Tackleberry Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Helvete vad förvånad jag blev för en stund sen. Testade att googla på "Tackleberry", bara för att se vad som kom fram. En länk var till travian.se och vad fan får jag se där? Någon har använt nicket "Tackleberry", vilket inte är helt fel. Däremot har personen också kopierat min avatar, som jag använde här på GTAsajten för ett tag sedan. Här är en länk till personens profil: http://forum.travian.se/member.php?u=7703 Det känns som att chansen är stor att medlemmen är någon härifrån. Det är ju inget allvarligt, skulle bara vara roligt att få reda på vem det är. Någon som vill erkänna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Fan, jag skulle bli smickrad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Kollade på "Tackleberry" och såg att han var ifrån Helsingborg, rabarben dök genast upp men var inte helt övertygad så jag snokade vidare. Kollade i Travian-tråden på det här forumet och såg en viss Littlemanie som var rätt aktiv där, även han från Helsingborg, hmmhmm. *smyger iväg i mörkret* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Kollade på "Tackleberry" och såg att han var ifrån Helsingborg, rabarben dök genast upp men var inte helt övertygad så jag snokade vidare. Kollade i Travian-tråden på det här forumet och såg en viss Littlemanie som var rätt aktiv där, även han från Helsingborg, hmmhmm. *smyger iväg i mörkret* Detektiv Hew?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Känn dig hedrad.! Men hur orkar man som? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 (redigerad) Vet hur det känns. Fick reda på att mitt nick är stulet och används på mer eller mindre roliga sidor. Eller. Mitt och mitt. Vet ju inte om den personen använde det innan mig. Men det är inte så troligt. --- Hur många googlade på sitt namn då de läste Tackles inlägg? Redigerad 9 juli, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Eftersom han antagligen varit på GTAsajten förut tittar han säkert in igen någon/några gång/gånger. Skulle vilja se hans min när han ser denna tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Internet pwned you. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Haha wierd. Tackleberry's signatur på Travian.se är "The One And Only - Reborn". Information om Tackleberry (Travian.se) 1. Han kan göra photoshop bilder på monster och skit. 2. Han heter Alexander, kallas för Alex. 3. Bor antigen i en by utanför Helsingborg eller i Helsingborg. 4. Han är dum. Han vet inte hur man installerar ett spel. 5. Är medlem på Zenchi.se 6. Han verkar skriva många *report* 7. Han använder Beffo Upload 8. Han skriver många O.o Palla leta efter mer info... Fortsätt om ni vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 (redigerad) Efter att jag kontaktat medlemmen där har han bytt avatar. Han erkänner dock inte och låtsas om att han inte vet vem jag eller GTAsajten är. EDIT: Fick nyss det här svaret via PM: Kan svara här, eftersom det väl jävligt taskigt att förnedra ens rykte på det sättet. Och du vill nog veta hur jag hittade den där avataren? Jag bad en kompis desperat att fixa en snabb avatar nu för några veckor sen, och fick jag den där som jag "hade". Sen kommer du och säger att jag har snott den från en nära kompis? Namnet Tackleberry, har jag haft ett bra tag nu, som jag tog från en film. Enough. Jag fattar inte hur du kan anklara en person för stöld av avatars. Och för det andra kan man inte ha copyright till bilder som man lägger ut på internet... Redigerad 9 juli, 2007 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Efter att jag kontaktat medlemmen där har han bytt avatar. Han erkänner dock inte och låtsas om att han inte vet vem jag eller GTAsajten är. EDIT: Fick nyss det här svaret via PM:Jo, de bilder man själv gör och lägger ut har man copyright på. Jävla ägg han verkar vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 (redigerad) Är nu närapå 100% säker att det är Littlemanie. Efter Tux's djupgående undersökning sökte jag på "alex" skrivet av medlemmen "Littlemanie", hittade detta. KalleR, Snälla stäng ner denna tråden. Alla är emot mig och hatar mig. Det är ju inte ens lönt att jag skriver eller gör trådar, till och med inte ens är kvar på Gta-sajten. Alla kritiserar mig om och om igen och jag känner mig väldigt hatad. Tack i förväg MvH Alex case closed. Redigerad 9 juli, 2007 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Great job, Hew. - - - - - Hehe, har haft ett ganska roligt samtal med han via PM, på travians forum. Först skrev han Vad menar du? O.o Littlemanie? när jag frågat om han var den användaren. Senare skrev han alltså detta: Kan svara här, eftersom det väl jävligt taskigt att förnedra ens rykte på det sättet. Och du vill nog veta hur jag hittade den där avataren? Jag bad en kompis desperat att fixa en snabb avatar nu för några veckor sen, och fick jag den där som jag "hade". Sen kommer du och säger att jag har snott den från en nära kompis? Namnet Tackleberry, har jag haft ett bra tag nu, som jag tog från en film. Enough. Jag fattar inte hur du kan anklara en person för stöld av avatars. Och för det andra kan man inte ha copyright till bilder som man lägger ut på internet... Och till slut när jag fråga om "kompisen" varit medlem på GTAsajten, fick jag detta svar: Det är han, han heter littlemania eller något.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Dammit Hew, you're good! Or should I say eh, Sherlock? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 (redigerad) Forumdetektiverna strikes again! Jag funderar på samma sätt om det är någon från forumet som använt mitt WoW-nick. När jag för första gången gjorde en sökning på min karaktär på Armory var det ingen mer än jag som använde det nicket. Så förblev det, men efter att jag dingat 70 och postat lite screens med mitt ingamenamn dök det helt plötsligt upp en till träff på armory, någon NE-druid på en annan server. Tvivlar i för sig på att det är någon härifrån som gjort det, "Sijenna" är trots allt inte ett superunikt nick och det kan ju likaväl vara någon på armory som sett det och snott det. Redigerad 9 juli, 2007 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Vad vill du få ut över detta ? Förstöra hela mitt rykte här? Bli hatad på detta forumet också? Efter att jag skrivit om sanningen i en tråd på travians forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Någon har stulit mitt nick och gjort en hemsida av det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Oj oj oj. Det är värsta Battle i Travian forumet nu mellan Tackleberry och Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Oj oj oj. Det är värsta Battle i Travian forumet nu mellan Tackleberry och Tackleberry Länka till tråden!, hittar den inte:P. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Länka till tråden!, hittar den inte:P. http://forum.travian.se/showthread.php?t=6811 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts