Jump to content

Burken är seg

MrNoNja
 Share

Recommended Posts

Kollade efter en tråd som denna, men jag hittade inte. Ge mig en länk om jag har missat den.

Iallafall, min dator stannar upp varannan minut i kanske 2 sekunder, sen går det som vanligt igen.

Detta har inträffat ett X antal gånger, även efter en formation och ominstallation av windows.

(Detta händer efter någon/några månader efter ominstallation.)

Kan det ha något med att man har för mycket grejer som är installerat eller bara ligger?

Jag har inte fått några virus-varningar heller. :S

Defragmenteraren strular för mig, den defraggar i ett par minuter, sen kommer det upp ett meddelande om något, och avslutas.

Jag skall köpa en ny burk om ett par dagar, men det vore great om denna funkade normalt också. <_<

(Jag skall även tillägga att jag inte är särskilt bra på sådana saker som detta... :)).

Hoppas någon vet vad som strular! :)

-----------------

Edit: Dåligt trådnamn kanske, förlåt :huh:

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollade efter en tråd som denna, men jag hittade inte. Ge mig en länk om jag har missat den.

Iallafall, min dator stannar upp varannan minut i kanske 2 sekunder, sen går det som vanligt igen.

Detta har inträffat ett X antal gånger, även efter en formation och ominstallation av windows.

(Detta händer efter någon/några månader efter ominstallation.)

Kan det ha något med att man har för mycket grejer som är installerat eller bara ligger?

Jag har inte fått några virus-varningar heller. :S

Defragmenteraren strular för mig, den defraggar i ett par minuter, sen kommer det upp ett meddelande om något, och avslutas.

Jag skall köpa en ny burk om ett par dagar, men det vore great om denna funkade normalt också. <_<

(Jag skall även tillägga att jag inte är särskilt bra på sådana saker som detta... :)).

Hoppas någon vet vad som strular! :)

-----------------

Edit: Dåligt trådnamn kanske, förlåt :huh:

Lite saker att kolla/göra..

1. Är du HELT säker på Defragen stannar? Så att det bara inte går segt?

2. Har du ALLA drivisar?

3. Har du prövat att Diskkontroll A.K.A Felkontroll (finns jämte defrag valet.)?

4. Vid ett tillfälle som den går segt har du tryckt "Ctrl+Alt+Del" och kollat VAD som tar mest CPU/Minne? Och hur ligger det till?

5. Har du Virus sökt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite saker att kolla/göra..

1. Är du HELT säker på Defragen stannar? Så att det bara inte går segt?

2. Har du ALLA drivisar?

3. Har du prövat att Diskkontroll A.K.A Felkontroll (finns jämte defrag valet.)?

4. Vid ett tillfälle som den går segt har du tryckt "Ctrl+Alt+Del" och kollat VAD som tar mest CPU/Minne? Och hur ligger det till?

5. Har du Virus sökt?

1. Yup, den stannar.

2. Alla.

3. Nope, men skall kolla. :)

4. Yep, Men ska kolla upp vad allt är för någonting.

5. Gjorde det innan jag skapade tråden.

Tack för svaren, skall kolla in punkt 3 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Yup, den stannar.

2. Alla.

3. Nope, men skall kolla. :)

4. Yep, Men ska kolla upp vad allt är för någonting.

5. Gjorde det innan jag skapade tråden.

Tack för svaren, skall kolla in punkt 3 :P

Gött.. :)

Känner igen det att Dator segar upp och stannar i ca 2 min, Men det var för att Svchost.exe tog upp alt när man starta.

Men när det kommer till din dator, När väl du startat blir det SEGT så fort du startar och håller det på? Eller slutar den efter ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gött.. :)

Känner igen det att Dator segar upp och stannar i ca 2 min, Men det var för att Svchost.exe tog upp alt när man starta.

Men när det kommer till din dator, När väl du startat blir det SEGT så fort du startar och håller det på? Eller slutar den efter ett tag?

Alltså, datorn kan gå bra precis när jag har startat den, sen kan det gå några timmar, sedan börjar den stanna upp varannan minut, i typ 2 sekunder. Efter att den har stannat i 2 sek, så fortsätter den som vanligt, sen stannar det upp IGEN etc etc :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, datorn kan gå bra precis när jag har startat den, sen kan det gå några timmar, sedan börjar den stanna upp varannan minut, i typ 2 sekunder. Efter att den har stannat i 2 sek, så fortsätter den som vanligt, sen stannar det upp IGEN etc etc :)

Då är det väl Överhettning?

Datorn är kall i börkar och fungerar som du säger då, men senade när den överhttas blir det problem

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Ta och blås ur din dator. Låter som damm.

Var inte så länge sen jag gjorde det, men det skadar väl inte att göra det igen. :mellow:

Då är det väl Överhettning?

Datorn är kall i börkar och fungerar som du säger då, men senade när den överhttas blir det problem

Kanske det, jag skall kolla vad temperaturen ligger på. >_<

Edit: Stvafel

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var inte så länge sen jag gjorde det, men det skadar väl inte att göra det igen. >_<

Edit: Stvafel

Om det behövs, olja fläktarna, blås ur fläktarna ända in -i- fläktarna, blås ur runt hårddiskarna, fram, bak, in, ut, kan även stoppa kompressen i näsan om du vill att det ska kittla ashärligt i näsan resten av dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det behövs, olja fläktarna, blås ur fläktarna ända in -i- fläktarna, blås ur runt hårddiskarna, fram, bak, in, ut, kan även stoppa kompressen i näsan om du vill att det ska kittla ashärligt i näsan resten av dagen.

Aye, det lär nog kanske behövas >_<.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor