Jump to content

PS2 Emulator problem.

SilentViper
 Share

Recommended Posts

När jag laddar upp min PS2 Emulator och ska spela Bully så blir dte så här ibörjan

4huwzzhwkngc.jpg

Hur ska jag göra jag använder PCSX2.v0.9.2 eftersom jag använder PS2 emulator till PC bara för vårat PS2 är borta. Därför så använder jag PS2 emulator. Kan nån hjälpa mig med detta?.

Om detta anses som warez så ber jag om ursäkt för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag skulle inte kalla mig kunnig, men har du rätt dator för de där systemkraven? Tillräckligt bra grafikkort, etc?

Jag läste om att det spelar inge roll om hur bra dator man har såg jag nånstans. Har laddat ner alla möjliga plugins tools från deras hemsida. Ska dock testa med min kompis PS2 skivor och kolla.

@ Marquis jag tror många andra har fåt den och funka. Men som sagt jag ska testa med min kompis PS2 skivor och se om det blir någon skiljnad. Dock så går det ej att regga på deras hemsida(på forumet) Då får jag att min Email adress är bannad fast jag är ej medlem där.

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inte fullt utvecklade emulatorer till PS2.

Jag ska citera en artikel i PC Gamer:

"VÄNTANS TIDER....

Emulering efter Dreamcast

Med tanke på åldern hos Playstation 2, Xbox och Gamecube så är det kanske lite överraskande att inga fungerande emulatorer för dem har släppts ännu. Det finns flera anledningar till det: de använder mycket kraftfullare hårdvara, och traditionell emulering kräver mycket större processorkraft än den maskin som emuleras.

Men framsteg görs trots detta. Spjutspetsen är emulatorn PCSX2 (Den du har agent) som kan köra flera PS2-spel tack vare den massiva hastighetsökningen som de dubbelkärniga PC-processorerna innebär.

Även om det är på gränsen till genombrott så känns den mer som en trevlig teknikdemonstration än ett sätt att faktiskt spela någonting."

Enligt vad jag förstår från texten så krävs det en otroligt stark processor för att spela med den emulatorn du har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inte fullt utvecklade emulatorer till PS2.

Jag ska citera en artikel i PC Gamer:

"VÄNTANS TIDER....

Emulering efter Dreamcast

Med tanke på åldern hos Playstation 2, Xbox och Gamecube så är det kanske lite överraskande att inga fungerande emulatorer för dem har släppts ännu. Det finns flera anledningar till det: de använder mycket kraftfullare hårdvara, och traditionell emulering kräver mycket större processorkraft än den maskin som emuleras.

Men framsteg görs trots detta. Spjutspetsen är emulatorn PCSX2 (Den du har agent) som kan köra flera PS2-spel tack vare den massiva hastighetsökningen som de dubbelkärniga PC-processorerna innebär.

Även om det är på gränsen till genombrott så känns den mer som en trevlig teknikdemonstration än ett sätt att faktiskt spela någonting."

Enligt vad jag förstår från texten så krävs det en otroligt stark processor för att spela med den emulatorn du har.

Men där jag laddade ner den så stog det att det spelar inge roll hur bra dator man har.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men där jag laddade ner den så stog det att det spelar inge roll hur bra dator man har.

Haha, klart det spelar roll hur bra dator man har :o

Har du en dubbelkärnig processor, borde den utgöra så mycket kraft som du behöver.

Vad har du för processor?

Högerklicka på "den här datorn" i start och sen väljer du egenskaper, där nere hittar du

Dator:

För mig står det:

AMD Athlon 64 Processor

4000+

2.41 GHz, 1.00 GB RAM

PAE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag ska köpa mera mera CPU till datan sen när jag har egna pengar.

Jag skulle rekommendera mer RAM än 512, enligt mig räcker 2.8 Ghz utmärkt till dagens spel.

On Topic: Jag har försökt att spela med den emulatorn och jag har inte fått något spel att flyta även om det ska vara spelbart, och då har jag en x64 dualcore processor på 3.2 Ghz / 2k RAM / GeForce 7800 GTX; vilket är rätt OK dator. Jag tycker du ska leta reda på ditt PS2 ifall du vill få ut något alls av ditt spelade, enligt mig är PS2 emulatorer lika mycket slöseri med tid som en PSP emulator. Dock fungerar PS1 emulatorer alldeles utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden: Finns det nån liknande X-Box emulator? :o

Läs det jag skrev om PS2, det gäller samma sak.

Sedan finns det lite mer info om Xbox.

"Xbox har Cxbx (http://www.hahajagtankerinteskrivalanken.kuk) som för tillfället enbart kan köra Turok: Evolution utan ljud, och xeon (http://www.luradigen.lol), som med nöd och näppe åstadkommer en spelbar version av Halo på vissa maskiner."

Som sagt, maskinerna är så kraftiga för att man ska kunna emulera ordentligt.

Medan jag ändå håller på så skriver jag in Gamecube.

"För Gamecube finns det nyligen återupplivade projektet Dolphin (http://www.jagtrordufattar.nu) som klarar några spel i glaciärlik hastighet utan ljud. Stora saker är utlovade inför nästa säsong."

Texten fortsätter: "Det är inte värt att hålla andan för Xbox 360- eller PS3-emulator. Men Wii-fjärren har nu stöd på PC. Ett gäng program finns till den, där GlovePIE (http://nejtack.vihors) ligger i frontlinjen."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste om att det spelar inge roll om hur bra dator man har såg jag nånstans. Har laddat ner alla möjliga plugins tools från deras hemsida. Ska dock testa med min kompis PS2 skivor och kolla.

Finns ännu ingen fullt fungerande Emulator och de som funkar de funkar bara på datorer som är 2x så kraftfulla som ett PS2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Huvudsaken är att jag har iaf en dator som funkar till spel. Och jag ska köpa mera mera CPU till datan sen när jag har egna pengar.

Blir lite knivigt om du ska ha 2 Processorer ^_^

Var din dator en färdig byggd dator som kallades Intel Pentium 4, när du köpte den?

Isåfall ska det kanske t.o.m. vara en ny dator om du vill kunna klara dig med din dator i flera år framöver.

Sen om du skaffar en ny dator råder jag dig att skaffa något enligt mina förslag.

Använda XP Pro, men också ha Vista till hands.

kasta in en valfri kraftfull X2/dual core processor (CPU).

Skaffa ett kraftfullt Grafikkort, med minst 512 mb Grafikminne, och om du vill ha vacker grafik i kommande spel ska du skaffa ett kort som stöder DX10.

skaffa 3GB RAM.

Och såklart ska du ha et moderkort som stöder 3GB RAM eller 2 X 1024mb + 2 X 512mb

Aja, vet inte ett skit om sånt här längre. Har slutat bry mig :o

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor