Zingo Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 "Night gibb, alltså nattligt spel på internetcaféer, kan förbjudas för ungdomar. Regeringsrätten har gett prövningstillstånd i en tvist mellan ett internetcafé och Örebro kommun." Mer info: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=663026 Jag tycker att det är fullständigt idiotiskt. En sådan här verksamhet skadar ingen. Det är betydligt bättre att de sitter inne och spelar datorspel än att göra hyss mitt i natten. Jag ser ingen som helst anledning till varför man skall förbjuda eller tvinga till licens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 "Night gibb, alltså nattligt spel på internetcaféer, kan förbjudas för ungdomar. Regeringsrätten har gett prövningstillstånd i en tvist mellan ett internetcafé och Örebro kommun." Mer info: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=663026 Jag tycker att det är fullständigt idiotiskt. En sådan här verksamhet skadar ingen. Det är betydligt bättre att de sitter inne och spelar datorspel än att göra hyss mitt i natten. Jag ser ingen som helst anledning till varför man skall förbjuda eller tvinga till licens. Skadar väl dom själva om inget annat, går säkert ut över mångas skolarbete när dom sitter och spelar hela nätterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
yo.yo Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Det stod inte att det skulle förbjudas utan att man skulle behöva söka tillstånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Det stod inte att det skulle förbjudas utan att man skulle behöva söka tillstånd. Dessa "tillstånd" verkar ju inte fungera så bra då killen inte fick ha folk under 18 efter midnatt, även fast det inte fanns något att klaga på, tvärtom t o m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 (redigerad) "Night gibb, alltså nattligt spel på internetcaféer, kan förbjudas för ungdomar. Regeringsrätten har gett prövningstillstånd i en tvist mellan ett internetcafé och Örebro kommun." Mer info: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=663026 Jag tycker att det är fullständigt idiotiskt. En sådan här verksamhet skadar ingen. Det är betydligt bättre att de sitter inne och spelar datorspel än att göra hyss mitt i natten. Jag ser ingen som helst anledning till varför man skall förbjuda eller tvinga till licens. Det är ju roligare att göra hyss på natten än att sitta inne i en lokal med en medeltemperatur på 50grader och svettpölar här och där. Förövrigt är det ett ganska idiotisk, att förbjuda night gibb alltså. Redigerad 4 juli, 2007 av xenon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Visst fan är det roligare att springa ute på natten än att sitta bland massa gamers en hel jävla natt. Men nu snackar vi inte roligare, nu snackar vi bättre för svenska samhället. Är bättre för komunerna om folk sitter inne på nätterna vid en datorskärm än att vara ute och klottra/supa/misshandla mm, eller hur? Så varför förbjuda/licensera det? Och om det där med att de skadar sig sjlva med att arbeta mindre med skolarbete: Ja, det stämmer. Men är ju ändå deras eget beslut, right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Vet ej om jag är för eller emot det här, men det lutar åt att jag faktiskt är för detta. T.o.m mor min ville anmäla ett internetcafé efter en incident förra året. Men jag anser att dom måste ha rätt att driva sitt café. Säg inte att att jag skrev något fel nu igen, är fruktansvärd trött egentligen :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Visst fan är det roligare att springa ute på natten än att sitta bland massa gamers en hel jävla natt. Men nu snackar vi inte roligare, nu snackar vi bättre för svenska samhället. Är bättre för komunerna om folk sitter inne på nätterna vid en datorskärm än att vara ute och klottra/supa/misshandla mm, eller hur? Så varför förbjuda/licensera det? Och om det där med att de skadar sig sjlva med att arbeta mindre med skolarbete: Ja, det stämmer. Men är ju ändå deras eget beslut, right? Nu är det väl inte så att alla som inte sitter inne på internetkafén är ute och gör sådana saker. Och jag tvivlar på att det skulle bli mer sånt om dom skulle förbjuda det, vilket tydligen inte framkom i artikeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Men för fan! De där torrbollarna på Regeringsrätten kan ju pröva att nattgibba själva en gång först. Så får de se hur kul det är. Hatar folk som bara kritiserar och kritiserar utan att veta ett skit om det de kritiserar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Snart är det förbjudet att gå utanför dörren utan tillstånd. Jag går aldrig på internetcafé längre och eftersom jag redan är 18 så påverkar det inte mig, men seriöst... vilka makthoror. Redigerad 5 juli, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Lajnux, jag påstod inte att alla som sitter på internetcafén skulle klottra etc om de inte fick vara där. Men någon skulle garranterat göra någonting som de annars inte skulle ha gjort, t.ex. klottra eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Finns det nattspel på nätkafén? Man lär sig något nytt varje dag om man bor i Jämtland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Hmmm Seriöst, snart måste man säkert ha en licens för att ens få leva..... Jamenvisst det är väl rätt många som slösar bort i stort sett all tid på att sitta och night gibba, och det är säkert många som skiter i skolan för att kunna night gibba.... men det är väl deras val och ingen annans? eller...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Finns det nattspel på nätkafén? Man lär sig något nytt varje dag om man bor i Jämtland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Jamenvisst det är väl rätt många som slösar bort i stort sett all tid på att sitta och night gibba, och det är säkert många som skiter i skolan för att kunna night gibba.... men det är väl deras val och ingen annans? eller...... Nej, dels har vi skolplikt (om det nu är skolk det rör sig om), sen är det ju föräldrarna som bestämmer vad barnet ska göra och inte göra fram tills h*n är myndig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Du har en poäng där, men om dom väljer att skolka och spela istället så är det ändå deras val. Om de skiter i föräldrarna och smiter ut för att night-gibba är det också deras val. Ibland kan föräldrarna inte göra så myket åt barnen, även om det vore bättre. Och skolplikten hjälper inte om någon vill skolka. Bara att dra. Vilket också är deras val. Redigerad 5 juli, 2007 av Xersize Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Du bor i Fjollträsk. Kolla på kartan åt nord/nordväst cirka 60 mil så hittar du oss. Jämtland vs. Stockholm=Eld vs. Vatten. Redigerad 5 juli, 2007 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Så länge det bara gäller ungdomar, personer under 18 år, ser jag inget problem med att man inför ett förbud under vardagsnätter september-maj. Små barn ska vara hemma och sova så att de orkar läsa sina läxor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Så länge det bara gäller ungdomar, personer under 18 år, ser jag inget problem med att man inför ett förbud under vardagsnätter september-maj. Små barn ska vara hemma och sova så att de orkar läsa sina läxor. Man får knappt några läxor längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Man får knappt några läxor längre. Ja se socialakrobatiska skolsystemet.. Pfff.. Hursomhelst, får väl de små ungjävlarna hitta på sina egna läxor och ta initiativ då - skolböcker har man väl fortfarande? Det är bara att plocka upp "Historia för högstadiet" (eller whatever) och börja läsa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts