Jump to content

Tangentbord

Jojje
 Share

Recommended Posts

Jag sitter och kör Frets on Fire och det kommer en låt med 3 frets på samma gång. Jag försöker hålla ner de tre fretsen men då blippar det till i datorlådan. Jag vet att detta händer när man håller ner för många knappar, men går det att stänga av på något sätt?

Jag vill gärna spela den där låten :huh:

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter och kör Frets on Fire och det kommer en låt med 3 frets på samma gång. Jag försöker hålla ner de tre fretsen men då blippar det till i datorlådan. Jag vet att detta händer när man håller ner för många knappar, men går det att stänga av på något sätt?

Jag vill gärna spela den där låten :)

Kontrollpanelen>Hjälpmedel> tagentbord, borde finnas där. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte det med tangent bordet att göra?

Att tangent bordet BARA kan skicka 3 kommandon samtidigt? Om inte det är en annan sorts kombo?

Har du Ps2 eller USB? >_<

Jag har PS/2, och du har rätt, vissa kombos kan komma igenom, men inte alla, vilket suger rätt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det här känner jag till, tampades friskt med det här problemet under THPS3-tiden. Det verkar dock som att tangentbordet är uppdelat i olika sektioner, för precis som ni säger så funkar det ibland. Men är det tre tangenter som sitter bredvid varandra så går det nästan aldrig.

Vad jag har hört så är det enda alternativet att köpa ett USB-tangentbord. (Backa upp mig, någon? :mellow: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor