KvaddadPadda Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Sicket pack. Vilka (om det införs, vilket det inte lär göra) drabbas av detta med skoluniformer och närvaroplikt i matsalen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Kristendemokraterna. Vilket onödigt parti. Skoluniformer? Förbjuda våldsamma datorspel? (som folk ändå kommer få tag i) Hoppas dem åker ur Riksdagen nästa val, för dem verkar inte ha särskilt många vettiga saker att komma med. Politiken skulle nog även bli tydligare utan detta partiet. Bara en massa bakåtsträvande hela tiden och de kommer inte enns överrens i sitt eget parti. Inte för att det spelar någon roll, dem är ändå Moderaternas lakejer och får inte igenom sina förslag. Vad hände t.ex. med vallöftet om sänkt bensinskatt efter valet? Inte ett piss, för moderaterna ville det inte. Det konstiga är att Mats Odell har så mycket att säga till om. Hur kan en person som har 4-5% stöd av svenska folket ha så mycket makt och få göra så dumdristiga utförsäljningar av statliga företag? Ska det nödvändigtvis säljas ut så kan han åtminstone vänta till rätt tillfälle och inte sälja hux flux för skitpris. Fiasko. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Hmm.. Jag tycker inte att man ska förbjuda våldsspel men en ökad övervakning kan vara nödvändig - föräldrarna bör ha kolla på vad barnen sitter och spelar. Förslaget om skoluniformer (eller kanske hellre någon form av klädkod imo) stöder jag helt och fullt. Det är framförallt jämlikt och hindrar att elevers sociala bakgrund inverkar på deras studier, vidare skall skolan naturligtvis först och främst vara en arbetsplats dit man inte kommer klädd hur som helst. Såg att de också ville ha närvaroplikt vid skollunchen och avskaffning av 1a maj som helgdag. Även de förslagen stöder jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 avskaffning av 1a maj som helgdag. Det nya arbetarpartiet är nog inte så pigga på att avskaffa 1:a maj. Kristendemokraterna borde protesterat på att behålla Annandag pingst som helgdag istället när sossarna tog bort den. Nu har vi en mindre långhelg per år bara för Nationaldagen som vi i Sverige bara firar måttligt, och dessutom kan infalla vilken dag i veckan som hellst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Själv tror jag att skoluniforms-delen kan hända, men inte i alla skolor, dock. Möjligtvis i vissa "fina" skolor. Men delen med spelen? Själv är jag inte orolig. Tänk seriöst efter hur stor chansen är att det går igenom. Minimal. Men bara att lägga upp förslaget är dock att ta det hela lite för långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Det roliga är att det går att spåra denna debatt ända till 20-/30- talet, då man tyckte Jazz var ett hot mot samhället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Hmmm.... om jag en dag kommer till skolan i vanliga kläder.... vad händer då? blir jag mobbad för det? elelr blir jag utslängd? Och förbjuda våldsamma spel... WTH?? Hur i helvete ska det gå till.. om man inte får köpa så tror jag nog att varje svensk som vill spela dessa s.k våldsamma spel Wärchar sig till spelen, eller hur? Dumt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Förbjuder dom våldsamma spel så laddar folk hem dom istället. Inför dom skoluniform så mobbas folk för något annat. Vill dom förbjuda mobbning så får dom spela lite hardball istället, om en person mobbar en annan så blir han avstängd från skolan - permanent. Det är en lösning. Införa skoluniform? Pff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Löjligt löjligt.. Kläder visar personers personlighet. Och personer brukar säga att man skall vara sig själv, och det är ganska svårt att vara sig själv i några fula skoluniformer och bland stränga lärarer. Och en frisk person blir inte påvärkad av datorspelsvåld, vad jag vet så blev ingen frisk person påvärkad av att se på äkta våld vid Colosseum i antikens rom heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RussianVodka Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Skoluniform... Usch! Fy! Blä! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Cortez, du har en bra poäng. Jämför straffen i Sverige, vilka straff som hälst, men t.ex USA. Allt är lyxigare och enklare i Sverige. Som sagt, mer hardboll, mindre uniformer. Redigerad 28 juni, 2007 av Xersize Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Det finns inget ord som beskriver mitt hat mot dessa människor.. Har dom kanske tänkt på att folk faktiskt kan tänka själva? Förbjud hit och förbjud dit är ett riktigt stort jävla paket av bullshit. Ifall ett spel är våldsamt så tror jag knappast att nån unge skulle inspirera och göra samma sak. Men ifall det nu finns nån liten idiot på en avlägsen plats som skulle det så får väl föräldrarna sätta stopp. Åldersgränsen på spel är REKOMENDERAD, så så länge vi inte har kristedemokraterna i styre så kan alla i vuxet sällskap köpa dom. Jag själv tycker inte att dom ska förbjuda en 11åring att köpa gta ifall dom har en vuxen med och som godkänner det. *SucK* Whats wrong with people these days? Så länge föräldrar fattar noll om spelen de köper bör åldern vara fastslagen med lag. Palla med föräldrar som ena stunden köper Postal 2 eller Manhunt åt sin åttaåriga son som har batt om det, och andra skäller skiten ur spelindustrin inför media, kamrater och föräldraföreningar. Den dagen alla föräldrar har gått engelska på mellanstadienivå och fattar orden "Violence", "Discrimination", "Drugs" och "Sexual content", som det numera finns på baksidan av alla våldsamma spel, den dagen kan åldrarna bli till ett bioaktigt "Angivna åldern, eller i vuxet sällskap". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Jag gillar såna här trådar, för alla blir alltid så JETE_ARGA!!11 så fort det har med spel att göra. Redigerad 28 juni, 2007 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Jag gillar såna här trådar, för alla blir alltid så JETE_ARGA!!11 så fort det har med spel att göra. Nördar. *suck* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Nördar. *suck* Ville inte gå så hårt på dem, bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Hej-jag-kom-på-en-jättebraig-ide Alla kan gå runt i samma kläder hela tiden och ha likadana frisyrer och plastik operera sig så alla ser lika ut och bo i likadana hus och ha samma grejjer och äta samma mat (ej bokstavligen) och fisa samtidigt. Då skulle aldrig någonsin bli mobbad Nej tack till skoluniform, det skulle få mångfalden incl. klädkedjor i konkurs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Nördar. *suck* Säger han som spelar WoW och går till Dreamhack varje gång det hålls. Hej-jag-kom-på-en-jättebraig-ide Alla kan gå runt i samma kläder hela tiden och ha likadana frisyrer och plastik operera sig så alla ser lika ut och bo i likadana hus och ha samma grejjer och äta samma mat (ej bokstavligen) och fisa samtidigt. Då skulle aldrig någonsin bli mobbad Nej tack till skoluniform, det skulle få mångfalden incl. klädkedjor i konkurs. Ja, för det är ju bara folk under 18 som köper kläder. Redigerad 28 juni, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Hej-jag-kom-på-en-jättebraig-ide Alla kan gå runt i samma kläder hela tiden och ha likadana frisyrer och plastik operera sig så alla ser lika ut och bo i likadana hus och ha samma grejjer och äta samma mat (ej bokstavligen) och fisa samtidigt. Då skulle aldrig någonsin bli mobbad Väldigt bra idé. ^^ Samma kläder, samma utséende, samma hus, samma arbete, samma lön, inget alkohol eller andra droger, allt farligt borta, no cops dude!, och den som inte är som alla andra blir avrättad. Vilken rolig värld that's the future! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Säger han som spelar WoW och går till Dreamhack varje gång det hålls. Det är skillnad på nörd och nörd. Jag är, som många andra inte den minsta "arg" på detta lagförslag, utan faktist mer för än emot. Våldsamma spel bör förbjudas för dom yngre barnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Det är skillnad på nörd och nörd. Jag är, som många andra inte den minsta "arg" på detta lagförslag, utan faktist mer för än emot. Våldsamma spel bör förbjudas för dom yngre barnen. För de yngre barnen? Det verkar mer som de vill bannlysa våldsamma spel helt och hållet. Ingen ska få spela dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts