Lofon Skrivet 13 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 (redigerad) Först så gick Twisted Sisters "I Wanna Rock" och Europes "The Final Countdown" direkt in i hjärtat på mig - då var jag runt 7 bast... Några år senare, när jag var nio, så hörde jag Hammerfalls "Renegade" när den just släppts (på Vox Pop, om nån här kommer ihåg det? ) - även den kom att få in mig på tyngre musik... Men den låt som verkligen förändrade mitt liv var när en polare år 2001 spelade upp Panteras låt "The Great Southern Trendkill" för mig! Aldrig hade jag hört något så tungt! Fastnade direkt och har sedan dess avgudat bandet! Nästa låt som gick lika rakt in i hjärtat var när jag i slutet av förra året hörde Annihilators "The Edge" från Set The World On Fire skivan! Sen dess har Pantera fått ett till band att dela platsen som favoritband med.. EDIT; Efter att ha läst posten så slår det mig att det nog är bra många hårdrocksfans här på forumet! Trevligt, då slipper man känna sig ensam! Redigerad 13 juli, 2007 av Lofon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 13 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 (redigerad) Hammerfall, främst hearts on fire, var det som fick mig att börja lyssna på metal. Tycker att de går att lyssna på fortfarande men det är främst Melodisk death metal som gäller nu, tack vare Soilwork och in flames främst. Jag har dock en mycket bredare musiksmak nu...lyssnar på allt möjligt. Skönt att kunna välja och vraka bland mer musik, att verkligen älska och enbart lyssna på en genre blir bara tråkigt i längden. Redigerad 13 juli, 2007 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 13 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 Måste tacka P-C för tipset om Razorlight, det fick mig ur metal/emo-träsket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 13 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 Höstterminen i 7:an var det året då jag ändrade musiksmak, Jag lystnade på ALLT, tills den dagen då jag köpte Gta San andreas. På radiokanalen "Radio X" Fann det en låt som hette Personal Jesus, efter några månader så gav jag mig ut på jakt efter den låten. Men det enda jag fick tag på var en cover av Marilyn manson, jag lystnade på den och blev helt förtrollad. Sen dess har jag nästan bara lystnat på Metal\Gothick Rock\Death metal och allt i den stilen och har blivit den typen av person också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 Måste tacka P-C för tipset om Razorlight, det fick mig ur metal/emo-träsket. Då vill jag passa på att tacka en kompis till mig som fick mig ur hiphop-träsket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 juli, 2007 Sant. Det råkar bara vara så att jag inte känner till någon annan som gör sådana glada/tralliga blip-blop-låtar. Har du några tips? Zentrix. Fråga om min msn ifall du inte hittar någon annanstans. ..och jag är tacksam än idag! (Fast det var kanske inte sånt vi skulle prata om i den här tråden..) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 14 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2007 Iron Maiden var det som tog mig ifrån smörj musik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts