Alle090 Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) Hejsan, jag har några småt men ändå jobbiga frågor.. 1. Jag har ett par in-ear hörlurar, men på senaste tid har den högra börjat att låta lägre. Jag misstänker starkt att det är (äckligt nog) öron vax. Finns det nåt sätt att rensa ut, har prövat med en nål men det var för stor. Har funderat på om man skulle värma upp själv ahörluren så att vaxet rinner ut eller nåt. Nån som har nåt tips? 2. Vi i min familj har 16 Mbit/s, Jag har glömt täkne sättet men hur var det jag kunde räkna ut vilken hastighet i kb/s man kan ha? 3. Jag har en V800, Är den enkel att flasha? Googlat runt lite utan nån sucess, Ni behöver inte förklara hur, bara vad som behövs och om det är enkelt.... Och en 4:de fråga: 4. Är Bitlord 2 bättre än 1:an?' Testade på en annan dator. och den verkade slöare? Tack för den hjälp jag förhoppnings vis får.. Redigerad 8 juli, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) *frågor* *Poff* Redigerad 8 juli, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 1. Inte en aning. :S 2. 16Mbit/s är ca. 1600kb/s. 8Mbit/s är 800Kb/s osv. Eller räknar jag fel? 3. Vet ej :S 4. Använt Utorrent? Jag gillar det mer än Bitlord Han ville ju helst ha svar på ALLA sina frågor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 2. Vi i min familj har 16 Mbit/s, Jag har glömt täkne sättet men hur var det jag kunde räkna ut vilken hastighet i kb/s man kan ha? http://www.easycalculation.com/bandwidth-calculator.php 16mb=16000kb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Han ville ju helst ha svar på ALLA sina frågor Bättre att svara på dem man kan, än att inte svara alls. *hrm* Är lite seg från igår Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Bättre att svara på dem man kan, än att inte svara alls. *hrm* Synd bara att du inte kunde svara korrekt på hans frågor då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 1. Varm luft. 2. Redan svarad. 3. Kan inget om mobiler. 4. Bitlord kommer rövknulla dig. Skaffa UTorrent din smygpirat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) http://www.easycalculation.com/bandwidth-calculator.php 16mb=16000kb. Det där kan aldrig stämma. Man kan väl inte tanka i 16000kb/s när man har 16Mbit? 1600kb/s låter mer rimligt då jag med 2Mbit kan maxa 200kb/s som högst. Redigerad 8 juli, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Det där kan aldrig stämma. Man kan väl inte tanka i 16000kb/s när man har 16Mbit? 1600kb/s låter mer rimligt då jag med 2Mbit kan maxa 200kb/s som högst. Jag har 256k (Om ingen annan är här in da hood har jag högre) men jag har maxat vid 2,57 mb/s. 2Mbit så ska du kunna ladda ned snabbare än så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) Jag har 256k (Om ingen annan är här in da hood har jag högre) men jag har maxat vid 2,57 mb/s. 2Mbit så ska du kunna ladda ned snabbare än så. Hmm, i vilket program är det? För både i oDC när jag testade det och i uTorrent är 200 det absolut högsta jag kan nå. Vad SKA jag kunna tanka i då? Edit: När vi bara hade 0.5 så var 50kb/s max för mig. Borde jag ha kunnat tanka snabbare där med? Redigerad 8 juli, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Det där kan aldrig stämma. Man kan väl inte tanka i 16000kb/s när man har 16Mbit? 1600kb/s låter mer rimligt då jag med 2Mbit kan maxa 200kb/s som högst. 1000kb (1024kb) är 1mb. Alltså är 1600kb 1.6mb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 1000kb (1024kb) är 1mb. Alltså är 1600kb 1.6mb. Men 1mb och 1Mbit är väl ändå inte samma sak? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Hmm, i vilket program är det? För både i oDC när jag testade det och i uTorrent är 200 det absolut högsta jag kan nå. Vad SKA jag kunna tanka i då? Edit: När vi bara hade 0.5 så var 50kb/s max för mig. Borde jag ha kunnat tanka snabbare där med? Jag har haft både 0.5, 8mBit och 256k. 0.5 kunde fadern min maxa på 1 mb/s. 8mb/s vet jag inte hur snabbt han tankar. Men snabbt är det. Handlar helt om portar, vilka du har öppna, hur många IP-adresser du låter få komma in i datorn, sånt. Finns en massa tweak-guider på Google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Men 1mb och 1Mbit är väl ändå inte samma sak? Nä. Mb heter det om man pratar om utrymme. Mbit om man pratar om hastighet. Mest troligt är det samma sak, enda skillnaden är sättet man skriver det på. Rätta mig om jag har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) Jag har haft både 0.5, 8mBit och 256k. 0.5 kunde fadern min maxa på 1 mb/s. 8mb/s vet jag inte hur snabbt han tankar. Men snabbt är det. Handlar helt om portar, vilka du har öppna, hur många IP-adresser du låter få komma in i datorn, sånt. Finns en massa tweak-guider på Google. Nej, det där blev alldeles för krångligt. Jag kör med den porten som uTorrent vill. Sånt där orkar jag inte pilla med, då nöjer jag mig med 200kb/s. Edit: RavenE, han skrev ju Mbit där uppe. Han har alltså 16Mbit uppkoppling. Redigerad 8 juli, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 (redigerad) Nej, det där blev alldeles för krångligt. Jag kör med den porten som uTorrent vill. Sånt där orkar jag inte pilla med, då nöjer jag mig med 200kb/s. Gör så. Jag avänder också µTorrents standardport. Har maxat 3Mbit, och då delar hela radhuset på 100Mbit. Vet inte riktigt hur mycket var och en har, men jag klagar inte. Edit: Exotic. Ja, men det beror väl helt på hur man skriver det? Mb=Utrymme. Mbit=Hastighet. 1000kb=1mb. 1000kbit=1Mbit. Eller? Redigerad 8 juli, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Haha. Klassiskt med förvirrande mbit-debatter... minnen. Men som någon sa innan, prova att hänga hörluren/arna ovanför lite kokande vatten. Har funkat för mig... fasy in-ear suger ju. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Jag har då 8mbit och jag laddar i 800kb/s, tycker det är så skumt såååå skumt, vad krångligt allt ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Sen beror det ju på hur bra uppkoppling de man laddar hem från har också. Du har 8Mbit. Den du tankar från har 500Kbit i upload. Då kan du inte ladda hem från honom i 8Mbit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 4. Bitlord kommer rövknulla dig. Skaffa UTorrent din smygpirat. Aj... Men jag frågade om Bitlord 2 var bättre än Bitlord 1. inte efter den bästa torrent klienten. BTW, Jag har redan Utorrent.. Men som någon sa innan, prova att hänga hörluren/arna ovanför lite kokande vatten. Har funkat för mig... fasy in-ear suger ju. :/ Gött, få fan prova sen. Men vatten ånga är inte skdligt för den va?... Varför suger in-ear? När det kommer till internet hastigheter... Jag mätte med TP-Test. Och där står den 16 Mbit/s.. Men när jag provade en gång BitTornado. och där stod det att min Kommunikations (HTTP) speed var 20 000 Kb/s Ska försöka visa er med en screen,... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts