Jazz Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Ska bränna över några filmfiler till en DVD-skiva när plötsligt Nero börjat strejka totalt... jag fick upp någons slags varningsruta med något som handade om en MPEG-4 avkodare med dum som jag är klickade jag ner den direkt. Mina 700 MB stora filer blir nu istället 3 G på en DVD-skiva och jag vet inte riktigt vad problemet är... någon som kan hjälpa mig? Ja - programet är lagligt införskaffat då det kom med datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Pröva och göra om bränningen för att se om rutan kommer igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Pröva och göra om bränningen för att se om rutan kommer igen. Brände aldrig ut det då mätaren visade på 3,2 GB och skican är inte en RW. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Nej, men menade att du skulle öppna Nero och lägga in filerna igen och se om problemet fortfarande är där. Eller om varningsrutan kommer igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Jodå, har gjort det och den säger mig absolut inget. Det finns visserligen nya uppdateringar att hämnta men jag är något förvirrad när det finns typ fyra olika packet att välja mellan, man vill ju inte ha en massa program man inte använder. Vad är skillnaden på OEM och Digital? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 B för bump. Gjorde det med en annan fil och då sa den att jag måste köpa om programmet då jag inte har det absoulta ultima-super-duper-mega-hyper funktionerna. Ser mig hastigt om efter ett nytt, simpelt, bra program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 DeepBurner, CDBurnerXP Pro nån av dom två kanske fungerar. Dessa är i alla fall gratis. Har dock inte testat dom själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Rätta mig om jag har fel, men detta är en VANLIG film?.. Och för att VANLIGA dvd-spelare ska kunna spela upp skivan så måste det brännas i ett speciellt format. Samma med musik, Det står 180 min på dom mesta dvd-skivorna. Men det menas ju om musiken bränns i det speciella formatet. Alla vet ju att man får in MYCKET mer än 180 minuter på en 4.7 gb skiva.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Rätta mig om jag har fel, men detta är en VANLIG film?.. Och för att VANLIGA dvd-spelare ska kunna spela upp skivan så måste det brännas i ett speciellt format. Samma med musik, Det står 180 min på dom mesta dvd-skivorna. Men det menas ju om musiken bränns i det speciella formatet. Alla vet ju att man får in MYCKET mer än 180 minuter på en 4.7 gb skiva.. 180 minuter video är det vad jag vet. Varför skrev du musik? Misstag? Det går ju in 80 minuter musik på 700mb-skiva så på en dvd ska det bli lite mer än 500 minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Verkade lösa sig... hittade en RW-skiva i en låda och brände som datafil istället... landade på 500 MB. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 (redigerad) 180 minuter video är det vad jag vet. Varför skrev du musik? Misstag? Det går ju in 80 minuter musik på 700mb-skiva så på en dvd ska det bli lite mer än 500 minuter. Jo, det vart ett litet misstag. Men som du säger Video på en dvd är 180 minuter.. EDIT; JAZZ, Du brände det som en data fil, då tar den lika mycket som den gör på hårddisken. Men nu kanske inte alla dvd-spelare kan spela upp den.. OMFG BLUE?! Redigerad 29 juni, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 29 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2007 Neh, min klarade det. Shrek 2 är en bra film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts