R2D2 Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Måste? Kan man inte köra utan HD-spelaren? Den låter ju som en dålig diskmaskin för 1000 SEK, vilket är precis vad man pungar ut. Jodå. Det jag menade var att 360 inte klarar HD-filmer som standard vilket PS3 gör. Men på de Xbox 360 som det faktiskt finns en hårddisk (blir ju standard om ett tag), är den extern då? Det måste ju den vara om man nu kan köpa till efteråt... den är alltså inte lika kvick? Det har jag faktiskt ingen aning om. Den är i alla fall väldigt dyr i jämförelse om jag inte minns helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Jodå. Det jag menade var att 360 inte klarar HD-filmer som standard vilket PS3 gör. Det har jag faktiskt ingen aning om. Den är i alla fall väldigt dyr i jämförelse om jag inte minns helt fel. Ett 64 MB går på 359, och i princip alla säger ju att det är absolut nödvändigt att köpa Premium för några hundralappar till (20 G HDD?). However, det går alltså fortfarande inte att säga vilken konsol GTA IV är bäst på, i och med att R* antagligen inte väljer att använda PS3n till fullo. ...och en HD-spelare kostade 1799, inte 1000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Ett 64 MB går på 359, och i princip alla säger ju att det är absolut nödvändigt att köpa Premium för några hundralappar till (20 G HDD?). However, det går alltså fortfarande inte att säga vilken konsol GTA IV är bäst på, i och med att R* antagligen inte väljer att använda PS3n till fullo. Det är ju minneskort. Hårddisk kostar $89 på Amazon för 20Gb. För samma peng får man 160Gb extern My Book. Känns något överprisat. Något 360 saknar som PS3 har är också trådlöst internet, kostar också extra. Jag menar inte att PS3 är bättre men den har fler saker som medföljer. En 360 med funktionalitet liknande PS3 blir ungefär lika dyr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 1 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 (redigerad) Xbox 360 elite som kommer i höst, med Blue-ray och 120GB hårddisk. Redigerad 1 juli, 2007 av xenon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Xbox 360 elite som kommer i höst, med Blue-ray och 120GB hårddisk. Bluray - nej inte alls. Elite har inte 65nm-chipset, något som skulle hjälpa till med tillförlitligheten. Den har också den föråldrade 1.2-versionen av HDMI vilket gör att ljud-codecs som finns på nyare HD-DVD-skivor inte funkar. Den är väldigt fin i svart, dock. Men vad får man för pengarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 1 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juli, 2007 Bluray - nej inte alls. Elite har inte 65nm-chipset, något som skulle hjälpa till med tillförlitligheten. Den har också den föråldrade 1.2-versionen av HDMI vilket gör att ljud-codecs som finns på nyare HD-DVD-skivor inte funkar. Den är väldigt fin i svart, dock. Men vad får man för pengarna? Ärligt talat ser jag ingen anledning till att köpa elite då den inte kommer med några större uppdateringar värt priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTAIV Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Xbox 360 då jag har planer att införskaffa en sådant. Annars väntar jag och hoppas att de släpper det till PC, vilket jag tror. Annars lär dom gå back i mycket pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ferrari Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 (redigerad) Lutar mer åt X-Box 360 änn PS3 då jag har den gamla X-Boxen och vill spela mina gamla spel. Redigerad 25 oktober, 2007 av Ferrari Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 2 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 (redigerad) Xbox 360 då jag har planer att införskaffa en sådant. Annars väntar jag och hoppas att de släpper det till PC, vilket jag tror. Annars lär dom gå back i mycket pengar Gå back i pengar? Tror de tjänar mer på att nästan alla köper spelen till konsol än att nästan alla laddar ner spelet till dator. Fler och fler spel släpps endast till konsol, inom några år tror jag man satsar på konsol till 99%. Redigerad 2 juli, 2007 av xenon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 2 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2007 Köper det till 360 och får det till PC. Om jag senare skaffar en PS3a så blir det såklart att skaffa det till den också, fast det är inte så troligt att jag skaffar en PS3a då jag får ont i händerna av kontrollerna (hur vet jag det? dom ser exakt likadana ut som PS2 kontrollerna). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 3 juli, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Köper det till 360 och får det till PC. Om jag senare skaffar en PS3a så blir det såklart att skaffa det till den också, fast det är inte så troligt att jag skaffar en PS3a då jag får ont i händerna av kontrollerna (hur vet jag det? dom ser exakt likadana ut som PS2 kontrollerna). Varför inte köpa några andra som passar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Det lutar lite mot 360 men det känns lite läskigt att 30-33% av alla 360's går sönder (enligt EB Games i USA). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 3 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2007 Själv kommer jag att hoppas att det kommer komma till PC för eller senare. Har svurit på allt heligt att inte ens komma nära någonting som har med PS eller Xbox att göra Kommer det inte till PC får man ta till drastiska åtgärder. Emulatorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Det lutar lite mot 360 men det känns lite läskigt att 30-33% av alla 360's går sönder (enligt EB Games i USA). What!? Och jag som inte köpte någon försäkring för att spara 600 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Kommer det inte till PC får man ta till drastiska åtgärder. Emulatorer Emulera PS3/360 kräver så mycket processorkraft att din dator inte räcker. What!? Och jag som inte köpte någon försäkring för att spara 600 kr. Länk. Verkar vara dålig GPU-kylning. Håll din 360 kall och stapla den inte på andra enheter inne i stängda TV-skåp så ska den nog klara sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Emulera PS3/360 kräver så mycket processorkraft att din dator inte räcker. Länk. Verkar vara dålig GPU-kylning. Håll din 360 kall och stapla den inte på andra enheter inne i stängda TV-skåp så ska den nog klara sig. Sen finns det väl åsikter om den ska stå upp eller ligga ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Sen finns det väl åsikter om den ska stå upp eller ligga ner? Jag vet inte riktigt hur luftflödet ser ut inuti 360 men principen är ju att lufthålen ska vara fria. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 R2, det finns redan emulatorer till Xbox och PS3, satt och lirade dom på skolans datorer. Ja, innan datorerna dog helt, förstås Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 Just nu har jag fen inte en anning om hur jag ska göra... Riktigt sugen på ett ps3 men det e pengarna som sätter stopp och jag vet inte riktigt om jag vill jobba något mer nu under sommarn, vill ju ha lite lov också :/. Alltenativet är ju ett xbox då men har aldrig tyckt om det så speciellt mycket. men vem vet det kanke e värt att jobba två veckor extra och sedan ha ett ps3 hmm hmm tål att tänkas på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2007 R2, det finns redan emulatorer till Xbox och PS3, satt och lirade dom på skolans datorer. Ja, innan datorerna dog helt, förstås Länk via PM tack. Jag vill nämligen minnas att jag läste en artikel om varför det var omöjligt att emulera PS3 med godtagbar prestanda på dagens datorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts