Jump to content

Harry Potter and the Deathly Hallows

Hew
 Share

93 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

SMS trillade in i morse, for genast in i bilen och åkte ner och hämtade boken. Nu ska här läsas.

Morsan kom hem med boken för ett tag sen. MEN! Det verkar som att det finns en vuxenversion och en barnversion. Vilken framsida har vuxenversionen? Vill inte läsa någon censurerad bok. :) Min framsida visar Ron, Hermione och Harry som kommer ut ut en slags gyllene cirkel och har massa smycken runt omkring sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morsan kom hem med boken för ett tag sen. MEN! Det verkar som att det finns en vuxenversion och en barnversion. Vilken framsida har vuxenversionen? Vill inte läsa någon censurerad bok. :) Min framsida visar Ron, Hermione och Harry som kommer ut ut en slags gyllene cirkel och har massa smycken runt omkring sig.

Vuxenversionen ser ut så här http://ec1.images-amazon.com/images/I/51UI...9tL._SS500_.jpg

Så du har nog fått barnversionen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget innehåll ska vara annorlunda, bara framsidan.

Mh, det är bara för att vuxna ska kunna läsa den utan att det ska vara lika generande, typ. Jag har barnframsidan på 5:an och vuxenframsidan på 6:an och 7:an. :)

Edit: Läste förövrigt till sida 168 i ett streck när jag fick boken, sedan förhindrade mor mig från att läsa vidare... Hon vill väl inte att jag ska läsa ut den direkt. :)

Lite seg start får jag säga.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hämtade boken när den släpptes inatt för min syster. Hon ville inte riskera att någon skrek ut spoiler så hon skickade mig. Hur som helst så läste hon ut den det första hon gjorde på dagen, men sedan har hon nog inte gjort så mycket annat :) . Ska börja läsa den ikväll tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag inställningen att ta det lugnt så att inte boken ska "ta slut" för snabbt :) Ligger på strax under 100 sidor nu, ska läsa mer lite senare.

Angående bokens början:

Tycker inte alls att den var så seg som ni (Siana och Godfather) verkade tycka. Harry Potter-böckerna brukar ju alltid vara sega i början men nu blev det ju action direkt typ efter 40-50 sidor. Visst var det rätt segt innan och efter, och antar att det blir en hel del till för mig med bröllopet och allt, men helt klart en av de bästa starterna av de 7 böckerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag inställningen att ta det lugnt så att inte boken ska "ta slut" för snabbt (w00t) Ligger på strax under 100 sidor nu, ska läsa mer lite senare.

Angående bokens början:

Tycker inte alls att den var så seg som ni (Siana och Godfather) verkade tycka. Harry Potter-böckerna brukar ju alltid vara sega i början men nu blev det ju action direkt typ efter 40-50 sidor. Visst var det rätt segt innan och efter, och antar att det blir en hel del till för mig med bröllopet och allt, men helt klart en av de bästa starterna av de 7 böckerna.

Absolut i början när Harry förflyttas och slåss mot Voldermort etc är det inget fel på, det är som du misstänker, efter det som det blir jäkligt segt.

Nu ska jag läsa vidare! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor