Renard Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Enligt mig så är K.K Downing den absolut bästa gitarristen någonsin. Började som 16 åring att lira elgitarr och är idag världsberömd gitarrist i Judas Priest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Bruce Kulick om man frågar mig, eller Ted Nugent är även en bra skicklig gitarrist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 (redigerad) Jimi var. Kirk är. EDIT: Frusciante går inte av för hackor han heller. Zappa är var grym han med. Finns många otroligt bra gitarrister, svårt att säga vem som är bäst. Redigerad 27 juni, 2007 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 John Petrucci Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 (redigerad) Z A P P A [Just listen] Redigerad 27 juni, 2007 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Jimi var ju en klass för sig.. Steve Vai tycker jag spelar bra också. Slash är grym också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Jimmy Page - Led Zeppelin Jimi Hendrix Slash - Guns N Roses/Velvet Revolver John Frusciante - Red Hot Chili Peppers Dan Auerbach - The Black Keys Angus Young - AC/DC Dave Grohl - Foo Fighters Dom jag kommer på just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Randy Rhodes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 H E NDR I X Kungen av allt. Citerar Rockklassiker's Dave från gårdagen. "Hendrix was an angel sent from heaven to guide us in the musical ways, and then *poof* he was taken back up again" (Kungen var ju också vänsterhänt och spelade med halsen åt höger.. Kungligt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Eliten är ju Vai och Satriani, rent infomässigt. Buckethead skulle jag nog säga är bäst just nu, sådan teknik och känsla den mannen har! Hans teknik är verkligen jävligt sjukt grym. Kvaddadpadda; Vilken Kirk menar du? Hammett? Då måste du skoja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Hendrix. Punkt i tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Det är svårt att säga vem som är duktig eftersom det finns så många olika genrer. Alla är väldigt bra på sin sak. country/ragpicker Albert Lee, Brent Mason, Chet Atkins, Brian Setzer (Rockabilly). Rock Joe Satriani, Steve Vai, Steve Morse, Slash Blues Stevie Ray Vaughan, BB king, Jimi Hendrix, Robert Johnson (1920-30tal) Jazz Joe Pass, Wes Montgomery, Les Paul, Andreas Öberg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Det första jag tänker på när jag tänker på gitarrer, det är faktiskt Carlos Santana, vet inte varför, men är i alla fall hur grym som helst. Så jag lägger min röst på han. Men man får inte glömma Jeff Beck heller faktiskt... Tom Morello... Det är verkligen många. Anars tycker jag man ska gå efter Rolling Stone och hedra dom för att dom sätter Jack White på en 17:e plats. Redigerad 28 juni, 2007 av GTApimpfoolife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Mitt mål är inte ett skapa en vild debatt i och med det här, men jag undrar bara hur många som delar min åsikt om att man inte kan vara objektivt "bäst" inom något som är så subjektivt som musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carlis Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 H E NDR I X Kungen av allt. Citerar Rockklassiker's Dave från gårdagen. "Hendrix was an angel sent from heaven to guide us in the musical ways, and then *poof* he was taken back up again" (Kungen var ju också vänsterhänt och spelade med halsen åt höger.. Kungligt) W0rd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Jag vet inte om han är direkt überkänd men den här killen kan spela gitarr: Robin Trower Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Hendrix, Joe Satriani och Steve Vai. Edit : Oj, man har visst upprepat namnen i denna tråden...ännu en gång. Redigerad 28 juni, 2007 av Roxxy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Kvaddadpadda; Vilken Kirk menar du? Hammett? Då måste du skoja... Nepp. Tycker han är grym. Ska dock tilläggas att jag inte har sån dunderkoll på gitarrister. Har t.ex. aldrig hört talas om Steve Vai. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Men man får inte glömma Jeff Beck heller faktiskt Godbye pork pie hat är en riktig goding med honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Bästa vet jag inte, men definitvt några av dom snabbaste; Herman Lee John Petrucci Yngwie Malmsten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts