Frenzy Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Ja, hur gör man? Vill helt enkelt göra så att jag inte kan komma in på en sida, har blockat den i IE men hur gör jag i Firefox? Har letat men kan inte hitta något... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Kan du kanske inte bara möjligtvis strunta att skriva in adressen i adressfältet. Eftersom det är dig själv du vill stoppa från att göra det, såå... ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 3 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Kan du kanske inte bara möjligtvis strunta att skriva in adressen i adressfältet. Eftersom det är dig själv du vill stoppa från att göra det, såå... ja. Skrev inte att det var för mig, nej. Även om jag skrev "Vill helt enkelt göra så att jag inte kan komma in på en sida" så måste inte det betyda att det handlar om mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Kan du kanske inte bara möjligtvis strunta att skriva in adressen i adressfältet. Eftersom det är dig själv du vill stoppa från att göra det, såå... ja. Han kanske inte är den enda på den dator eller så år det av andra säkerhets själ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Om du vill blockera sidor i FireFox, så finns denna användbara plugin. BlockSite. Annars kan du lägga till sidan du vill blockera i hosts filen som finns på din dator. I så fall så går du in i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och öppnar filen hosts med t.ex. anteckningar och klistrar in: 127.0.0.1 www.sidan.se Sedan sparar du hosts filen. Efter det kommer din dator inte åt sidan längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 3 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Om du vill blockera sidor i FireFox, så finns denna användbara plugin. BlockSite. Annars kan du lägga till sidan du vill blockera i hosts filen som finns på din dator. I så fall så går du in i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och öppnar filen hosts med t.ex. anteckningar och klistrar in: 127.0.0.1 www.sidan.se Sedan sparar du hosts filen. Efter det kommer din dator inte åt sidan längre. Installerad Blocksite men kan inte hitta var man får upp den rutan. Har läst där, men kan ändå inte hitta det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Installerad Blocksite men kan inte hitta var man får upp den rutan. Har läst där, men kan ändå inte hitta det... You can open this window by clicking on the options button of BlockSite in Tools > Add-ons menu, or by clicking on the Preferences item in the context menu of the extension in the Extension Manager. Verktyg > Tillägg > Högerklicka på Blocksite och välj inställningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 3 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Verktyg > Tillägg > Högerklicka på Blocksite och välj inställningar. Hittade när jag läste det igen. Tackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 (redigerad) Jag lånar tråden lite snabbt. Eftersom ni är inne på att "Blockera sidor" så undrar jag hur skolorna (kommunala) blockerar just Hotmail.com sidan?. Använder dem Hosts filen för att blockera eller är det något annat? Redigerad 3 juli, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Jag lånar tråden lite snabbt. Eftersom ni är inne på att "Blockera sidor" så undrar jag hur skolorna (kommunala) blockerar just Hotmail.com sidan?. Använder dem Hosts filen för att blockera eller är det något annat? De har då inte blockeray den på min skola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Jag lånar tråden lite snabbt. Eftersom ni är inne på att "Blockera sidor" så undrar jag hur skolorna (kommunala) blockerar just Hotmail.com sidan?. Använder dem Hosts filen för att blockera eller är det något annat? Kan finnas en hel del sätt, kanske är blockat i brandväggen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 De har då inte blockeray den på min skola. Okej, tack för infon. Tux: Vad händer när man försöker gå in på Hotmail? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Haha, de blockerar fortfarande hotmailen i skolan? Använd en proxy. Fungerar finfint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Haha, de blockerar fortfarande hotmailen i skolan? Använd en proxy. Fungerar finfint. Är inte proxy mer när sidan blockerat besökaren, och inte när besökaren blockerat sidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Är inte proxy mer när sidan blockerat besökaren, och inte när besökaren blockerat sidan? Proxy fungerar runt blockeringar också. IP:et i routern de använder i skolan blockerar typ hotmail och free6. En proxy går runt det. Vet inte om det är så på alla skolor, men fungerade på Orsa Skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Så gott som alla skolor bannar proxy nu också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Så gott som alla skolor bannar proxy nu också Banna alla proxys i hela världen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Banna alla proxys i hela världen? Du fattar vad jag menar, dom vanligaste gå-in-på-en-sida-och-skriv-in-adress-här-så-surfar-du-anonymt-sidorna, typ hidemyass.com, proxy.org och allt sånt häftigt. Skitsvårt att hitta sidor där man kan byta proxy manuellt som inte är blockerade också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Du fattar vad jag menar, dom vanligaste gå-in-på-en-sida-och-skriv-in-adress-här-så-surfar-du-anonymt-sidorna, typ hidemyass.com, proxy.org och allt sånt häftigt. Skitsvårt att hitta sidor där man kan byta proxy manuellt som inte är blockerade också Lär man sig bara hur man ska söka på google så får du de som fungerar. Men som sagt. En proxy eller så frågar du gulligt om de kan ta bort blocken på hotmailen men göra så man inte kan ladda ned saker därifrån. Worst case scenario, ned på knäna pojk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Tux: Vad händer när man försöker gå in på Hotmail? Det står bara att sidan inte kan hittas typ. Asså skolan är själv erkänt att dem blockerar just "Hotmail" servern för att folk inte ska logga in på hotmail.com och Messenger. Men det måste finnas något Enkelt och snabbt som kan kringå detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts