The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 (redigerad) Väljer att inte posta i festivaltråden eftersom detta inte är en regelrätt festival och förtjänar en egen tråd... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/e1/Live_Earth_Logo.jpg Jag har själv inte haft möjlighet att titta något, men galan verkar vara i full gång men jag har inte fattat hur man ska lyckas få någon översikt om när ens favoritband spelar. Och det är ju en orgie av stora artister... SYDNEY kl 03:00-13:00 Blue King Brown Toni Collette & The Finish Sneaky Sound System Ghostwriters Paul Kelly Eskimo Joe Missy Higgins John Butler Wolfmother Jack Johnson Crowded House KYOTO kl 12:00-14:00 BONNIE PINK MICHAEL NYMAN RIP SLYME UA YELLOW MAGIC ORCHESTRA TOKYO kl 05:00-14:00 Genki Rockets Rize Ayaka Otuka Ai AI Xzibit Abingdon Boys School Cocco Linkin Park Koda Kumi Rihanna SHANGHAI kl 13:00-16:00 Evonne Hsu Anthony Wong Soler Huang Xiao Ming Wang Chuan Jun and Wang Rui 12 Girls Band Joey Yung Winnie Hsin Pu Ba Jia Sarah Brightman Wang Xia Okun Eason Chan HAMBURG kl 14:00-23:00 Shakira Snoop Dogg Roger Cicero Mia. Sasha Stefan Gwildis Marquess Maria Mena Silbermond Michael Mittermeier Samy Deluxe Jan Delay Enrique Iglesias Katie Melua Reamonn Lotto King Karl Revolverheld Mando Diao Juli Chris Cornell Yusuf LONDON kl 15:00-23:30 Genesis Razorlight Snow Patrol Damien Rice & David Gray Kasabian Paolo Nutini Black Eyed Peas John Legend Duran Duran Red Hot Chili Peppers Bloc Party Corinne Bailey Rae Terra Naomi Keane Metallica Spinal Tap James Blunt Beastie Boys The Pussycat Dolls Foo Fighters Madonna JOHANNESBURG kl 18:00-23:30 Soweto Gospel Choir & Danny K Baaba Maal Zola The Parlotones Vusi Mahlasela Angelique Kidjo Joss Stone UB40 WASHINGTON kl 16:30-19:30 GARTH BROOKS & TRISHA YEARWOOD TRISHA YEARWOOD BLUES NATION NEW YORK kl 20:30-05:00 KENNA KT TUNSTALL TAKING BACK SUNDAY KEITH URBAN LUDACRIS AFI FALL OUT BOY AKON JOHN MAYER MELISSA ETHERIDGE ALICIA KEYS DAVE MATTHEWS BAND KELLY CLARKSON KANYE WEST BON JOVI SMASHING PUMPKINS ROGER WATERS THE POLICE RIO kl 21:00-02:00 Xuxa Jota Quest Vanessa Da Mata MV Bill Marcelo D2 Pharrell Williams O Rappa Macy Gray BenJor Lenny Kravitz Mycket har vi ju redan missat, eller är det någon här som har följt något? Läste att Wolfmothers spelning hade varit grym! Länkar: http://www.liveearth.org/ http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6989...amp;lpos=rubrik http://en.wikipedia.org/wiki/Live_earth BOOM! Redigerad 7 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Kollade lite imorse när dom började, var från Tokyo med en massa konstig hårdrock.. Sen kom Xzibit och Linking Park som jag kollade på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Om jag tolkar wikipedia rätt så börjar dem lira på Giant Stadium kl 19:30 svensk tid, och då är det följande artister att se: * Akon * Alicia Keys * AFI * Bon Jovi * Kelly Clarkson * Fall Out Boy * Kanye West * Keith Urban * Kenna * KT Tunstall * Ludacris * John Mayer * Marianne Faithfull * Melissa Etheridge * Dave Matthews Band * The Police * Roger Waters * The Smashing Pumpkins * Taking Back Sunday Så jag har ju missat största delen av festivalen... Hoppas det kommer DVD eller att man kan ta del av spelningarna på annat vis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Om jag har fattat det här rätt så flygs artister till helt andra städer än vad dom bor i? Red Hot i London till exempel har jag för mig. Hur miljövänligt är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Juster Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Om jag har fattat det här rätt så flygs artister till helt andra städer än vad dom bor i? Red Hot i London till exempel har jag för mig. Hur miljövänligt är det? jaa du Linking Park har ju åkt Flygplan ner till Japan så.. Plus alla lampor och allt skit som är i bakgrunden, det lär väll dra lite ström med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Om jag har fattat det här rätt så flygs artister till helt andra städer än vad dom bor i? Red Hot i London till exempel har jag för mig. Hur miljövänligt är det? Mjo, och tänk på alla konsumtion som sker i samband med sånna här events, och all teknik som måste tillverkas och införskaffas etc etc. Jag är själv lite skeptisk till hela idéen. RHCP ska ju dessutom flyga till Roskilde i natt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 När jag såg att varken Mötley Crüe, Judas Priest, Def Leppard eller Ozzy Osbourne skulle få vara med så bestämde jag mig för att bojkotta hela festivlalen. Fan tänk att ha fått höra Rock of ages eller Kickstart my heart live! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Finns det inte någonstans där man kan se exakta tider för när ett band ska spela? Sugen på att se Metallica men pallar inte sitta och glo på TVn från 15:00 och 23:30 då jag inte har en TV här i rummet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Finns det inte någonstans där man kan se exakta tider för när ett band ska spela? Sugen på att se Metallica men pallar inte sitta och glo på TVn från 15:00 och 23:30 då jag inte har en TV här i rummet. Metallica lirade i London om jag fattar det rätt, och det var redan vid lunchtid. "London, United Kingdom (Wembley Stadium) 12:30 (GMT) 7/7" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 (redigerad) Nej, Metallica har inte lirat än. Har hört att de ska lira runt 19.00-20.00 bara hoppas. Föresten så har du skrivit "LONDON kl 15:00-23:30". Redigerad 7 juli, 2007 av xenon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Nej, Metallica har inte lirat än. Har hört att de ska lira runt 19.00-20.00 bara hoppas. Föresten så har du skrivit "LONDON kl 15:00-23:30". Mjo men det blir ju så förvirrat i och med alla tidszoner. Den listan jag klistrade in i första inlägget tror jag att jag drog från en flashbacktråd, medan den andra tiden var wikipedias uppgift där tiden var angiven i GMT... Men men, säger du det så! Metallica vill man ju inte missa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Har Foo Fighters spelat än??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Tyngsta artisterna spelar i London har jag märkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Tyngsta artisterna spelar i London har jag märkt. Jag fattar ingenting av var/när/hur man kan se artisterna... Vet att SVT sänder men varje gång jag slår på TV:n är det antingen studiointervju eller någon ointressant spelning, jag får krupp på Live Earth Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Jag vill se Bloc Party, Metallica och The Smashing Pumpkins! Vettefan om de redan har varit. Allt är så jävla förvirrande tycker jag. Hänger inte med vilka som spelar vart och när. Har tydligen missat Kasabian. Hmpf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 (redigerad) Dom announcade just på SVT: STRAX METALLICA Lol, det var riktigt torrt, sen klipper SVT efter två låtar med för att intervjua några puckon i studion. Huva. Redigerad 7 juli, 2007 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Zappade av en tillfällighet precis över när Metallica började spela Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Oj, det var visst mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 Metallica funkade. (bara låtar från The Black Album dock?!) Nu vill jag se Mando Diao från Hamburg, någon som vet när det är? Eller har det redan varit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 7 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2007 (redigerad) Tror Foo ska spela nu Bara att dom visar Shakira på skärm i UK. Men det står på MSN att Foo ska spela nu :S !!!!!NU SPELAR DOM!!!! Redigerad 7 juli, 2007 av Martin-123 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts