Jump to content

Byta grafikkort, hjälp o tips!

tommy killer
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Ska åka ner till JME imorgon och snacka med de angånde agget, sedan blir det nog att beställa PowerColor, om det blir den tjocka verisonen vet jag ej, måste mäta inne i burken så att den får plats annars är det Sapphire

Du Tiger du skulle inte kunna kolla hur hög själva kortet o den svarta kylningen är, mäta den åt mig?

För jag vill gärna se om den har plats och jag har inte hittat nånstanns hur hög den är och du har den, så skulle du kanske kunna öppna di burk och mäta den, ta bilder välkommnas också!

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ska åka ner till JME imorgon och snacka med de angånde agget, sedan blir det nog att beställa PowerColor, om det blir den tjocka verisonen vet jag ej, måste mäta inne i burken så att den får plats annars är det Sapphire

Du Tiger du skulle inte kunna kolla hur hög själva kortet o den svarta kylningen är, mäta den åt mig?

För jag vill gärna se om den har plats och jag har inte hittat nånstanns hur hög den är och du har den, så skulle du kanske kunna öppna di burk och mäta den, ta bilder välkommnas också!

Dimensionerna på kylningen är 12 cm x 15.2 cm x 3 cm enligt vad som står på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331864. Sticker ut ungefär ~4 cm på sidan från mitt kort (Har Sapphire-varianten). Kan för övrigt upplysa om att det kortet kräver två stycken strömkontakter, ifall du inte visste det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite overkill-nätagg, men better safe than sorry. <_<

Problemet blir väl att koppla ihop allt, sedan ja, det kan va lite overkill, men på packtete för graffekortet (såg kortets packet i JME idag, så stog det minst 450w), så jag chansar inte och lägger till 50 kr mer och får lite mer ut av det, sedna är frågan är agget bra kvalitet och är det svårt att koppla ihop agg o graffekort själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet blir väl att koppla ihop allt, sedan ja, det kan va lite overkill, men på packtete för graffekortet (såg kortets packet i JME idag, så stog det minst 450w), så jag chansar inte och lägger till 50 kr mer och får lite mer ut av det, sedna är frågan är agget bra kvalitet och är det svårt att koppla ihop agg o graffekort själv?
Man ska inte kolla för mycket på effekten, det viktiga är hur mycket ström som nätagget levererar på 12V-linorna. På grafikkort drar de alltid till med mycket högre effekt än vad som krävs, bara för att de inte ska bli stämda om något använder ett riktigt skitagg.

Att montera ett grafikkort är busenkelt. Nätagg är rätt lätt också, men det beror på vad du har för chassi.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, att du inte skaffar en helt ny burk när du ändå håller på. <_<

Äh, skämt å sido. Men du skulle faktiskt kunna skaffa ett nytt chassi för en femhundring eller liknande, för det första är det alltid kul med ett nytt chassi och om du köper ett stort så slipper du oroa dig för att det inte ska finnas tillräkligt med plats. För X1950Pro är ganska stort, eller har jag fel Siana?

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, att du inte skaffar en helt ny burk när du ändå håller på. <_<

Äh, skämt å sido. Men du skulle faktiskt kunna skaffa ett nytt chassi för en femhundring eller liknande, för det första är det alltid kul med ett nytt chassi och om du köper ett stort så slipper du oroa dig för att det inte ska finnas tillräkligt med plats. För X1950Pro är ganska stort, eller har jag fel Siana?

Det är ganska tjockt, men inte längre och bredare än ett "vanligt" kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor