tommy killer Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Japp efter lite efterforskning så har jag kommit fram tll att mitt gamla kort är AGP (enligt mig är det), nu är frågan kan jag köpa vilken AGP grafikkort jag vill? Och sedan vilket kort? Tips. Jag behöver ett av de nyaste korten, det ska kunna spela BF2 och alla nya spel på minst medium/hög. Max kostand är på 1,5-1,7 k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Japp efter lite efterforskning så har jag kommit fram tll att mitt gamla kort är AGP (enligt mig är det), nu är frågan kan jag köpa vilken AGP grafikkort jag vill? Och sedan vilket kort? Tips. Jag behöver ett av de nyaste korten, det ska kunna spela BF2 och alla nya spel på minst medium/hög. Max kostand är på 1,5-1,7 k Nu är AGP väldigt utdaterat och är också ganska dyrt. Och så undrar jag vad du har mer i din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 P4 3,2 1 gig Ram Nvidia GeForce FX 5500, 256 mb videominne 200 gig hårddisk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Din dator måste/borde stödja PCI, vilket är det självklara valet gämfört med AGP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Okey, då har jag två stycken du skulle kunna använda som passar din dator bra. https://www.datorbutiken.com/home/default.a...ct=SAPA1950GT-2 https://www.datorbutiken.com/home/Navigatio...roduct=GW7600GT Det översta är ju då bättre, men det understa fungerar bra det med. Ta det som passar plånboken mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Ger er 3 bilder då på hur det ser ut i datorn just nu, http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/ein84ktpt9wg.JPG http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/m351yeoe1sh1.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 X1950Pro är nog det bästa du kan få tag i, fast det kräver ett rätt bra nätaggregat också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 (redigerad) Ska kolla mitt nättagregat efter hur stort det är, då X1950Pro verkade få bra recensioner! Tror detta är nätagget http://ww2.beffo.se/upload/pic~/th/ehyr5fi49v81.JPG Så ser datorn hut, 1:a bilden är som jag tror e agget ska vara högst upp i den vänstra hörnet. Nu är frågan om mitt agg räcker för X1950Pro och kommer min data klara den? Redigerad 27 juni, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 (redigerad) Ska kolla mitt nättagregat efter hur stort det är, då X1950Pro verkade få bra recensioner! Tror detta är nätagget Så ser datorn hut, 1:a bilden är som jag tror e agget ska vara högst upp i den vänstra hörnet. Nu är frågan om mitt agg räcker för X1950Pro och kommer min data klara den? 250W kan nog bli lite kämpigt ändå. Men om du verkligen vill ha ett X1950PRO så köp ett kraftigare nätagg också. Annars så kan du köra på dom jag sa. edit: kollade nu på bilden som visar allt innehåll i din dator och det kan bli svårt att klämma in ett X1950Pro då dom är ganska stora, lika med X1950GT. Redigerad 27 juni, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Är det svårt att byta agg då, kan jag köpa vilket jag vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Är det svårt att byta agg då, kan jag köpa vilket jag vill? Svårt? Absolut inte, men om vilket som helst funkar vet jag inte. Har aldrig varit bra på det där med strömförsörjning, så länge det är 350W+ och att kontakterna passar ditt nuvarande moderkort så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 (redigerad) Det värsta är att datorn är köpt åp SIBA (jag vet, det var dummare än dumt) och de kan inget där, tror knappt de vet vad ett nättagg är, moderkortet vet jag inget om, så det får nog bli kanske åka till JME med datorn imorgon. Men om någon kan ge mer tips och hjälp så välkommnar jag detta! Och tack Boomer o Tiger för tipsen! Redigerad 27 juni, 2007 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Själv sitter jag med ett X1950Pro PCI-E och ett Hiper 530W nätagg. Borde fungera med ett FSP 400W också. Jazz: Det måste/borde den verkligen inte. Vet inte om det ens finns moderkort som stöder både PCI-E och AGP. Lägg märke till att det är PCI-E och inte PCI. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Själv sitter jag med ett X1950Pro PCI-E och ett Hiper 530W nätagg. Borde fungera med ett FSP 400W också. Jazz: Det måste/borde den verkligen inte. Vet inte om det ens finns moderkort som stöder både PCI-E och AGP. Lägg märke till att det är PCI-E och inte PCI. Gubben i luren sa att om du har en gul sak därbak är din datorn en sån' PCI, är den brun så tror jag det e' AGP å' då tror ja du får återkomma. Efter det la han på luren och "saken" var varken gul eller brun, utan svart. Detta har förövrigt inget med tråden att göra och jag håller fast vid att ett GeForce 7950 GX2 är ett bra köp (). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Gubben i luren sa att om du har en gul sak därbak är din datorn en sån' PCI, är den brun så tror jag det e' AGP å' då tror ja du får återkomma. Efter det la han på luren och "saken" var varken gul eller brun, utan svart. Detta har förövrigt inget med tråden att göra och jag håller fast vid att ett GeForce 7950 GX2 är ett bra köp ( ). ... Va?! Jag förstår inte vad det är du försöker få fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Inte jag heller, låt det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Inte jag heller, låt det vara. Edit Herregud, dubbelpost och dessutom spam. Jag ber om ursäkt och vänder på kakan genom att säga: När jag frågade en kille nere på datorbutiken om min dator hade en PCI eller en AGP-port så sa han att om kontakten till skärmen var gul, så skulle det vara en PCI, var den brun så var den en AGP... jag drog dessutom en slutsats att om nu både CPUn, RAM och nuvarande grafikkort är bättre än min gamla som är en PCI, så måste/borde tommy_killers dator också ha det. Redigerad 28 juni, 2007 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Frågar väl samma sak i en likadan tråd. Istället för att göra en ny tråd. Vill ha ett nytt grafikkort eftersom mitt gamla Radeon 9600X börjar ge upp. Nästan 5 år gammal min baby. Därför vill jag ha ett nytt kort. Ska vara en 512'a, ha 3.0 Shader Model. Och ska vara nVidia. Gogogo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 Frågar väl samma sak i en likadan tråd. Istället för att göra en ny tråd. Vill ha ett nytt grafikkort eftersom mitt gamla Radeon 9600X börjar ge upp. Nästan 5 år gammal min baby. Därför vill jag ha ett nytt kort. Ska vara en 512'a, ha 3.0 Shader Model. Och ska vara nVidia. Gogogo. nVidia Geforce 6600 det har jag. men ska köpa nytt grafik kort snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2007 (redigerad) Frågar väl samma sak i en likadan tråd. Istället för att göra en ny tråd. Vill ha ett nytt grafikkort eftersom mitt gamla Radeon 9600X börjar ge upp. Nästan 5 år gammal min baby. Därför vill jag ha ett nytt kort. Ska vara en 512'a, ha 3.0 Shader Model. Och ska vara nVidia. Gogogo. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331135 Inte 512 utan 320. Men det spelar ingen roll om du inte tänkt att spela i mega stora upplösningar. edit: Läste nu att det är 5 år gammalt, och eftersom det är ett 9600 så är det nog AGP, har jag rätt? Då får det bli ett sådant här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=33447...p;view=detailed Redigerad 28 juni, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts