Stora_tomtefar Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 (redigerad) Ja, jag har ett stycke kod som ger mig lite huvudbry. Den ser ut såhär: <div id="site"> <div id="sidemenuleft"> <div id="publicmenu"> <?php //Skriver ut menyer GetPublicMenu(); ?> </div> </div> <div id="maincontent"> <?php //Avgör vad som skall skrivas i innehållsfönstret if(!isset($_GET['submenu']) || empty($_GET['submenu']) || empty($_GET['target'])) GetNews(); else if(isset($_GET['target'])) GetContent(); else GetNews(); ?> </div> <div id="sidemenuright"> <?php WriteCalendar(); ?> </div> </div> Vad varje DIV har för ID och CLASS är i det har fallet inte så intressant då dessa i stort sett bara reglerar bredden på dem. Själva innehållet, som består av text jag hämtar från en MySQL-databas, är vad som reglerar höjden på "maincontent"-DIVen. Det är den här som blir "högst" av alla DIVar, som ligger inom DIV:en "site". Svårt att hänga med? Här ser ni felet på en statisk sida jag lade upp å trådens vägnar. Problemet är alltså följande: Den höjd DIVen, som de tre övriga DIVarna ligger i, har regleras inte efter på dess innehåll. Varför? (DIVen jag pratar om har en röd ram på den här sidan) Tack, tack! *EDIT* Såg nu att problemet endast uppenbarar sig i FireFox. Intressant... Redigerad 3 juli, 2007 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Den höjd DIVen, som de tre övriga DIVarna ligger i, har regleras inte efter på dess innehåll. Varför? Öh, va? Lättare att förstå problemet om du formulerar dig ordentligt. Har regleras inte efter på dess innehåll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 4 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Öh, va? Lättare att förstå problemet om du formulerar dig ordentligt. Har regleras inte efter på dess innehåll? Svårt att få det formulerat, faktiskt. Men, jag fick det löst genom att använda tabeller á 90-talets standard. Tack för svar och spännande smileys! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Tabeller vill du inte ha. Prova margin: auto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts