Maxz Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Har ganska akuta problem med min dator just nu. Av någon okänd anledning blinkar skärmen var tionde sekund. Problemen började igår när jag spelade GTA Sa MP. Bilden frös då fast och grafiken i spelet blev konstig. Samma sak hände tidigare idag men sedan fungerade datorn tills jag nyss satte igång den. Har haft lite problem att starta den, kommer inte till inloggningen vid Windows utan ser skrivbordet som jag lämnade de innan datorn lade av. Var även små vita prickar över hela skärmen när den höll på att startas. Trodde först att det var något fel på skärmen, den är ju trots allt 6 år gammal. Men börjar misstänka att något i datorn är konstigt. Så sitter just nu och lägger över filer jag vill spara på en extern hårddisk. Då formatering kanske är enda lösningen. Undrar om någon känner till problemet och kanske vet hur man löser det. Sorry för luddig text. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Kan vara glapp mellan skärmsladd och grafikkort eller glapp mellan grafikkort och moderkort. Låter som om det är antingen skärmen eller grafikkortet som strular. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 30 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2007 Har bytt till en annan skärm nu, och har fungerat fel fritt än så länge. Men det gjorde den andra skärmen tidigare i dag. Kollade sladden till skärmen förut, men den verkade inte sitta löst. Ska kolla grafik- och moderkortssladden imorron. Är nog ändå dags att börja kolla på en ny skärm, har haft min gamla trogna Dell-skärm sedan 2001. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 1 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Har börjat fundera på om värmen kan ha någon inverkan. Har haft lite problem med att datorn blivit varm tidigare så jag ställde dit en bordsfläkt och det har fungerat. Laddade ner Speedfan för att kolla temperaturen. Screenshotet är när jag inte spelar eller gör något som kräver mycket av datorn. När jag spelar förändras dessa. Temp1 - Ingen förändring Temp2 - 55C Temp3 - 31C Temp - Ingen förändring Temp - Ingen förändring Local - 60-65C Remote - 80-91C HD0 - Ingen förändring HD1 - Ingen förändring Vet nu inte exakt vilken som mäter vad. Vissa verkar ju ha väldigt höga temperaturer. Är detta normalt eller för högt? Är ju inte helt säker på om programmet mäter rätt heller. Märkte även att datorn laggade till ibland i spelet. Skall kolla upp grafikkortet och moderkortet senare i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts