GiZmo Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Bästa jag har använt är en shh tunnel.. Använder port 443 som typ ingen blockar! Kringgår alla hinder Redigerad 5 juli, 2007 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Låter förbannad korkat att förbjuda hotmail. Mailen är ju oumbärlig när man har gjort ett arbete hemma och vill skriva ut det i skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Mailen är ju oumbärlig när man har gjort ett arbete hemma och vill skriva ut det i skolan. Det är därför skolan tvingar en att använda Pednet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Mailen är ju oumbärlig när man har gjort ett arbete hemma och vill skriva ut det i skolan. Uessbe-minne? Annars kan du ju ladda upp det på någon lämplig hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Uessbe-minne? Jag och Rävjäveln använder USB-minnen och det fungerar fakking-purrfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Klart det går att använda usb-minnen, men det är kanske inte alla som har ett sånt? Nåja, skönt att jag inte går på en dum skola iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Låter förbannad korkat att förbjuda hotmail. Mailen är ju oumbärlig när man har gjort ett arbete hemma och vill skriva ut det i skolan. Hotmail? Då kan du ju tjuvkika på privata mail. Min skola har inte blockerat hotmail men de sidor de har blockerat kommer man enkelt runt med proxy. Har hittills bara stött på ett enda proxy som varit blockerat på skolan. Men skolor brukar inte direkt ligga på topp när det gäller sånt där. På min högstadieskola t.ex. kunde man slippa undan sin avstängning från internet genom att använda firefox. Vilket jag ändå gjorde hela tiden Jag vet, jag är asheftiig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Hotmail? Då kan du ju tjuvkika på privata mail. Min skola har inte blockerat hotmail men de sidor de har blockerat kommer man enkelt runt med proxy. Hur använder jag en Proxy?. Räcker det om jag skriver in Proxy-IP:n i en webbläsare? eller behöver jag något program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2007 Inga sidor är blockerade på min skola. Däremot är en jävla massa portar stängda, så man kan inte tanka eller spela de flesta onlinespel. Går ju att gå runt portarna, men då blir det bara laggigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts