Jump to content

Konstiga klickljud och en väldigt irriterande ruta..

ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Hej!

Nu under den här dagen så har min dator börjat betett sig otroligt konstigt, jag hör det klassiska klickljudet som finns i Windows, ja ni vet t.ex när man är i webbläsaren och ska gå bakåt ett steg så låter det "klick" fast dom här ljuden uppkommer endast när jag har nått fullskärms program igång, såsom ett spel eller en film.

Efter ett X antal klick så tabbas jag ut ur programmet elelr vad jag nu håller på med och denna ruta kommer upp.

Är det nått sorts virus som spökar för mig här?

Jag har kört Virus scanning och det har hittat och vad jag trodde åtgärdade problemet, men det fortsätter ändå.

Hur om man nu kan utan att formatera, kan man få bort det här viruset?

Kan jag köra en systemåterställning kanske?

Eller finns det nått annat antivirus (har nu avg free) som kanske kan åtgärda detta problem?

(och nej, jag har inte porrsurfat eller dylikt)

Tack i förhand // ZcruweN

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle också rekommendera Spybot att söka igenom med istället för adaware, Om inte du hittar nåt så kolla dessa:

1. Kolla om din webbläsare har någon ovanlig/ovälkommen add-on. Vet inte med FF men med IE så:

Vertyg-> Program/Programs -> och sen Add-on knappen längre ner.

2. Medens du hör klick ljuden, är det nån process i backgrunden som du inte känner igen, Om du är osäker sä det bara att googla processen.

3. Ladda ner Hijackthis och kolla om det är nåt som du INTE känner igen..

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingenting som jag gjorde verkade visst hjälpa.

Körde en scan med Ewido, slutade på 99 infekterade objekt, rensade, startade om men fortfarande det där jävla klicket.

Ad-Aware hittade c.a 20st med det, rensade startade om, men fortfarande det där jävla klicket....

Så där fick jag nog och körde en systemåterställning på skiten och hittils har det funkat utmärkt...

Men jag kan fortfarande itne fatta hur jag kunna få alla dessa trojaner/virus etc etc på datorn O.o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spybot är på inget sätt bättre än Ad-Aware. Dom kompletterar varandra. Spybot söker ju bara registret vad jag har märkt.

1. Skrev jag att den var bättre?

2. Spybor kan söka igenom hd och registret också, men som "Standrad" så gåt den igenom registret

3. Det var också bara vad jag rekommenderade..

Ingenting som jag gjorde verkade visst hjälpa.

Körde en scan med Ewido, slutade på 99 infekterade objekt, rensade, startade om men fortfarande det där jävla klicket.

Ad-Aware hittade c.a 20st med det, rensade startade om, men fortfarande det där jävla klicket....

Så där fick jag nog och körde en systemåterställning på skiten och hittils har det funkat utmärkt...

Men jag kan fortfarande itne fatta hur jag kunna få alla dessa trojaner/virus etc etc på datorn O.o

Så du system återställde så funkade det.. lol, kanske man borde nämnt först :D

Vad gör du med dator, man får spyware/virus från alla möjliga sidor. te.x porr, nedladdning, cracks och sånt skit. Tror doc dom mest är ifrån cookies, så rensa dom regelbundet så ska det nog inte vara nåt problem..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du system återställde så funkade det.. lol, kanske man borde nämnt först :D

Vad gör du med dator, man får spyware/virus från alla möjliga sidor. te.x porr, nedladdning, cracks och sånt skit. Tror doc dom mest är ifrån cookies, så rensa dom regelbundet så ska det nog inte vara nåt problem..

Jao, mestadels surfning, spel och leka lite i Flash etc etc..

Inge porr inblandat dock...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor