Henkibojj Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Tjo! Jag har nyligen köpt en egen 250 Gb-hårddisk för att jag var så less på familjens gemensamma 80-giggare som hela tiden var full. Nu vill jag ha C:\Documents and Settings\(Henkibojj)\ flyttat till D:\Documents and Settings\(Henkibojj)\ samtidigt som C:\Documents and Settings\(syrran)\ och C:\Documents and Settings\(brorsan) är kvar på familjens fjuttiga 80-giggare. C:\ = Familjens 80 Gb-hårddisk D:\ = Min egen 250 Gb-hårddisk Går det? Hurdå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Det är la bara att klippa ut din egen mapp. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Det är väl bara att flytta över Henkkibojj mappen till D:\ Sen så förstår jag inte riktigt varför du ska ha sökvägen D:\Documents and Settings\Henkkibojj till den när du väl har flyttat över den. Döp den till Henkibojjs Dokument o gör en genväg till skrivbordet eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Du kan ju byta plats på "Mina Dokument". Är det var du vill göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 2 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Du kan ju byta plats på "Mina Dokument". Är det var du vill göra? Nja, att bara flytta är ju busenkelt. Det kan jag ju göra med spelmappen eller downloadsmappen utan problem. Grejen är att just Mina Dokument är ju kopplad till Windows register och sånt, så alla inställningar ligger i c:\documents and settings. Ifall jag vill ha mina mina dokument-filer och -mappar på min egen hårddisk, D:\, så borde det väl inte gå att bara klippoklistra in till D:\ utan att alla inställningar med mitt inloggningskonto fortfarande kommer sparas på C:\ i framtiden? När jag ska ladda upp en bild (eller liknande situation) så kommer väl Windows troligen direkt hoppa in i min tomma c:\documents and settings\henkibojj, och vara helt ovetandes om att jag flyttat mina dokument till d:\? Hoppas ni fattar. Problemet är inte att klippoklistra mina dokument, utan att Windows lär insistera på att alla inställningar fortfarande ska sparas i C:\, och att standardplatsen för bilder och övriga filer fortfarande kommer vara på C:\. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 (redigerad) Starta Regedit, gå till: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders Där kan du ändra sökvägen till Mina Dokument, Mina Bilder osv. Redigerad 2 juli, 2007 av Visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Det kan även ändras lättare genom att högerklicka på mina dokument, ta egenskaper och flytta. Busenkelt, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Det kan även ändras lättare genom att högerklicka på mina dokument, ta egenskaper och flytta. Busenkelt, Hmm, det låter som att det är precis det jag söker Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joki Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Gör en mapp i D och döp den till Mina Dokument. Högerklicka i mina dokument i C, välj sedan MÅL och skriv in D:\Mina Dokument, sådär! nu är mina dokument kvar på sin plats men den kan numera hittas i D. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 3 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Gör en mapp i D och döp den till Mina Dokument. Högerklicka i mina dokument i C, välj sedan MÅL och skriv in D:\Mina Dokument, sådär! nu är mina dokument kvar på sin plats men den kan numera hittas i D. Hej och välkommen till forumet! Tack för svaret, dessutom. Det verkar vara precis så jag ska göra. Ska testa när jag tryckt in familjens hårddisk igen, just nu använder de min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts