eliizar Skrivet 15 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juli, 2007 Deer Hunter får man inte ha missat! IMDb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 16 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2007 Kalle ankas jul. Scream. Valfri Scary movie-film. Jurrasic Park Titanic Gudfadern Scarface Terminator Nattbuss 807, men man måste kolla på den 2 gånger för att man skall förstå något av den. Monty Python and the Holy Grail The Ring Eurotrip Green Street Hooligans The Warriors Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2007 One Flew Over The Kokoo's Nest Taxi Driver Jurassic Park The Matrix De jag kommer på nu. Oop, oop! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 16 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2007 Filmklassiker jag inte har sett en men som jag längtar så efter att se och som jag har tillgängliga att se: Greed (restaurerade) The Human Condition-serien del ett del två och del tre Dr. Mabuse, der Spieler Berlin Alexanderplatz Woman of the Dunes Filmer man inte får missa som jag rekomenderar: Ordet Au Hasard Balthazar M Das Testament des Dr. Mabuse Death in Venice Uppdaterar väl senare. Detta är utöver vad som tidigare är rekomenderat som är bra, typ Taxi Driver etc., så det är väl lite smalare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 16 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2007 (redigerad) BASEKETBALL /End of thread Redigerad 16 juli, 2007 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 16 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2007 Pulp Fiction Fight Club Sagan om ringen (I,II,III) The Shawshank redemption Catch me if you can och en oväntad: The Notebook En roman som verkligen fångar känslor, rekommenderar den varmt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Allt med Nicholas Cage är att avsky. Jag har inte sett en enda film med honom som har varit bra. Jaså? Tycker både The Weather Man och Lord of War är riktigt bra filmer. Kanske bara jag som har dålig smak... --- Eternal Sunshine of the Spotless Mind Jim Carrey som spelar seriöst gillar jag. Kanske inte skulle kalla det för en klassiker, men det är så trist att säga alla filmer som alla andra redan sagt... Kommer inte på någon annan film just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 17 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 17 juli, 2007 Pah, rena skitfilmen. Allt med Nicholas Cage är att avsky. Jag har inte sett en enda film med honom som har varit bra. Möjligen Face Off, men där är det knappast hans skådespel som gör filmen bra. Gillar du inte The Rock? vet inte om du sett den men den är och kommer alltid vara en underbar film. Tycker även att Con Air är klockren, för att nämna två. Får man fråga vad det är du inte gillar med NC? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 22 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2007 (redigerad) Digging Up The Corpse - Klassiker, max 2 eller 3 personer här som kommer känna igen den, ...och det vanliga skitet, Gudfadern, Hajen, Jurassic Park och sådant Och ett guldkorn som man måste se, är ju tametusan Skorpionkungen Redigerad 22 juli, 2007 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 (redigerad) The Untouchables - Inget mer behövs sägas än Gone with the Wind - Usch vad tråkig den är men den är trots allt en klassiker! Sökarna - Stockholmsnatt och Nattbuss 807 i all ära men det finns bara en svensk kultfilm! Finns säkert fler bra filmer som inte redan är "tagna" Cidade de Deus - Hur fan kunde jag glömma denna? Redigerad 23 juli, 2007 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Digging Up The Corpses - Klassiker, max 2 eller 3 personer här som kommer känna igen den, ...och det vanliga skitet, Gudfadern, Hajen, Jurassic Park och sådant Och ett guldkorn som man måste se, är ju tametusan Skorpionkungen Fuck me - I'm famous. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Terminator 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 23 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2007 Braindead En ung Peter Jackson at his best. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 24 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 24 juli, 2007 Som invånare på planeten jorden bör man ha sett King Kong - och då menar jag naturligtvis originalversionen från -33. http://www.imdb.com/title/tt0024216/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 26 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2007 A Clockwork Orange Nyckeln till frihet Almost Heroes Chris Farley är riktigt bra, synd att han gick bort så tidigt. Sökarna, Nattbuss 807, Stockholmsnatt, 30 November, Vinterviken Vem kan få nog av dessa filmer? Svenska budgetfilmer från 80-90talet som är så usla men ändå så bra! Finns säkert fler filmer som jag skulle kunna nämna, men nöjer mig med dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Har glömt en! Cast Away Kanske lite överskattad, men det är en klassiker som man inte borde ha missat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Har glömt en! Cast Away Kanske lite överskattad, men det är en klassiker som man inte borde ha missat! Det är ju bland dom sämsta filmerna som någonsin gjorts. Badbollen spelade bättre än Hanks i den, var det någon som sa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Kom på en till film som jag älskat från första minut jag såg den... ...Saving Private Ryan. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 ...Saving Private Ryan. Så sant, landstigningen i början är bland de bästa scener jag sett! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 3 augusti, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2007 Så sant, landstigningen i början är bland de bästa scener jag sett! Sant. Den scenen fick mig att tappa andan då jag satt som 9 åring och såg filmen för första gången. Tyckte den var så otroligt cool - och den gjorde verkligen så att man vart fäst vid filmen redan från första sekund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts