Jump to content

Antagningsbeskedet.

Mikolan
 Share

Recommended Posts

Själv klarade jag mig och kom in på Datateknik 300hp på KTH.

1 KTH-32102

Civilingenjörsutb i datateknik

300hp, Dagtid, Helfart (100%)

Utbildningsprogram

Normal undervisning

Kungl. Tekniska högskolan,

Stockholm

HA-1.20

Antagen

Några andra som sökt till högskola/universitet?

EDIT: Ajaj, trodde jag hade Allmänt uppe. Får be om en förflyttning.

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man borde fått brev om det idag? Kanske tar nån dag extra ut hit till landet :shifty:

Jag ska inte börja i höst men sökte Civilingenjör Ekosystemteknik i Lund i alla fall, bör komma in.

Edit: Kollade på studera.nu, men det står ju inte om jag är antagen... Eller måste man klicka på SVARA? Bekräftar man något då?

post-1487-1184076872_thumb.jpg

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man borde fått brev om det idag? Kanske tar nån dag extra ut hit till landet :shifty:

Jag ska inte börja i höst men sökte Civilingenjör Ekosystemteknik i Lund i alla fall, bör komma in.

Edit: Kollade på studera.nu, men det står ju inte om jag är antagen... Eller måste man klicka på SVARA? Bekräftar man något då?

Står ju att du är i reserv. Du måste svara förr eller senare om du vill ha platsen eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Står ju att du är i reserv. Du måste svara förr eller senare om du vill ha platsen eller inte...

Aha där ser man. Det var skumt, förra året var det runt 14p för att komma in och jag har 16.04p, många fler sökande helt enkelt.

Jag måste göra om Högskoleprovet alltså, fick den smått pinsamma siffran 0,7 när jag gjorde det förra året. Andra jag känner som är ungefär lika bra som jag i skolan fick ~1,5 nu senaste gången... Men det får bli till VT08, nu ska jag chilla.

Men man måste väl inte gära något om man inte vill ha platsen, den försvinner automatiskt, right?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aha där ser man. Det var skumt, förra året var det runt 14p för att komma in och jag har 16.04p, många fler sökande helt enkelt.

Jag måste göra om Högskoleprovet alltså, fick den smått pinsamma siffran 0,7 när jag gjorde det förra året. Andra jag känner som är ungefär lika bra som jag i skolan fick ~1,5 nu senaste gången... Men det får bli till VT08, nu ska jag chilla.

Men man måste väl inte gära något om man inte vill ha platsen, den försvinner automatiskt, right?

Tänk på att det är ett urval till i Augusti, kan vara en del som tackar nej osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

300 veckor?

Nej :rolleyes:

300 hp (högskolepoäng) = 200 p (poäng enligt gamla systemet)

20 poäng motsvarade då 1 termin.

300 päng är altså 10 terminer, dvs 5 år.

Jag blev antagen till LTH Civilingenjör Maskinteknik förra året 200 p (då gamla poängsystemet var aktuellt) :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej :rolleyes:

300 hp (högskolepoäng) = 200 p (poäng enligt gamla systemet)

20 poäng motsvarade då 1 termin.

300 päng är altså 10 terminer, dvs 5 år.

Jag blev antagen till LTH Civilingenjör Maskinteknik förra året 200 p (då gamla poängsystemet var aktuellt) :P

Aha, visste inte att de ändrat system.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor