Men det är förmodligen inte så många som är insatta i just det här ämnet. Hur kul är det att diskutera med en person som inte förstår vad han pratar om? Samt, hur kul är det att försöka diskutera ett ämne som man inte kan så mycket om? Det är ju bara ett fåtal som verkligen vet vad de pratar om när det kommer till det militära, polisen och alla dess insatsstyrkor, vilket också medför ratt det inte finns så många som kan tillföra ämnet någonting. Mig till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är förmodligen inte så många som är insatta i just det här ämnet. Hur kul är det att diskutera med en person som inte förstår vad han pratar om? Samt, hur kul är det att försöka diskutera ett ämne som man inte kan så mycket om? Det är ju bara ett fåtal som verkligen vet vad de pratar om när det kommer till det militära, polisen och alla dess insatsstyrkor, vilket också medför ratt det inte finns så många som kan tillföra ämnet någonting. Mig till exempel.

Kanske för att ni sitter och laddar upp bilder på er själva, läser humortråden och är allmänt lata. Det är då man inte lär sig något, och heller inte blir speciellt insatt. Så fort det kommer en text längre än 2 rader så tänker alla "åh, orka". Förutom vissa undantag. (5 st typ) Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns väl NÅGONTING som man är intresserad av och kan disskutera? Och man behöver inte ha proffesorexamen i ett ämne för att kunna disskutera det. :ermm:

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske för att ni sitter och laddar upp bilder på er själva, läser humortråden och är allmänt lata. Det är då man inte lär sig något, och heller inte blir speciellt insatt. Så fort det kommer en text längre än 2 rader så tänker alla "åh, orka". Förutom vissa undantag. (5 st typ)

Wow, du står inte alls att känna igen. Som jag sa, det är inte speciellt kul att disskutera när man inte vet speciellt mycket om ämnet. Det blir säkert inte speciellt kul för er heller då det kommer massa nollor som inte kan någoting om det ni pratar om.

Det låter på dig som att bara för att man läser i humortråden så kan man ingenting om någonting? Jag tror de flesta kan mycket om någonting, men just lumpen och polisen är det inte jättemånga som är insatta i. Man väljer vilka ämnen man vill vara intresserad av, alla kan inte vara intresserade av dina ämnen.

Det finns väl NÅGONTING som man är intresserad av och kan disskutera? Och man behöver inte ha proffesorexamen i ett ämne för att kunna disskutera det. :ermm:

Klart det finns någonting, det har jag aldrig sagt. Men de enda diskussioner som kommit upp på senaste tiden handlar ju om Polisen, piket, det militära och allt vad det innebär. Vilket så många inte verkar vara insatta i här på sajten.

Nej jag vet att man inte behöver vara någon professor inom ämnet man ska diskutera, men om man inte kan speciellt mycket så blir man snabbt nertrampad av de som kan mycket om ämnet. Vilket gör att det genast blir tråkigt att diskutera då allt man säger bara blir avslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, du står inte alls att känna igen. Som jag sa, det är inte speciellt kul att disskutera när man inte vet speciellt mycket om ämnet. Det blir säkert inte speciellt kul för er heller då det kommer massa nollor som inte kan någoting om det ni pratar om.

Det låter på dig som att bara för att man läser i humortråden så kan man ingenting om någonting? Jag tror de flesta kan mycket om någonting, men just lumpen och polisen är det inte jättemånga som är insatta i. Man väljer vilka ämnen man vill vara intresserad av, alla kan inte vara intresserade av dina ämnen.

Klart det finns någonting, det har jag aldrig sagt. Men de enda diskussioner som kommit upp på senaste tiden handlar ju om Polisen, piket, det militära och allt vad det innebär. Vilket så många inte verkar vara insatta i här på sajten.

Nej jag vet att man inte behöver vara någon professor inom ämnet man ska diskutera, men om man inte kan speciellt mycket så blir man snabbt nertrampad av de som kan mycket om ämnet. Vilket gör att det genast blir tråkigt att diskutera då allt man säger bara blir avslaget.

Om du sätter dig och skriver skit så lär du blir nedtrampad, ja. Men man kan nog på någon nivå delta i en diskussion, då de aldrig blir speciellt djupa på det här forumet. Utgå från vad andra, kanske mer insatta skrivit. Så gott som alla killar är faktiskt nördar om man tänker efter, det kan vara spel, polisen, fotografi, mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAHA! har detta blivigt en tråd om varför, hur man diskuterar?

tillbaka till ämnet!

hur länge går man egentligen lumpen? Kan inte bara dom bästa och mest intresserade bevaka transporterna? Men i och för sig så är de inte så erfarna, kanske egentligen är ett dumt förslag att sätta in MP att skydda transporterna. Men som sagt skulle de mest vara att skrämma rånarna och bara på de mest utsatta ställerna med mest pengar i potten, om det är riktigt mycket pengar och då menar jag riktigt, kan man väl ha två bilar som bevakar, men bara i nödfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du sätter dig och skriver skit så lär du blir nedtrampad, ja. Men man kan nog på någon nivå delta i en diskussion, då de aldrig blir speciellt djupa på det här forumet. Utgå från vad andra, kanske mer insatta skrivit. Så gott som alla killar är faktiskt nördar om man tänker efter, det kan vara spel, polisen, fotografi, mm.

Man kan bli nertrampad på flera sätt än efter att ha skrivit bara skit, eller ordet jag söker kanske är nerdebatterad. Är man okunnig så blir man snabbt "utslagen" i debatten av de som är mycket mer kunniga, jag har sett många exempel på det. Vilket tillför att debatten blir kort och de som vet med sig att de inte kan så mycket om ämnet blir avskräckta från att ge sig in i den. Då man aldrig vill stå som "förlorare" eller hur?

Aldrig speciellt djupa? Okej, jag ska säga att jag inte är någon expert i något ämne alls, men de flesta diskussioner blir faktiskt långt mycket djupare utöver vad jag kan inom det ämnet. Då tänker jag främst på cannabistråden, och trådarna som handlar om polisen och lumpen.

Om man bara ska utgå från vad andra har skrivit så blir det ju inte mycket till diskussion, då man bara skriver om det som någon annan redan sagt. Att sätta sig och googla på ämnet för att lära sig så mycket som möjligt så man kan diskutera mot "proffsen" bara för att de ska bli nöjda och få visa hur mycket de kan är det nog ingen som känner sig speciellt intresserade av.

Angående nördar, ja vissa personer kan mer om något annat ämne. Men de flesta som är här är förmodligen mest inriktade på spel och sådant, inte politik, cannabis, lumpen och polisen. Alltså förekommer de debatterna i speltrådarna, där finns i och för sig inte mycket att diskutera om förutom spelreleaser och sådant. Vilket gör att även där blir det korta diskussioner.

Go simpa, du blir bara bättre och bättre! :ermm:

Ärligt talat, om ni kollar på alla medlemmar här på gtasajten så kommer det förr eller senare komma fram ett ämne som den är intresserad av, och diskuterar om. Man behöver inte engagera sig i allt.

Haha, tack.

Precis, om ni tar det lite lugnt så lär det förr eller senare komma upp en tråd med ett ämne som någon är expert på, då kan nu få diskutera hur mycket ni vill i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att fortsätta, i alla fall i polisväg kan jag väl få fråga hur ni ställer er till polisens uniform? Det har tidigare var en ganska stor debatt där vissa fjollor vill se pressveck på byxorna, ljusblå pikeskjorta, dessa klassiska hattar och raka skinnskor, för att inte ha en sådan "militärisk" look. Jag har även hört poliser som tycker detsamma.

Själv tycker jag helt klart att den nuvarande uniformen skall kvarstå, av ett antal olika faktorer - den är för det första jäkligt snygg, men jag tror också att polisen i Sverige måste se lite hårdare ut. Dessutom finns det fler fickor och förvaringsmöjligheter, även om den är varm på sommarhalvåret.

Här kan i alla fall alla ha en åsikt, så diskutera på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klurigt klurigt det med uniformerna, varför måste man vara så stiligt i så fall? Det är säkert många som vill stiliga på jobbet, men hallå dom är poliser som ska jaga bovar. jag säger inte att bara för det att de inte kan ha fina uniformer. Men fina uniformer är shit, lite onödigt tycker jag, vad ska de ha dem till liksom? Det du sa om att de ska se hårdare ut, ser dom verkligen så mycket mjukare ut i fina uniformer? okej lite töntigt kan det vara.

Det är klart att poliserna ska bestämma i frågan men inte om det blir ett allt för dumt beslut. Det ska självklart finns många fickor på en uniform

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Håller med helt och hållet, polisen ska jaga grovt kriminella brottslingar (oftast) och då skall man inte springa runt i byxor med pressveck och ljusa skjortor, polisen skall inge respekt.

Inte helt otänkbart med bögiga kläder vid en liten ort utanför Småland där allt poliserna behöver göra är be flickorna som hoppar hopprep ställa sig på trottoaren, men i storstäder som Stockholm är dagens uniform helt rätt. Allt annat vore en parodi för svensk polis.

Kan väl passa på och citera ett inlägg från polisman.se från mig:

Polisen är inga man tjafsar med i onödan, och jag tycker att dagens uniform är helt perfekt. Riktigt tuff och respektingivande, något som poliserna just förtjänar - respekt.

Med "polisen är inga man tjafsar med i onödan" menar jag inte att polisen enbart skall fokusera på sitt jobb och ignorera andra; poliserna skall självklart vara förebilder för juniorer (till exempel jag :unsure: ) men tända till när det gäller, och se farliga ut inför de mest kriminella personerna.

Fast vem vet, det här konceptet med pressveck på byxorna och en söt liten ljusblå skjorta kanske fungerar också - gärningsmännen lär väl vika av skratt när de står där med polisen mitt emot. Sedan är det bara och plocka honom. ;)

Hur som helst: behåll uniformen!

Måste säga att jag tycker denna diskussion för en gång skull blivit riktigt lyckad, hoppas att det är fler som vågar "joina" så vi får fler åsikter ur olika aspekter. ^_^

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med helt och hållet, polisen ska jaga grovt kriminella brottslingar (oftast) och då skall man inte springa runt i byxor med pressveck och ljusa skjortor, polisen skall inge respekt.

Inte helt otänkbart med bögiga kläder vid en liten ort utanför Småland där allt poliserna behöver göra är be flickorna som hoppar hopprep ställa sig på trottoaren, men i storstäder som Stockholm är dagens uniform helt rätt. Allt annat vore en parodi för svensk polis.

Måste säga att jag tycker denna diskussion för en gång skull blivit riktigt lyckad, hoppas att det är fler som vågar "joina" så vi får fler åsikter ur olika aspekter. :unsure:

Vad innebär "en ort utanför Småland"? En ort i Blekinge?

Vad är bögiga kläder? Fördomar yay!

lol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En polisman, väktare och ordningsvakter skall enligt mig inte gå runt med finkläder för att en nisse på rikspolisstyrelsen har ett polisförakt. Kläderna som skall användas under dagligt arbete skall vara bekväma, enkla och framföralla inte se ut som en jävla mupp i dem. Nu är kläderna bra.

Förstår inte varför man ska ändra på något som fungerar bra.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar mest i mindre städer där brottsligheten inte är lika stor som i de större städerna och förorterna.

Nu försöker jag inte säga att det inte är som du säger. (Krångligt va?) Men!

Det känns som att brottsligheten kan vara hög även i ett mindre samhälle, för där är ju inte polisen alls lika ofta som den är i storstäder.

Om vi ska ta en jämförelse som är på riktigt, i Stockholm såg jag poliser nästan hela tiden kändes det som, det var poliser i uttryckning, det var poliser som bara gled omkring.

Men här i Skärblacka kan det gå flera månader utan att en enda polis besöker samhället över huvudtaget. Vilket ställe skulle man helst slå till mot? Det obevakade samhället, eller den bevakade storstaden?

Dessutom så tar det längre tid för poliserna att komma ut hit när något har hänt, så chansen är stor att man hinner komma undan, i en större stad finns det oftast en station i själva staden, så polisen ska kunna komma snabbt.

Jag minns t ex för två eller tre vintrar sedan, det skedde tre rån mot tre olika affärer här ute i Skärblacka, under samma vecka. Samma liga. Men polisen fick aldrig fatt på dem, för att de hade hunnit iväg långt innan polisen ens hade kommit hallvägs ut hit.

Nu vet jag inte om polisen lyckades få tag i dem lite senare eller om de lade ner fallet. Men du förstår hur jag tänker?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar mest i mindre städer där brottsligheten inte är lika stor som i de större städerna och förorterna.

Bögiga kläder, ja, det är precis vad det är enligt mig. I alla fall om du är polis; poliserna skall ha tuffa kläder, och inte "finkläder".

Haha finkläder = bögiga? Du påminner lite om en kompis till mig, när vi snackade om homofobi. Han sade "alltså, jag har inget emot bögar så länge som inte är bögiga." Han var seriös ^_^

Jag tycker också uniformerna ska stanna, btw :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu försöker jag inte säga att det inte är som du säger. (Krångligt va?) Men!

Det känns som att brottsligheten kan vara hög även i ett mindre samhälle, för där är ju inte polisen alls lika ofta som den är i storstäder.

Om vi ska ta en jämförelse som är på riktigt, i Stockholm såg jag poliser nästan hela tiden kändes det som, det var poliser i uttryckning, det var poliser som bara gled omkring.

Men här i Skärblacka kan det gå flera månader utan att en enda polis besöker samhället över huvudtaget. Vilket ställe skulle man helst slå till mot? Det obevakade samhället, eller den bevakade storstaden?

Dessutom så tar det längre tid för poliserna att komma ut hit när något har hänt, så chansen är stor att man hinner komma undan, i en större stad finns det oftast en station i själva staden, så polisen ska kunna komma snabbt.

Jag minns t ex för två eller tre vintrar sedan, det skedde tre rån mot tre olika affärer här ute i Skärblacka, under samma vecka. Samma liga. Men polisen fick aldrig fatt på dem, för att de hade hunnit iväg långt innan polisen ens hade kommit hallvägs ut hit.

Nu vet jag inte om polisen lyckades få tag i dem lite senare eller om de lade ner fallet. Men du förstår hur jag tänker?

Helt riktigt - jag förstår precis hur du tänker!

Man har ju läst någon gång i Aftonbladet hur något brutalt mord/våldtäkt (annat random grovt brott - whatevva) skett i en liten by utanför där eller där. Byn där man trodde att brottslighet inte förekom i sådana grader.

Om du dock jämför med storstäderna så är brottsligheten ganska mycket ökad i större städer.

Jag tänkte först och främst på Pippi Långstrump, där poliserna (vad de nu heter, Kling och Klang?) går i just sådana kläder jag föreställer mig några vill se istället för dagens kläder - i Vimmerby sker aldrig något brott, och det enda poliserna gör är just tugga tuggummi och snurra på batongen. Lite så menar jag.

Självklart menar jag inte att polisernas nuvarande utseende skall kvarstå i storstäderna och det nya förslaget skall vara i småstäder, men om det är någonstans det nya förslaget passar någorlunda är det i mindre städer.

Haha finkläder = bögiga? Du påminner lite om en kompis till mig, när vi snackade om homofobi. Han sade "alltså, jag har inget emot bögar så länge som inte är bögiga." Han var seriös ^_^

Jag tycker också uniformerna ska stanna, btw :unsure:

Vad är det StellHell brukar skriva: "läs om, läs rätt"?

Jag skrev: "Bögiga kläder, ja, det är precis vad det är enligt mig. I alla fall om du är polis; poliserna skall ha tuffa kläder, och inte "finkläder"."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det StellHell brukar skriva: "läs om, läs rätt"?

Jag skrev: "Bögiga kläder, ja, det är precis vad det är enligt mig. I alla fall om du är polis; poliserna skall ha tuffa kläder, och inte "finkläder"."

Ja vadådå? Jag skrev att du påminde om min kompis, med dina fördomar om bögar. Läs om, läs rätt right back at'cha, like whatevva!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor