Tweak Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Förstår inte hur man kan påstå att en som skriker sönder sina stämband på scen har världens bästa sångröst. Kan du helt ärligt inte förstå det? Folk söker olika saker när de lyssnar på musik, och gillar helt enkelt olika saker. Det som du definierar som sönderskrikning av stämband kan för någon annan vara det bästa och ljuvligaste som finns. Jag tycker också det låter förjävligt men det har inte med saken att göra, förstå kan man göra ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 (redigerad) Förstår inte hur man kan påstå att en som skriker sönder sina stämband på scen har världens bästa sångröst. Dom skriker inte sönder sina stämband mer än vad någon sångare/sångerska gör. Och du förstår dig tydligen inte på dig sådan musik. Redigerad 18 juli, 2007 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Annotations of an autopsy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Annotations of an autopsy Hoppas killen sjunger bra, för han lär ju inte vinna en stiltävling Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Hoppas killen sjunger bra, för han lär ju inte vinna en stiltävling Du kan ju lyssna, la ut länk ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Annotations of an autopsy Fyfan för pig-squeels, annars så hör man att han är en bra growlare i och med att han kan gå så djupt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Fyfan för pig-squeels, annars så hör man att han är en bra growlare i och med att han kan gå så djupt. Älskar pig-squeels Job for a cowboy är också bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Älskar pig-squeels Job for a cowboy är också bra Gillar inte Deathcore. -------------------------------- En annan bra sångare Nocturno Culto, han var dock bättre förr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 18 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juli, 2007 Gillar inte Deathcore. -------------------------------- En annan bra sångare Nocturno Culto, han var dock bättre förr. Tycker du? tycker du inte han sjunger bra på The cult is alive? skitskön röst han har på den plattan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Kan du helt ärligt inte förstå det? Folk söker olika saker när de lyssnar på musik, och gillar helt enkelt olika saker. Det som du definierar som sönderskrikning av stämband kan för någon annan vara det bästa och ljuvligaste som finns. Jag tycker också det låter förjävligt men det har inte med saken att göra, förstå kan man göra ändå. Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig. Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad. Att få den bemärkelsen skall vara unikt, men man är inte unik när man gör något som varenda person kan: skrika. Och du förstår dig tydligen inte på dig sådan musik. Nej, och jag är glad för att jag inte gör det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig. Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad. Att få den bemärkelsen skall vara unikt, men man är inte unik när man gör något som varenda person kan: skrika. Nej, och jag är glad för att jag inte gör det heller. Du är medveten om att det du sitter och säger är att du inte förstår att människor kan tycka olika? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig. Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad. Att få den bemärkelsen skall vara unikt, men man är inte unik när man gör något som varenda person kan: skrika. Nej, och jag är glad för att jag inte gör det heller. Haha, om alla dessa growlare bara hade skrikit så hade deras stämband varit rent åt helvete. Det är otroligt många och svåra tekniker du ska kunna behärska för att kunna growla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig. Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad. Handlar om perspektiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 Roy Kahn (Kamelot) Jajävlar.. Jag glömde totalt bort att nämna Roy Khan. Han är riktigt grym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 19 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2007 (redigerad) Nej, jag förstår ärligt inte. Det är en gåta för mig. Jag kan sätta en slant på att jag kan skrika lika bra som ex. Corey Taylor eller någon annan från liknande genre, och då är ju plötsligt posten som världens bästa sångare delad. http://youtube.com/watch?v=eWXrexiKiUo http://youtube.com/watch?v=GIzDsGyxsQM Idiot Redigerad 19 juli, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 20 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2007 http://youtube.com/watch?v=eWXrexiKiUo http://youtube.com/watch?v=GIzDsGyxsQM Idiot Corey Taylor är i mina ögon världens bästa sångare. Helt otrolig röst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I Need Skrivet 21 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2007 (redigerad) 1. Ian Hunter (Mott the Hoople) 2. Kevin DuBrow (Quiet Riot) 3. Roger Waters (Pink Floyd) 4. Brian Connolly (Sweet) 5. Neil Tennant (Pet Shop Boys) 6. Paul Stanley (Kiss) 7. Mick Jagger (The Rolling Stones) 8. Pete Shelley (Buzzcocks) 9. Freddie Mercury (Queen) 10. Dan McCafferty (Nazareth) Redigerad 22 juli, 2007 av I Need Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 Dom skriker inte sönder sina stämband mer än vad någon sångare/sångerska gör. Och du förstår dig tydligen inte på dig sådan musik. Mjo folk tror att dem i Black Metal eller Death Metal bara skriker, men det är fan tre gånger svårare att göra growl,high pitch etc än att sjuga rent Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lofon Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 (redigerad) Love Bergh of course! Världshistoriens bästa sångare! Han som sjunger i både Sanïty och Analraped Dwarf! http://www.jamma.se/artists/gallery/4a487a7a8a7320a4e05a9b3ee8b1d9ec.jpg För er som inte vet det så är det jag som är Love Berg, så det kanske inte höll i långa loppet då? Skämt åsido! Mina riktiga favoritsångare är hur som hellst följande; - Phil Anselmo (Pantera, Superjoint Ritual, Dpwn etc. etc...) - Ralf Scheepers (Primal Fear) - Serj Tankian (System Of A Down) - Aaron Randall (ex. Annihilator) - Michale Graves (Graves, ex. The Misfits) Dom jag kom på så här på rak arm! By the way, fanns det inte en annan sån här topic för inte allt för jättelängesen?! Redigerad 22 juli, 2007 av Lofon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts