Mikolan Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 (redigerad) Själv klarade jag mig och kom in på Datateknik 300hp på KTH. 1 KTH-32102 Civilingenjörsutb i datateknik 300hp, Dagtid, Helfart (100%) Utbildningsprogram Normal undervisning Kungl. Tekniska högskolan, Stockholm HA-1.20 Antagen Några andra som sökt till högskola/universitet? EDIT: Ajaj, trodde jag hade Allmänt uppe. Får be om en förflyttning. Redigerad 10 juli, 2007 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Japp! Elprogrammet, Piteå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Japp, kom också in på mitt förstaval. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 (redigerad) Så man borde fått brev om det idag? Kanske tar nån dag extra ut hit till landet Jag ska inte börja i höst men sökte Civilingenjör Ekosystemteknik i Lund i alla fall, bör komma in. Edit: Kollade på studera.nu, men det står ju inte om jag är antagen... Eller måste man klicka på SVARA? Bekräftar man något då? Redigerad 10 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Så man borde fått brev om det idag? Kanske tar nån dag extra ut hit till landet Jag ska inte börja i höst men sökte Civilingenjör Ekosystemteknik i Lund i alla fall, bör komma in. Edit: Kollade på studera.nu, men det står ju inte om jag är antagen... Eller måste man klicka på SVARA? Bekräftar man något då? Står ju att du är i reserv. Du måste svara förr eller senare om du vill ha platsen eller inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Ja, kom in på räddningstjänst, samhällsvetenskap. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Jadå, IT-gymnasiet Uppsala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 (redigerad) Tror denna tråd handlar om antagningsbesked till högskola/universitet, och inte gymnasiet. Redigerad 10 juli, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 (redigerad) Står ju att du är i reserv. Du måste svara förr eller senare om du vill ha platsen eller inte... Aha där ser man. Det var skumt, förra året var det runt 14p för att komma in och jag har 16.04p, många fler sökande helt enkelt. Jag måste göra om Högskoleprovet alltså, fick den smått pinsamma siffran 0,7 när jag gjorde det förra året. Andra jag känner som är ungefär lika bra som jag i skolan fick ~1,5 nu senaste gången... Men det får bli till VT08, nu ska jag chilla. Men man måste väl inte gära något om man inte vill ha platsen, den försvinner automatiskt, right? Redigerad 10 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Aha där ser man. Det var skumt, förra året var det runt 14p för att komma in och jag har 16.04p, många fler sökande helt enkelt. Jag måste göra om Högskoleprovet alltså, fick den smått pinsamma siffran 0,7 när jag gjorde det förra året. Andra jag känner som är ungefär lika bra som jag i skolan fick ~1,5 nu senaste gången... Men det får bli till VT08, nu ska jag chilla. Men man måste väl inte gära något om man inte vill ha platsen, den försvinner automatiskt, right? Tänk på att det är ett urval till i Augusti, kan vara en del som tackar nej osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Har inte betygen fixade än, så är inte inne nånstans. Men kommer antagligen komma in på Interaktionsdesign sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Hur mycket är 300hp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Kom in på mitt 2:a val, e 6:e plats reserv, så jag får hoppas komma in på 1:a valet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Hur mycket är 300hp? 300 veckor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 300 veckor? Åhå. Hur många år blir det? Eller räknar man på 52 veckor per år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 300 veckor? Nej 300 hp (högskolepoäng) = 200 p (poäng enligt gamla systemet) 20 poäng motsvarade då 1 termin. 300 päng är altså 10 terminer, dvs 5 år. Jag blev antagen till LTH Civilingenjör Maskinteknik förra året 200 p (då gamla poängsystemet var aktuellt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Nej 300 hp (högskolepoäng) = 200 p (poäng enligt gamla systemet) 20 poäng motsvarade då 1 termin. 300 päng är altså 10 terminer, dvs 5 år. Jag blev antagen till LTH Civilingenjör Maskinteknik förra året 200 p (då gamla poängsystemet var aktuellt) Aha, visste inte att de ändrat system. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Jaja men! Kom in på Blackebergs Gymnasium! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Tråden handlar om högskola/universitet, precis som frågan lyder i första posten och precis som Jacker påpekade senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Tråden handlar om högskola/universitet, precis som frågan lyder i första posten och precis som Jacker påpekade senare. Du vet, många är inte vana vid att läsa första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts