Xemtoth Skrivet 13 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 Hej, ursäkta att detta är min tredje tråd i det här forumet inom en kort tid, men jag behöver akut hjälp. Min skoldator, en laptop, får upp ett fel medelande när jag startar datorn "Windows Explorer har stött på ett fel och måste avslutas" hinner inte göra ett skit förens det händer, detta fel upprepas hela tiden, och när jag "installerade! Windows Media Center så fanns det på hårddisken redan, alltså hade ingen skiva, så¨jag undrar om man genom BIOS eller liknande kan formatera från hårddisken som om det vore en skiva? väldigt tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joki Skrivet 20 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 Startas datorn om direkt efter att explorer har crashat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 21 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2007 Om det inte är som Joki skriver så kan du ju försöka starta Explorer igen via "Ctrl+Alt+Del".. Funderar på om inte det finns formatering program som man kan lägga in på USB sticka, då nästan alla dagens moderkort kan läsa USB vid start. eller under POST delen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2007 Funderar på om inte det finns formatering program som man kan lägga in på USB sticka, då nästan alla dagens moderkort kan läsa USB vid start. eller under POST delen... Det hjälper ju inte? Han måste ju fortfarande ha en Windows-skiva för att kunna installera det efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 21 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2007 Har du backup på datan? Hur som helst starta i felsäkertläge och avinstallera de senast installerade programmen, o se om det hjälper. BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 23 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 @Joki: Nej det hänger sig Tack för alla svar! Men har tyvärr inga skivor eller liknande så väntar tills jag börjar skolan igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts