Jump to content

Officiella Harry Potter And The Order Of Phoenix-tråden

xenon
 Share

Recommended Posts

Har sökt efter en officiell tråd och annat dylikt utan resultat, så jag tänker gör en själv.

Till att börja med menyerna tycker jag inte är något vidare, alldeles för simpla och för få inställningar att gör t.ex kan man inte ställa in tangentbordet.

Röstskådisarna känns väldigt stela och dålig inlevelse, kan ha och göra med att jag installerade spelet på svenska, dålig dubbning helt enkelt.

Annars tycker jag det mesta är bra; Spelet är väldigt fritt, man kan springa runt nästan exakt överallt i slottet och i parkerna utanför, väldigt mycket att utforska (något jag älskar :)), ett stort plus tillskillnad från föregående spel alltså.

Uppdragen är ofta varierande och roliga, allt ifrån att leta reda på personer till att smyga omkring med osynlighetsmanteln och sno grejer till att fightas mot fiender. Sidouppdrag finns det också, likaså gömda paket och dylikt.

Grafiken har vi sett i tidigare spel från sisdär 2-3år sedan, men godkänt.

Det största problemet är egentligen att styra Harry som ibland går lite hur han vill, iallafall på PC. Kameran är heller inte den bästa direkt. ;)

Den största nyheten i spelet är väl hur man nu kastar besvärjelser, t.ex håll ned höger musknapp och snurra musen ett par varv, musen är alltså som din trollstav, svårt att förklara :)

Bara börja diskutera.

Redigerad av xenon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitdålig kamera. De försöker imitera God of War genom att ge folk en kamera som de har ingen kontroll över för att de ska känna som att de ser på en film... och de misslyckas grovt. Kameran stannar bakom dörrar efter man gått ur dom, kameran tittar ibland rakt in i väggar, den har ett ovanligt ful ovana att gå det motsatta hållet än vad spelaren gör, och den är rent ut sagt helt värdelös.

Storyn är tunt som ett löv om man jämför med böckerna och förhoppningsvis, den uppkommande filmen. Händelser som är stora i böckerna körs rakt över som om det inte spelade någon roll... slutet ser det ut som de slafsat ihop fort som fan för de ville gå hem tidigt.

När man valt påbörja ett uppdrag, om man markerar namnet på den man fått uppdraget av så leder fotstegen tillbaka till honom/henne. Varför? Varför skulle jag vilja gå tillbaka till uppdragsgivaren innan jag är färdig med uppdraget?

Det hade varit smartare om man markerade namnet efter man tagit uppdraget så leder de en till vart man behöver gå för att avancera i uppdraget. Fattar verkligen inte hur de tänkt här.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
När man valt påbörja ett uppdrag, om man markerar namnet på den man fått uppdraget av så leder fotstegen tillbaka till honom/henne. Varför? Varför skulle jag vilja gå tillbaka till uppdragsgivaren innan jag är färdig med uppdraget?

Därför att man ska hitta tillbaks till uppdragsgivaren när man är klar med uppdraget.

Fanns det verkligen inget positivt att skriva? ;)

Redigerad av xenon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför att man ska hitta tillbaks till uppdragsgivaren när man är klar med uppdraget.

Fanns det verkligen inget positivt att skriva? ;)

Jooo, faktiskt. :) Du vet, det där Room of Rewards... jag tyckte det var intressant att titta på inspelningarna av Emma Watson, Daniel Radcliffe och andra skådespelare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testade demot för att se om det var något som var värt att fixa. Plus för att det kändes friare och det nya sättet att kasta spells verkade roligt till en början. Men tycker spelet föll på den otroligt dumma styrningen, precis som xenon sa så kände jag att Harry gick lite hur han ville. Kameran var även den under all kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor