Chilli_13 Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Hej, har fått ett litet problem, när jag har Azuereus igång så är det precis som om jag inte har nått internet, Azureus går på fr fullt men jag kan intekomma åt internet på nått sätt. Men om jag stänger av Azureus så går det plötsligt igen, nån som varit med om liknande? Kommer inte påmer att säga ni får fråga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 (redigerad) Kanske för att det tar allt internet? Använd xtorrent/utorrent istället bra mycket bättre, känns inte som det drar på datorn alls.. Redigerad 27 juni, 2007 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 XP SP2 har en inbyggd anslutningsspärr. Med torrents blir det lätt väldigt många anslutningar och då slutar internet att fungera i andra program. Du kan använda programmet här för att höja spärren. Tror att det rekommenderade är 45 eller något men det står i programmet när du kör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Kanske lite Of-topic men det gäller Azureus. När jag laddat hem "demon" så vill jag seeda den men det går typ bara i 500 b/s (notera inte kb/s) vilket känns lite konstigt med 8/mbs bredband. Sen står det att jag Firewalled (röd bild) och att min port är stängd. Hur kan jag åtgärda detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 XP SP2 har en inbyggd anslutningsspärr. Med torrents blir det lätt väldigt många anslutningar och då slutar internet att fungera i andra program. Du kan använda programmet här för att höja spärren. Tror att det rekommenderade är 45 eller något men det står i programmet när du kör det. Du ska höja spärren till dubbelt så mycket som din upload speed är. www.speedtest.net Vi säger att din upload speed är 570kb/s. 570 / 8 = 71kB/s. 71 * 85% = 60. 60 * 2 = 120. 120 portar skall öppnas om du har XP SP2. Det är även om du har ett snabbt internet. Om du har ett saktare öppnar du fler. 60 * 4 = 240. Men om du har hög upload är det inte rekommenderat att du öppnar fler än 1000. Det kommer bara påverka dig negativt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Det kan väl inte vara så bra om jag ska ha 8mb/s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Det kan väl inte vara så bra om jag ska ha 8mb/s Du får inte tanka, byta sida eller något under hela testet. Du ska helst just ha startat om datorn. Allt som är en möjlig nedslöning på internetet skall stängas av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Det kan väl inte vara så bra om jag ska ha 8mb/s Men lol, du har knappast 8mb/s. Däremot har du säkert 8mbit, men det är en helt annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 27 juni, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Tack frö hjälpen funkar fint nu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 27 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2007 Du får inte tanka, byta sida eller något under hela testet. Du ska helst just ha startat om datorn. Allt som är en möjlig nedslöning på internetet skall stängas av. Haha jag som tanka, satt på skype, msn och surfa på lunar Men lol, du har knappast 8mb/s. Däremot har du säkert 8mbit, men det är en helt annan sak. 0j vilken jävla tavla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tottri Skrivet 5 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2008 (redigerad) Jag sitter på samma problem, det räckte ju med att öka spärren på anslutningarna för "chilli". Men programet man skulle använda funkar inte för mig. Har dock vista och inte XP Redigerad 5 augusti, 2008 av Tottri Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Jag sitter på samma problem, det räckte ju med att öka spärren på anslutningarna för "chilli". Men programet man skulle använda funkar inte för mig. Har dock vista och inte XP Med tanke på att det var för XP SP2 så är det kanske inte så konstigt? Tråden är förövrigt ett år gammal, men jag gissar att du har googlat dig hit. Kan tyvärr inte hjälpa dig själv, jag har samma problem med XP och har haft det så länge så jag inte orkar bry mig längre (R2s program fungerar inte heller). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tottri Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Klart jag har googlat fram tråden Det var dock den nyaste jag hittade om ämnet, de från 2004 ger trott eller ej, ännu mindre. Men klarar du av att leva med det så får jag väll ockå göra ett försök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 Klart jag har googlat fram tråden Det var dock den nyaste jag hittade om ämnet, de från 2004 ger trott eller ej, ännu mindre. Men klarar du av att leva med det så får jag väll ockå göra ett försök. När de är så gamla så kan man faktiskt skapa en ny tråd :] Vad är det för torrentprogram du använder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2008 utorrent > Azureus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 utorrent > Azureus Ja, men problemet återstår oavsett program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 7 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2008 Jag hade ett liknande problem för ett tag sedan (testade också utorrent, samma problem). Tror det hade nåt att göra med min router (?) men det löste sig genom att inaktivera en hel del påtvingade och onödiga plugins (IRC, Friends, UPnP, Media Player, ...). Hmm, jag tror det löste sig på den vägen iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts